تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

کشف اسکلت ۷۰۰۰ ساله در لهستان

باستان‌شناسان اسکلت کامل فردی را که ۷۰۰۰ سال پیش زندگی می‌کرد در لهستان کشف کردند؛ این اسکلت در قسمتی از خاک دفن شده که فاقد ترکیب‌های شیمیایی اسیدی است.

کد خبر: ۱۴۹۸۹۵
۱۲:۴۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

کشف اسکلت ۷۰۰۰ ساله در لهستان

دیدارنیوز: باستان‌شناسان یک اسکلت هفت‌هزارساله را در نزدیکی شهر «کراکوف» واقع در لهستان کشف کردند. این اسکلت دوران نوسنگی در جریان بازسازی میدان شهر «سومنیکی» و به همراه چند تکه سفال کشف شده است. باستان‌شناسان با در نظر گرفتن سبک این سفال‌ها، قدمت این اسکلت را تا ۷۰۰۰ سال پیش تخمین زده‌اند.

به گفته کارشناسان، این اسکلت در قسمتی از خاک دفن شده است که فاقد ترکیب‌های شیمیایی اسیدی است و به همین دلیل اسکلت پس از گذشت هزاران سال بسیار سالم باقی مانده است.

کارشناسان هنوز قادر به شناسایی هویت این فرد نیستند، اما امیدوارند با استفاده از روش تاریخ‌گذاری رادیو کربن اطلاعات دقیق‌تری از تاریخ زندگی او کسب کنند.

تکه‌های سنگ چخماق نیز در نزدیکی این اسکلت کشف شده است. برخی از اشیائی که در گور این فرد قرار داشتند به دلیل هموار کردن سطح بالایی گور در مقطعی از تاریخ آسیب دیده‌اند.

«Małgorzata Kot»، استاد باستان‌شناسی دانشگاه ورشو که البته در کاوش این اسکلت همکاری نداشت، در گفتگو با «لایوساینس» بیان کرد: «این یک کشف هیجان‌انگیز و بسیار مهم است. این گور به نخستین کشاورزان دوره نوسنگی تعلق دارد که از جنوب کوه‌های کارپات عبور کردند و در هزاره ششم وارد لهستان شدند.»

به گفته این کارشناس، هنوز اطلاعات زیادی درباره فرهنگ و آداب و رسوم خاکسپاری این کشاورزان در دست نیست.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی