تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح شد

تمدید مصوبه ۶۹ در ارتباط با احکام تعزیرات حکومتی با هدف تنظیم بازار

شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، مصوبه ۶۹ این شورا را در ارتباط با احکام تعزیرات حکومتی با هدف تنظیم بازار، برای یکسال دیگر تمدید کرد.

کد خبر: ۱۵۰۷۷۹
۲۱:۳۳ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲

تمدید مصوبه ۶۹ در ارتباط با احکام تعزیرات حکومتی با هدف تنظیم بازار

دیدارنیوز: شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، مصوبه شصت و نهم این شورا را در ارتباط با احکام تعزیرات حکومتی با هدف تنظیم بازار، برای یکسال دیگر تمدید کرد و وزارت دادگستری مکلف شد، متن پیشنهادی لایحه مرتبط با این مصوبه را تهیه و پس از تصویب در هیئت وزیران، به مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در جلسه عصر امروز چهارشنبه که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، مصوبه شصت و نهم این شورا را در ارتباط با احکام تعزیرات حکومتی با هدف تنظیم بازار، برای یکسال دیگر تمدید کرد و وزارت دادگستری مکلف شد، متن پیشنهادی لایحه مرتبط با این مصوبه را تهیه و پس از تصویب در هیئت وزیران، به مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

همچنین در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از کاهش ۸.۲ درصدی تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده در اردیبهشت امسال به نسبت سال قبل ارائه کرد.

مطلب مرتبط:

زخم جراحی اقتصادی بر تن مردم

بحران اقتصادی؛ مصرف بیشتر تخم‌مرغ، به جای مرغ و گوشت!

ناکارآمدی سیاست تعیین سقف؛ رشد ۴۶ تا ۵۵ درصدی شاخص اجاره بها در تهران!

تورم ۳۰ درصدی در ایران؛ رویا یا واقعیت؟

اقتصاد در ایران چوب دیپلماسی را می‌خورد

فرزین با اشاره به کاهش قابل توجه تورم ماهانه بخش تولید در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ نسبت به اردیبهشت سال‌های ۱۴۰۱-۱۴۰۰ گفت: تورم ماهانه اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در حالی به ۳.۲ درصد رسیده است که این رقم در سال‌های ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به ترتیب ۵.۸ و ۹.۷ درصد بوده است.

وی افزود: تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده در اردیبهشت سال جاری با ۸.۳ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به رقم ۳۲.۴ درصد رسید. این در حالی است که تورم نقطه به نقطه در اردیبهشت ۱۴۰۰ عدد ۱۰۳.۱ درصد را ثبت کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی بخشی از این کاهش را ناشی از مدیریت منابع و مصارف ارزی و جلوگیری از درگیر شدن نظام تولیدی با تنش‌های ارزی در چارچوب سیاست تثبیت بانک مرکزی دانست و پیش‌بینی کرد با تداوم سیاست‌های حمایتی بانک مرکزی شاهد کاهش هزینه‌های تولیدکنندگان در ماه‌های آینده خواهیم بود که این اتفاق تاثیر قابل توجهی بر کاهش تورم در بهای کالا و خدمات در ماه‌های پیش‌رو خواهد داشت.

بررسی نظام‌نامه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا موضوع دیگری بود که اعضای جلسه در خصوص آن بحث و تبادل نظر کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی