تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ادعای پوتین؛ یک جنگ تمام عیار علیه روسیه آغاز شده

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که روز ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تجاوز نظامی گسترده‌ای را علیه اوکراین آغاز کرد و باعث کشته‌شدن هزاران سرباز، مرد و زن و کودک بی‌گناه اوکراینی شد، ادعا کرد: جهان در یک نقطه عطف قرار گرفته و یک جنگ تمام عیار علیه میهن ما آغاز شده، ولی نبرد‌های سرنوشت‌ساز برای سرنوشت سرزمین مادری ما همیشه میهنی، ملی و مقدس بوده است.

کد خبر: ۱۴۹۳۲۸
۱۷:۴۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

ادعای پوتین؛ یک جنگ تمام عیار علیه روسیه آغاز شده

دیدارنیوز: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز سه‌شنبه گفت که روس‌ها در نبردی «مقدس» با غرب بر سر اوکراین که قطعا با پیروزی آن‌ها به پایان خواهد رسید، با هم متحد شده‌اند.

پوتین در نطقی که به مناسبت سالروز پیروزی قوای روسیه در جنگ جهانی دوم ایراد کرد، بار‌ها تهاجم نظامی به اوکراین را که اقدامی دفاعی در برابر تلاش غرب برای روسیه توصیف می‌کرد، با چالشی که مسکو در زمان حمله آدولف هیتلر به اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۴۱ با آن روبرو شد، مقایسه کرد.

رئیس جمهوری ۷۰ ساله روسیه در جمع کهنه سربازان جنگ جهانی دوم و نیز نیرو‌های ارتش این کشور که برای انجام رژه سالانه روز پیروزی در میدان سرخ مسکو گرد هم آمده بودند، گفت: «جهان در یک نقطه عطف قرار گرفته و یک جنگ تمام عیار علیه میهن ما آغاز شده، ولی نبرد‌های سرنوشت‌ساز برای سرنوشت سرزمین مادری ما همیشه میهنی، ملی و مقدس بوده است.»

مطلب مرتبط:

حملات ارتش متجاوز روسیه به اوکراین؛ «۳۵ پهپاد شاهد ایرانی سرنگون شدند»

مشاور زلنسکی: حمله پهپادی به کرملین صحنه‌سازی توسط خود روسیه است

تلفات سنگین روسیه در جنگ؛ مسکو در ۵ ماه ۱۰۰ هزار نیرو از دست داد

بگیر و ببند در روسیه؛ ۲۵ سال حبس برای منتقد پوتین

قَدَرقُدرتِ کرملین، آنقدر‌ها هم که به نظر می‌رسد جایگاه تضمین شده‌ای ندارد

پوتین از نیرو‌های روسی حاضر در تهاجم نظامی به خاک اوکراین به عنوان قهرمانانی ستایش کرد که برای آینده کشور در برابر غربی می‌جنگند که به گفته او نقش تعیین کننده اتحاد جماهیر شوروی را در شکست آلمان نازی فراموش کرده‌اند.

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد که «نخبگان جهانی‌گرایِ (گلوبالیستِ) غربی» در حال کاشت بذر روسوفوبیا و ناسیونالیسم تهاجمی هستند و مردم اوکراین نیز «گروگان کودتای دولتی» و «جاه‌طلبی‌های رام‌نشدنی غرب» شده‌اند.

او افزود: «ما می‌خواهیم آینده‌ای آرام، آزاد و باثبات را ببینیم و به همین خاطر به مقابله با تروریسم بین‌المللی برخاستیم و در این مسیر از ساکنان دونباس (در شرق اوکراین) محافظت و امنیت خود را تضمین خواهیم کرد.»

پوتین مدعی شد که بنا‌های یادبود سربازان شوروی سابق در تعدادی از کشور‌ها در حال تخریب است، ولی او همچنان به تمامی کسانی که علیه نازی‌ها جنگیدند، ادای احترام می‌کند.

اتحاد جماهیر شوروی ۲۷ میلیون نفر را در جریان جنگ جهانی دوم از دست داد، از جمله میلیون‌ها نفر در اوکراین، اما در نهایت نیرو‌های نازی را به برلین بازگرداند، جایی که هیتلر خودکشی کرد و پرچم سرخ پیروزی شوروی بر فراز رایشس‌تاگ (ساختمان پارلمان آلمان) در سال ۱۹۴۵ برافراشته شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی