تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در کشور پوتین چه خبر است؟

جنگ داخلی روسیه؛ از واکنش آمریکا تا «فساد و دروغ» در مسکو

پس از درگیری‌های نظامی شدید میان روسیه و گروه مزدور واگنر، آمریکا به این تحولات واکنش نشان داد و یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر در پاسخ بخ پوتین، رئیس جمهور اعلام کرد که این گروه با «فساد، دروغ و بوروکراسی» در روسیه مخالف است.

کد خبر: ۱۵۱۶۱۱
۱۷:۵۵ - ۰۳ تير ۱۴۰۲

جنگ داخلی روسیه؛ از واکنش آمریکا تا «فساد و دروغ» در مسکو

دیدارنیوز: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که درباره تحولات جاری در روسیه با وزرای خارجه گروه هفت و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفتگو گرده است.

بلینکن در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که آمریکا با متحدان و شرکای خود هماهنگی نزدیک خواهد بود.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با بیان اینکه کشورش وضعیت کنونی روسیه را زیر نظر دارد، تأکید کرد که این موضوع، تغییری در سیاست حمایتی واشنگتن از کی‌یف ایجاد نخواهد کرد.

پریگوژین به سخنان پوتین واکنش نشان داد

یوگنی پریگوژین، رئیس گروه مزدوران نظامی واگنر با رد سخنان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نطق تلویزیونی اخیرش گفت که این گروه با «فساد، دروغ و بوروکراسی» در روسیه مخالف است.

پریگوژین در واکنش به پوتین که رهبر گروه واگنر را به خیانت متهم کرد، گفت که او و نیروهایش میهن‌پرست هستند و افزود: «آن‌هایی که امروز با ما مخالفت می‌کنند افرادی هستند که دور تفاله‌ها جمع شده‌اند.»

رئیس گروه واگنر با اشاره به حضور نیروهایش در جنگ اوکراین و آفریقا، مقام‌های روسیه را به سوء‌استفاده و دزدی متهم کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی