تیتر امروز

ورود پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان به مصلی تهران +ویدیو
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در ورزقان آذربایجان شرقی

ورود پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان به مصلی تهران +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم
دیدارنیوز واکنش‌های جهانی به درگذشت رئیس جمهور را بررسی کرد؛ این قسمت دولت‌های جهان

واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم

سانحه منجر به درگذشت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و هیات همراه با واکنش گسترده مقامات رسمی کشور‌های دنیا همراه شد.
افاضات اضافه

در کنکور تقلب کرده‌اند! بی‌حجاب که نبودند

برای آنهایی که هفته گذشته متوجه شدند بخشی از نوشته‌های یومیه عوام‌الملک منتشر نشده باید عرض کنیم که یادداشت ناقص افاضات در هفته گذشته یک دلیل عوامی داشته که حالا به آن اشاره شده است.

کد خبر: ۱۵۲۹۹۷
۱۳:۵۳ - ۳۰ تير ۱۴۰۲

افاضات اضافه

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲

امروز به همراه عوام‌النسا و ابوی و حاج خانم و اخوی برای امر خیر راهی خرم‌آباد شدیم. قرار است عروس از لرستان بیاوریم. جاده از تهران تا خرم‌آباد در بعضی نقاط آسفالت و کیفیت خوبی داشت. با توجه به مشغله فراوان مهرداد در مسئله جا و زمین مجانی برای صاحبان اولاد، وضعیت راه‌ها خیلی هم خوب است. بعد از ظهر به خرم‌آباد رسیدیم. دمای هوا حدود ۴۴ درجه بود. غروب در شهر خرم‌آباد گشتی زدیم. خوشبختانه ترافیک شهر طوری بود که باعث شد دلتنگ تهران نشویم.

شب فیلمی از صحبت‌های حسن، عضو شورای عالی انقلابی مربوط به امور فرهنگی را دیدم. روشنگری‌های مهمی درباره مقالات به اصطلاح ISI و خواص‌الدوله امور علوم کرد. نظرش این است که او خیلی متوجه نیست و مزخرف هم می‌گوید و وقتی حسن به او فکر می‌کند یاد یکی از مخلوقات زحمتکش می‌افتد و اگر جایی پیدایش کند کتکش خواهد زد. حرف‌های بدی نبود. نشانه صمیمیت و نداری خواص با هم است. چون حسن هر چند روز یک بار در همان شورای مهم با خواص‌الدوله امور علوم جلسه دارد.

فیلمی هم از لحظه ورود دکتر ابراهیم به کنیا دیدم. آمنه را با خود برده است. آمنه هم گزارش دقیقی تهیه کرده بود و نشان داد تسلط خوبی به جغرافیا دارد. من تازه متوجه شدم کنیا دروازه شرق آسیاست. قبلا هم محمود کشف کرده بود که انگلیس یک جزیره کوچک در غرب آفریقاست. قاعدتا باید مطالعات جغرافیایی خودم را زیاد کنم. احتمالا آمریکا هم کشوری در قلب اروپاست و اگر اینطور باشد ممکن است به زودی کشف شود که ما در شرق آمریکا هستیم. باید قدر امثال آمنه را بیشتر دانست. از آن نسوان ذووجهینی‌ست که به خاطر دانش و توانایی‌هایش خیلی کارها می‌تواند بکند.

 

پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲

صبح قلعه فلک‌الافلاک را دیدم. خیلی باشکوه و دیدنی‌ست اما سفره‌خانه سنتی‌اش را پیدا نکردم. آثار تاریخی که سفره‌خانه یا کافی‌شاپ نداشته باشد آثار تاریخی نیست. هنوز هم می‌توان به جای بلیط‌فروشی و بهره‌برداری به عنوان مکان گردشگری، به جای زندان از آن استفاده کرد. حیف است که عوام فقط برای تماشا به آنجا بروند. باید کاری کرد که همان جا به کارهای زشتشان هم فکر کنند. شب بعد از انجام مراسم خواستگاری اخبار را چک کردم. علیرضا، رییس بلدیه تهران به خاطر عملکرد خیلی مشعشعی که داشته قرار است وردست ویژه دکتر ابراهیم در امور مهم باشد. خیلی خوب است. احتمالا قرار است دستاوردهایش در تهران را در همه کشور تکثیر کنند. محمود هم در زمان خودش تقریبا همینطوری کرد و شد.

فیلمی از دکتر ابراهیم در اوگاندا دیدم که برای رعایت حال آمنه و بقیه خبرنگاران نکاتی را تذکر داد. اشک شوق در چشمانم جمع شد. اینکه دکتر ابراهیم لااقل در اوگاندا حواسش به خبرنگارانی که با خودش برده هست، نشان‌دهنده اهمیت خبرنگاران همراه خواص است. هنوز اشک در چشمانم جمع مانده بود که زلزله آمد. حدس می‌زنم زمین هم از تماشای این صحنه‌ها به هیجان آمد.

 

جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲

وضع اینترنت طوری نبود که بتوانم افاضات اضافه‌ام را به دست آرش راهبر [سردبیر دیدارنیوز] برسانم. احتمالا در خرم‌آباد عوام خیلی از فیلترشکن‌های رایگان خارجی استفاده می‌کنند و همین باعث شده بود که سرعت اینترنت خیلی پایین بیاید. وگرنه عیسی از وقتی عضو خواص‌الدوله شد سرعت اینترنت را هر روز بیشتر از دیروز کرده است. بعد از خوردن صبحانه به سمت تهران حرکت کردیم. عصر وارد اتوبان قم به تهران که شدیم برایم پیامکی از طرف نظمیه‌ها آمد که در آن نوشته شده بود عزیزان نظمیه‌چی یک جایی که معلوم نبود کجا بوده داخل ماشین مرا نگاه کرده بودند و فهمیده بودند عوام‌النسا روسری ندارد. اعلام کردند اگر بار دیگر تکرار کنیم ماشینم را توقیف می‌کنند ولی اگر هم‌ اعتراض دارم می‌توانم ظرف چهل و هشت ساعت روی یک لینک کلیک کنم. این رفتارهای نظمیه‌ها واقعا زیبا و عبرت‌آموز است.‌حالا اگر پلیس فرانسه بود احتمالا همان وسط جاده ما را پیاده می‌کرد و اجازه اعتراض هم نمی‌داد. عوام‌النسا پرسید که می‌خواهم اعتراض کنم یا نه؟ گفتم نه! همین که اجازه اعتراض داده‌اند نشان‌دهنده فرق دموکراسی ما با دموکراسی غربی‌هاست. اگر هم خواستند ماشین را توقیف کنند اصلا مهم نیست. مهم این است که نظمیه‌های ما برخلاف پلیس آمریکا و فرانسه بر سر این مسائل هیچ برخورد خشنی با عوام انجام‌ نمی‌دهند. توقیف خودرو که چیز مهمی نیست. پیاده می‌رویم یا از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنیم.

شب در خانه فیلمی از محمدعلی، خواص‌الدوله امور علوم دیدم. درباره آن هزار نفری که پارسال در کنکور تقلب کرده‌اند و امسال دانشجو هستند توضیحاتی داد. گفت که با ایشان برخورد نمی‌شود چون الان دانشجو هستند و ممکن است آثار روحی و روانی بدی بر ایشان باقی بگذارد. این همه مهربانی و توجه خواص به این نکات واقعا از دستاوردهای بی‌نظیر عصر ابراهیم است. حالا اگر دوره آقاسید محمد بود شبانه می‌رفتند داخل خوابگاه و ریش‌تراش این دانشجویان را هم می‌دزدیدند. طرف نهایتا تقلب کرده که بتواند برای کسب مدارج علمی بالاتر وارد دانشگاه بشود. بی‌حجاب که به خیابان نیامده است. به نظرم همین الگو باید درباره کسانی که اختلاس می‌کنند هم‌ اجرا شود. چون تقریبا همه کسانی که اختلاس می‌کنند نیت خیر دارند و برای زندگی بهتر خودشان و اطرافیانشان زحمت می‌کشند و باید خیلی مراقب چینی نازک احساساتشان بود.

 

شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲

حکم صادره برای آزاده از هنرپیشه‌های تئاتر را دیدم. به جای روسری کلاه بر سر گذاشته و به خیابان آمده است. معلوم است حالت روحی خوبی ندارد و به همین دلیل باید به طور مرتب به مشاور مراجعه کند و گواهی بیاورد. استفاده از تلفن همراه و حضور در فضای مجازی هم برایش ممنوع شده است. حکم یک بی‌حجاب دیگر از اهالی ورامین را هم دیدم. باید برای یک ماه در غسالخانه به شستن میت کمک کند. احکام خیلی خوب و خلاقانه‌ای‌ست. باعث می‌شود این بی‌حجاب‌ها که باعث شده‌اند در کشور بی‌مشکل عصر ابراهیم مشکل بی‌حجابی ایجاد شود سر به راه شوند و در ضمن آثار روحی و روانی که بی‌حجاب‌ها در بین عوام ایجاد کرده‌اند هم از بین برود. کاظم بزرگوار تهرانی هم گفت که عوام غیرت دارند و برای کشف حجاب بیشتر از گرانی نگرانی دارند. راست هم می‌گوید. گرانی نداریم که بخواهیم اصلا نگران باشیم. هر چه نگرانی داریم از این بی‌حجابی است که خوشبختانه با این پیامک‌ها و احکام و حرکت‌های خیلی خوبی که توسط خواص در حال برنامه‌ریزی و طراحی و اجراست آن هم از بین می‌رود.

آخر شب خاطرات دو سه روز آخر هفته را کامل کردم و نوشتم. چون اکثر عوام خواب بودند و از فیلترشکن‌های رایگان خارجی کمتر استفاده می‌کردند توانستم افاضات اضافه‌ام را برای سردبیر دیدارنیوز بفرستم و ارسال هم شد‌. عیسی یک چیزی می‌داند که می‌گوید از فیلترشکن رایگان خارجی استفاده نکنیم. فردا باید درباره نحوه خرید فیلترشکن پولی داخلی تحقیق کنم.

 

یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲

صبح پیگیر فیلترشکن پولی داخلی شدم. فهمیدم راه بهتر از آن هم وجود دارد و می‌توان از سیم‌کارت‌های بین‌المللی بدون فیلتر استفاده کرد که بین ده تا نود میلیون تومان قیمت دارد. هر طور که حساب و کتاب کردم دیدم همین فیلترشکن‌های رایگان خارجی بیشتر می‌ارزد. آقای سردار اعلام کرد که از امروز گشت‌های خودرویی و پیاده در سراسر کشور مستقر می‌شوند تا به کسانی که حجاب ندارند انذار و تذکر بدهند و اگر هم تمکین نکردند با ایشان برخورد کنند. خیلی خوب است. بالاخره تلاش‌های خواص ثمر داد. عوام باید همیشه تحت ارشاد خواص باشند وگرنه فکر می‌کنند به جای نگرانی برای حجاب باید نگران گرانی بشوند. خوشبختانه این روزها در کل مملکت خبر و اتفاق دیگری جز همین مسئله بی‌حجابی عده‌ای از نسوان وجود ندارد که با هماهنگی بی‌نظیر همه خواص و حضور پرشور نظمیه‌ها از صبح امروز آن هم به زودی و مثل همیشه جمع خواهد شد.

 

دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲

انجمن تجارت الکترونیک اعلام کرد که سرعت اینترنت ما از کشورهای سودان، کامرون و کوبا بهتر است. خبر خوبی‌ست. نشان می‌دهد تبلیغاتی که عده‌ای درباره بد بودن وضعیت اینترنت در کشور انجام می‌دهند صحت ندارد. ضمن این که فقط سی و سه درصد از وب‌سایت‌های برتر جهان در کشور ما فیلتر هستند. آن سی و سه درصد هم قطعا داخل کشور ما به درد عوام نمی‌خورند و خواص عمدا فیلتر کرده‌اند که سرعت دسترسی به آن شصت و هفت درصد باقیمانده بیشتر شود. اینکه عده‌ای از عوام بابت سی و سه درصد از وب‌سایت‌های معتبر سراغ استفاده از فیلترشکن‌های رایگان خارجی می‌روند خیلی کار بدی‌ست. اگر سال دیگر همین موقع سرعت اینترنت در سودان و کامرون و کوبا از ما بیشتر شود مسئولیتش بر عهده این گروه از عوام است و باید از حالا پیامک‌های لازم برای تذکر به استفاده‌کنندگان از این نوع فیلترشکن‌ها را آماده کرد.‌ چون تا آن موقع مشکل بی‌حجابی از بین رفته و حیف است این سامانه پیامکی نظمیه‌ها بلااستفاده بماند.

رضا، مسئول امور فرهنگی خواص‌الدوله‌ها اعلام کرد که نسوان باحجاب صاحب دارند که همان شوهرشان است. اما معلوم نیست نسوان بی‌حجاب متعلق به چه کسی هستند. نگاه حکیمانه‌ای‌ست. باید در مورد رضا و حرفش یک سری نکات را که الان در ذهنم هست بنویسم اما قاعدتا باید در آن نسخه از خاطراتم که اگر بعد از مرگم دزدیده نشد قابل انتشار خواهد بود، بنویسم.

 

سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲

در خبرگزاری‌های بودجه‌بگیر و سایت‌ها بحثی درباره گشت‌های بی‌حجابی راه افتاده است. عده‌ای می‌گویند دکتر ابراهیم و غلامحسین دستور راه‌اندازی گشت‌ها را داده‌اند و عده دیگری تکذیب می‌کنند. البته خوشبختانه نظمیه‌ها توجهی به این بحث‌های رسانه‌ای ندارند و کار خودشان را می‌کنند. سخنگوی نظمیه‌ها هم گفته بود دکتر ابراهیم و غلامحسین دستور داده‌اند. این بحث‌ها جای تعجب دارد. قطعا الان همه روسای خواص دارند افتخار می‌کنند که این طرح‌ها در زمان آن‌ها اجرا می‌شود و دلیلی ندارد این همه بحث و تکذیب صورت بگیرد. حتی محمدباقر هم باید در این افتخار بزرگ شریک باشد و نباید اجازه دهند حقی از خواص‌المله‌ها تضییع شود. آن‌ها هم قطعا در این دستاورد بزرگ شریک هستند. یکی از خواص‌الرعایای هرمزگان اعلام کرد دویست تن گوشت منجمد برزیلی که بیش از یک سال در گمرک بندرعباس معطل مانده و بیم فساد آن می‌رفت آزاد شده است. خبر خوبی‌ست. هم روی قیمت گوشت تاثیر می‌گذارد و هم جای انبارهای گمرک برای محموله‌های جدید باز می‌شود. اینکه بیش از یک سال هم در انبار گمرک مانده خیلی چیز مهمی‌ نیست. منجمد بوده و انشاالله که مانده است.

احمد، خواص‌المله تبریز که بیخودی درباره خودروهای شاسی‌بلند خواص‌المله‌ها جوسازی کرده بود به یک سال حبس محکوم شد. کار درستی‌ست. مگر خواص با خودروهای عوام کاری دارند که حالا یکی از داخل خود خواص می‌خواهد چنین مسئله بی‌اهمیتی را درباره خواص تبدیل به جنجال کند؟

 

چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲

صبح متوجه شدم که گویا احمد آقا قرار است یک سال دیگر هم مسئول امور نگهبانی از همه چیز باشد. همزمان رییس امور خبرگان کشور هم هست. خیلی خوب است. باید از توانایی‌های افرادی مثل احمد آقا تا همیشه استفاده کرد. حیف است اگر استفاده نشود. اتفاقا هفته پیش شنیدم کازویوشی میورا، فوتبالیست ژاپنی هم در ۵۷ سالگی قرارداد جدید امضا کرده است. جالب است که ژاپنی‌ها هم فهمیده‌اند الگوی احمدآقا چقدر موفق است و دارند سعی می‌کنند در فضای فوتبالشان آن را امتحان کنند. البته کازویوشی باید چهل سال تلاش کند تا به الان احمد آقای ما برسد.

انسیه، معاون دکتر ابراهیم امروز دوباره اعلام کرد دکتر ابراهیم نقشی در استقرار گشت‌ها نداشته است. این همه اصرار به نپذیرفتن یک سری افتخارات از سوی خواص نشانه فروتنی آن‌هاست. این ویژگی‌های خواص ما واقعا منحصر به فرد است. عیبی ندارد. برای ثبت در تاریخ خودم در همین جا می‌نویسم که در زمان ریاست دکتر ابراهیم بر خواص‌الدوله و غلامحسین بر خواص‌الرعایا و محمدباقر بر خواص‌المله و در دورانی که عصر ابراهیم نامیده می‌شد گشت‌ها به خیابان آمدند تا بی‌حجابی را به عنوان تنها و آخرین مشکل کشور از بین ببرند و قطعا هم مثل همه موارد دیگر موفق خواهند شد.

 

پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲

فیلم رشادت امنیه‌های عزیز با یک دستگاه خودروی ملی سمند سفید بی‌پلاک برای دستگیری شبانه یکی از نسوان بی‌حجاب را دیدم. واقعا تکان خوردم. حالا بهتر می‌فهمم شب‌ها که ما راحت می‌خوابیم امنیه‌های عزیز چطوری در حال برخورد با موارد ناامنی هستند‌. صبح خبر برکناری رضا از مدیریت خواص‌الدوله امور فرهنگی در گیلان را خواندم. از آن خواصی بود که به طور ویژه پیگیر حل مشکل بی‌حجابی بود. احتمالا علیه‌اش توطئه کرده‌اند وگرنه در چنین شرایطی قطعا حضور چنین خواصی برای ارشاد عوام ضروری‌ست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی