تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
 هیولا‌ها در گاراژ، فدراسیون در تعطیلات

درگ، به دنبال هیجان با احتمال شکستن رکورد ایران

در حالی که مسابقات اتومبیلرانی ایران در ۱۴۰۲، فصل بهار را از دست داده و رونقی در آن مشاهده نمی‌شود، ممکن است در مسابقه درگ جمعه در اتودرام تهران حمله جدیدی به رکورد ایران صورت بگیرد.

کد خبر: ۱۵۱۹۱۶
۱۰:۱۰ - ۰۹ تير ۱۴۰۲

درگ، به دنبال هیجان با احتمال شکستن رکورد ایران

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: طرفداران پرشمار رشته اتومبیلرانی در ایران مدت‌هاست که به جای دنبال کردن مسابقات داخلی، با تماشا کردن مسابقات فرمول یک از شبکه‌ها و پلت‌فرم‌های داخلی و خارجی، وجودشان را از هیجان و آدرنالین سرشار می‌کنند و ظاهرا چاره‌ای هم نیست، چون مسائل و حواشی متعدد باعث شده کیفیت رقابت‌های داخلی به شدت کاهش پیدا کند و تعداد مسابقات کم شود.

مسابقات داخلی ریس، رالی، دریفت و درگ با اینکه سالهاست با هر سختی و مشکلی ادامه پیدا کرده و گرمابخش پیست‌های معدود ایران بوده، اما در یکی دو سال اخیر کیفیت و کمیت مسابقات رو به افول بوده است.

برای آن‌هایی که مسابقات اتومبیلرانی را دنبال می‌کنند واضح و روشن است که مسابقات در فصل بهار، هم به دلیل دمای مناسب و هم به خاطر شروع رقابت در یک فصل، عموما از اهمیت و هیجان زیادی برخوردارند، اما در فصل ۱۴۰۲ که هنوز هیچ رقابتی به معنای واقعی شکل نگرفته است.

تغییرات و جابجایی‌های بسیار ماه‌های اخیر در فدراسیون اتومبیلرانی و کنار رفتن برخی از روسای کمیته‌ها در ابتدای این فصل باعث شد که یکی دو مسابقه برگزار شده هم با ماجرا‌های عجیب همراه شوند. مسابقه درگ ۲۰۰ متر در خرداد ماه گذشته با حواشی زیادی در پایان مسابقه و مراسم سکو همراه شد و اعتراض برندگان به اعطای مدال تنها از سوی کمیته برگزاری، هیجان کم‌رمق مسابقه را از بین برد و حتی شنیده شد که بسیاری از سکوداران آن مسابقه به کمیته انضباطی دعوت شده‌اند.

بعد هم ماجرای عجیب در همایش خودرو‌های کلاسیک در پیست آزادی و از کنترل خارج شدن بازدیدکنندگان نیز حواشی تازه‌ای را به وجود آورد که به نظر می‌آید هنوز هم تمام نشده و حراست وزارت ورزش و فدراسیون اتومبیلرانی همچنان درگیر جنگ زرگری هستند. در عین حال تعطیلی پیست به منظور تعمیرات آن هم درست بعد از این قائله از سوی بسیاری شک‌برانگیز و توجیه‌ناپذیر تلقی شده است.

این اتفاقات و البته شرایط سخت اقتصادی برای رانندگان و ورزشکاران این رشته باعث شده که هدف اصلی فدراسیون اتومبیلرانی که پیگیری ورزش قهرمانی است گم شود و انتشار برخی فراخوان‌ها برای تحریم مسابقات مختلف نیز نشان می‌دهد شرایط عادی نیست. به نظر می‌آید فدراسیون اتومبیلرانی در حال از دست دادن سرمایه اصلی خود یعنی ورزشکاران برتر رقابت‌های اتومبیلرانی است و شماری از عنوان‌داران رشته‌های مختلف انگیزه حضور در رقابت را ندارند با اینکه همچنان هزینه زیادی در این رشته را تقبل می‌کنند. آیا اتومبیلرانی به بن‌بست رسیده است؟

اژد‌ها می‌آید؟

در همین گیر و دار سخت و در حالی که شاید بیشتر رانندگان دیگر حوصله شرکت در مسابقه را نداشته باشند قرار است امروز جمعه نهم تیر ماه، مسابقه درگ ۴۰۰ متر در پیست اتودرام تهران واقع در آیلند برگزار شود. گرچه این مسابقه در تقویم مسابقات کشوری قرار ندارد، اما با توجه به اینکه امکانات پیست اجازه برگزاری مسابقه استاندارد ۴۰۰ متر را می‌دهد ممکن است بسیاری از رانندگان صاحب سکو را برای حضور در یک رقابت جدی و با کیفیت مقبول وسوسه کند.

اینطور که پیداست هنوز هم تعداد قابل توجهی از خودرو‌های قدرتمند و پرتوان هستند که ماه‌هاست در گاراژ‌ها مانده‌اند و رانندگان آن‌ها مترصد شرایط خوبی هستند که به میدان بیایند و رقابت پرهیجانی را بسازند. این استعداد البته در رشته‌های دیگر مثل ریس و دریفت و حتی کارتینگ نیز وجود دارد.

به هر حال این امکان وجود دارد که در مسابقه جمعه، ناگهان سر و کله یکی از هیولا‌های مسابقات درگ و صاحب رکورد ملی این رشته در ۴۰۰ متر پیدا شود و حمله دیگری برای بهبود رکورد ایران شکل بگیرد. طبق عکس‌هایی که به دست ما رسیده خودرو «داتسون ۲۸۰ زد» متعلق به سامان خنجری دوباره به رنگ خشن سابق خود برگشته و آپدیت‌هایی روی آن صورت گرفته که می‌تواند قدرت و سرعت بیشتری به آن ببخشد.

درگ، به دنبال هیجان با احتمال شکستن رکورد ایران

 

درگ، به دنبال هیجان با احتمال شکستن رکورد ایران

عکس‌های جاسوسی که به دست ما رسیده نشان می‌دهد داتسون مشهور سامان خنجری دوباره با همان رنگ سبز ارتشی مات و نیرویی در حدود ۱۲۵۰ اسب بخار قادر است خون را در رگ‌های طرفداران این رشته برای چند ثانیه منجمد کند و با صدای سهمگینش، سکوت صحرای اطراف منطقه پرند را بشکند.

ظاهرا جمعه مسابقه درگ ۴۰۰ متر در کلاس آزاد هم وجود دارد و ممکن است چند خودرو ۱۰۰۰ اسبی دیگر هم به میدان بیایند که اگر چنین شود می‌توان منتظر شکل‌گیری یک فصل هیجان‌انگیز در سال جاری بود و ممکن است این فوران انگیزه، به مسابقات ریس و دریفت هم تسری پیدا کند. به هر حال چند خودرو جدید گذر موقت و قدرتمند نیز امروز به میدان خواهد رفت که حال و هوای تازه‌ای به این مسابقات خواهد بخشید. 

پیداست تعداد قابل توجهی از رانندگان عنوان‌دار دیگر نیز منتظر برقراری شرایط عادی هستند تا خودرو‌هایی که میلیارد‌ها تومان برای آن‌ها هزینه شده تا مرز‌های سرعت را در پیست جابجا کنند، از عمق گاراژ‌ها بیرون بیایند. البته که این اتفاق کاملا معطوف به رفتار فدراسیون، کمیته‌های مختلف و حتی هیات‌های استانی است که شرایط نرمال را برای برگزاری قانونمند مسابقات فراهم کنند و از درگیری‌های بی‌فایده و بی‌سلیقگی‌هایی که ورزشکاران را فراری می‌دهد، دست بردارند.

مسابقات فصل ۱۴۰۲ هنوز هیچ نقطه امیدوارکننده‌ای نداشته، اما شاید این جمعه، آغازی برای وصل شدن جریان فشار قوی هیجان و آدرنالین به رانندگان و طرفداران باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی