تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

تیزر برنامه هفدهم تنگنا، گفت‌وگو با اسدالله بادامچیان + تک‌نگاری

هفدهمین برنامه تنگنا به گفت‌و‌گو با اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اختصاص دارد که در سه قسمت تدوین شده و قسمت نخست آن را فردا یازدهم خرداد در سایت دیدار خواهید دید.

کد خبر: ۱۵۰۴۶۷
۱۸:۳۸ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

تیزر برنامه هفدهم تنگنا، گفت‌وگو با اسدالله بادامچیان + تک‌نگاری

دیدارنیوزـ آرش راهبر: مصاحبه سه ساعته که تمام شد، «دکتر» بادامچیان ـ که ترجیح می‌دهم او را «حاج آقا» صدا کنم ـ از روی صندلی گرد و نه چندان راحت برنامه تنگنا بلند شد و برای چند لحظه‌ای ایستاد تا خون در پاهایش بگردد و انرژی کافی برای حرکت را آزاد کند. آنجا بود که فهمیدم چرا حاج آقا به استودیو دیدارنیوز نیامد و از ما خواست که با دار و دسته و تجهیزات فیلمبرداری به مرکز شهر برویم و این برنامه را در دفتر حزب موتلفه اسلامی ضبط کنیم.

حضور در ساختمان حزب موتلفه اسلامی البته از جهاتی خوب بود و ذهن ما را نسبت به مهمان تنگنا بیشتر آشنا کرد، آن هم در ساختمانی دو نبش به سبک معماری دوره رضا خانی با لبه گرد و پنجره‌های منحنی و پله‌های ضخیم سنگی که یک آسانسور عهد عتیق از دل آن تا طبقه انتهایی، بالا می‌رفت. همه چیز عتیقه به نظر می‌آمد حتی آن پرده‌های نسبتا جدید اتاق تشریفات که نمونه امروزی پرده‌های حصیری قدیمی بود و نمی‌گذاشت حتی یک ذره از تهران در لحظه کنونی را ببینیم.

تیزر قسمت نخست از تنگنای هفدهم را اینجا ببینید

 

بعد از پهن کردن بساط دوربین و پروژکتور، حاج آقا بادامچیان آرام آرام از دل یک راهرو کم‌نور بیرون آمد و بعد که وارد سالن تشریفات شد از شکل به هم خورده آن کمی یکه خورد. طولی نکشید که با لحنی پر از شوخی از ما خواست که بعد از پایان کار، اتاق بزرگ تشریفات با آن دیوار منحنی را به حالت قبل برگردانیم.

گفت‌وگوی حامد شجاعی با حاج آقا بادامچیان خیلی زود گرم شد و هنوز داشتم به این فکر می‌کردم که بالاخره آقای بادامچیان مهمان ماست یا ما مهمان ایشان هستیم! به هر ترتیب برنامه هفدهم تنگنا در خرداد ۱۴۰۲ و تقریبا مصادف با ۶۰ سالگی تاسیس تشکیلات موتلفه اسلامی که بعدتر به عنوان حزب شناخته شد، شکل گرفت.

تنگنای هفدهم بیش از برنامه‌های قبل در تاریخ گشت و گذاری کرد و با اینکه نزدیک به ۳ ساعت طول کشید، اما وقت کمی از آن به روزگار امروز اختصاص پیدا کرد و بیشتر آن به چند و، چون تشکیل حزب و حضور چهره‌های اصلی آن در بزنگاه‌های پیش از انقلاب و پس از آن و دهه ۱۳۶۰ گذشت.

آقای بادامچیان در طول گفتگو نشان داد که چقدر خوش حافظه است و در عین حال دوربین را خوب می‌شناسد و حتی دو مرتبه به امین معقول فیلمبردار ما گوشزد کرد که دوربین به هر دلیل قادر به انجام وظیفه خود نیست، متوجه چشمک زدن دوربین شده بود. آخر کار هم به کنایه گفت که چرا نام برنامه «تنگنا» است در حالی که او را در تنگی و مضیقه گرفتار نکرده است! حتما حاج آقا فرصت نکرده بود از معاون سیاسی خود در حزب بپرسد که در برنامه دیگر دیدارنیوز به نام «رکن سه» چه بر او گذشته است! بدون شک احترام به کسوت و موی سپید همچنان از اصول دیدار است...

ضبط که تمام شد حاج آقا با گام‌های آهسته و مطمئن به سمت همان راهرو کم نور رفت و ما نیز اتاق تشریفات را به شکل اول خود برگرداندیم و در تمام مدت به این فکر می‌کردیم که از بین این همه تیتر، کدام‌ها را برای این گفت‌و‌گوی سه قسمتی انتخاب کنیم.

برنامه هفدهم تنگنا در محضر حاج آقا بادامچیان را در سه پنج شنبه متوالی دنبال کنید تا روایت دست اولی از وقایع خرداد ۱۳۴۲ تا خرداد ۱۴۰۲ را از زبان یک انقلابی کهنسال بشنوید، خصوصا در یکی دو نقطه از گفت‌وگو که کم مانده بود میهمانِ میزبان ما از کوره در برود!
بدون شک تماشای این برنامه از تنگنا، تحلیل برهه حساسی از تاریخ معاصر را میسر خواهد کرد.




  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی