تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

مرحله دوم کنکور آغاز شد؛ ۶۱ درصد زنان، ۳۹ درصد مردان

نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی صبح امروز چهارشنبه ۱۴ تیر آغاز شد.

کد خبر: ۱۵۲۲۰۰
۰۹:۲۱ - ۱۴ تير ۱۴۰۲

مرحله دوم کنکور آغاز شد؛ ۶۱ درصد زنان و ۳۹ درصد مردان

دیدارنیوز: کنکور ۱۴۰۲ از صبح امروز چهارشنبه، با رقابت داوطلبان گروه علوم ریاضی و انسانی آغاز شد.

عصر امروز داوطلبان گروه آزمایشی هنر به رقابت می‌پردازند. صبح پنجشنبه ۱۵ تیر گروه آزمایشی علوم تجربی و در عصر گروه آزمایشی زبان خارجه رقابت می‌کنند.

در کنکور ۱۴۰۲، ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر از داوطلبان خانم و ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر مرد هستند که ۶۱ درصد زنان و ۳۹ درصد مردان در این آزمون نام‌نویسی کرده‌اند.

البته تعداد خانم‌ها در چهار گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی از آقایان بیشتر است فقط در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی تعداد آقایان بیشتر است.

گروه آزمایشی علوم تجربی با ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر بیشترین داوطلب را و گروه آزمایشی هنر با ۶۱ هزار و ۷۰۲ داوطلب را در برمی گیرد و در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۳۶ هزار و ۸۵۱ نفر، در گروه علوم انسانی ۳۴۳ هزار و ۵۵۱ نفر، در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۹۲ هزار و ۲۹۷ نفر شرکت کرده‌اند.

در کنکور ۱۴۰۲ برای نخستین بار سهم نمرات امتحانات نهایی تاثیر ۴۰ درصدی قطعی و کنکور سهم ۶۰ درصدی در پذیرش دانشگاه‌ها دارد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی