تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

درگیری پلیس آلبانی با اعضای سازمان مجاهدین؛ یک نفر کشته شد

در جریان درگیری صد‌ها پلیس آلبانی با اعضای سازمان مجاهدین خلق در کمپ اشرف در این کشور، دستکم یک نفر از این سازمان «کشته» و شماری دیگر مجروح شده‌اند.

کد خبر: ۱۵۱۴۴۸
۱۷:۵۷ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

درگیری پلیس آلبانی با اعضای سازمان مجاهدین؛ یک نفر کشته شد

دیدارنیوز: ماموران پلیس آلبانی امروز سه‌شنبه ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) برای بازرسی به کمپ اشرف-۳ واقع در منطقه مانزا در دورس این کشور رفته بودند.

بنا به گزارش رسانه‌های آلبانی، پلیس این کشور به دستور دادگاه ضدفساد و جرائم سازمان‌یافته برای تحقیق در خصوص اتهامات مربوط به حملات سایبری و تروریستی وارد این اردوگاه ۳ هزار نفره شده است.

منابع خبری می‌گویند پلیس آلبانی سرور‌هایی را در این اردوگاه یافته که از آن‌ها برای حملات سایبری به موسسات خارجی استفاده می‌شده و هدف از حمله نیز در واقع کشف «مرکز هک در کمپ» و توقیف سرور‌های آن بوده است.

سازمان مجاهدین خلق می‌گوید یک تن از اعضای این سازمان در جریان درگیری با نیرو‌های پلیس و «در اثر استنشاق گاز فلفل» کشته شده است.

پلیس، اما «کشته شدن» این فرد را تکذیب کرده و گفته است این مرد حدودا ۶۵ ساله مشکوک به ایست قلبی بوده و جسدش در سردخانه بیمارستان دورس کالبد شکافی خواهد شد تا کارشناسان از علت مرگ او مطلع شوند.

وزارت کشور آلبانی اعلام کرده است که مداخله نیرو‌های پلیس به حکم قانون انجام شده چرا که اقدامات این سازمان «به وضوح در تضاد با توافق و تعهدات سال ۲۰۱۴» بوده است.

وزارت کشور آلبانی افزوده است مطابق این تعهدات، این گروه «صرفاً برای اهداف بشردوستانه و نه برای انجام فعالیت‌های دیگر» در آلبانی اسکان داده شده‌اند. این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: «متاسفانه این گروه به این تعهدات پایبند نبوده و این توافق را زیر پا گذاشته است. این قانون مانند هر منطقه دیگری از قلمرو جمهوری آلبانی لازم‌الاجرا بوده است.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی