تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

نگرانی از حضور واگنر؛ لهستان به مرز نیرو فرستاد

پس از شورش اخیر واگنر در روسیه که باعث شد این گروه مزدور ساخت روس‌ها نگرانی بزرگی برای کشورهای منطقه و غرب به وجود آورد، لهستان در واکنش به حضور این گروه مسلح در بلاروس، به مرز شرقی خود هزار نیروی نظامی می‌فرستد.

کد خبر: ۱۵۲۳۸۶
۱۲:۵۷ - ۱۸ تير ۱۴۰۲

واگنر

دیدارنیوز: وزیر دفاع لهستان می‌گوید اعزام هزار نیروی نظامی به مرز شرقی این کشور با بلاروس آغاز شده است.

اعزام این نیرو‌ها در پی نگرانی ورشو از احتمال تنش در مرز به دنبال حضور شبه‌نظامیان واگنر در خاک بلاروس صورت می‌گیرد. تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پس از تمرد شبه‌نظامیان واگنر مبنی بر اجازه حضور این مزدوران در خاک بلاروس نگرانی‌هایی را در پایتخت‌های شرق اروپا پدید آورده است.

این کشور‌ها نگران هستند که حضور شبه‌نظامیان واگنر در خاک بلاروس همزمان با جنگ اوکراین به بی‌ثباتی در منطقه دامن بزند.

به گفته وزیر دفاع لهستان بیش از هزار نظامی و ۲۰۰ واحد تجهیزات به شرق این کشور اعزام می‌شوند. او این تصمیم را نشاندهنده آمادگی کشورش در برابر «تلاش‌ها برای ایجاد بی‌ثباتی در نزدیکی مرز» دانست.

ورشو هفته گذشته نیز از اعزام ۵۰۰ مامور پلیس به مرز با بلاروس برای تامین امنیت مرز خبر داده بود. این در حالی است که شمار پناهجویانی که طی هفته‌های گذشته تلاش کرده‌اند از خاک بلاروس وارد لهستان شوند افزایش یافته است.

اتحادیه اروپا و لهستان پیش از این بلاروس را به تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی در مرز از طریق کمک به ورود به پناهجویان متهم کرده بودند. دولت لهستان بر این باور است که مینسک با کمک به پرواز پناهجویان از خاورمیانه و آفریقا به بلاروس و سپس اجازه به آن‌ها برای عبور از مرز تلاش می‌کند تا بحران‌آفرینی کند.

یکی از فرماندهان ارشد گروه واگنر روز شنبه گفت که شبه‌نظامیان این گروه برای استقرار در بلاروس آماده می‌شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی