تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
«روزی فرا خواهد رسید که تاریکی‌ای که کشور ما را فرا گرفته، جای خود را به روشنایی خواهد داد»

بگیر و ببند در روسیه؛ ۲۵ سال حبس برای منتقد پوتین

ولادیمیر کارامورزا، منتقد سرشناس سیاست‌های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اتهام خیانت به ۲۵ سال زندان محکوم شده است؛ اتفاقی که با انتقاد اتحادیه اروپا و کشورهایی چون فرانسه و نروژ مواجه شده است.

کد خبر: ۱۴۸۱۹۲
۱۹:۳۲ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۲

بگیر و ببند در روسیه؛ ۲۵ سال حبس برای منتقد پوتین

دیدارنیوز: محاکمه کارامورزا دوشنبه در حالی برگزار شد که او بار‌ها تمام اتهام‌های سیاسی علیه خود را رد کرده است.

به نقل از ایندیپندنت، دادگاهی در روسیه دوشنبه، ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین)، ولادیمیر کارامورزا را به دلیل انتقاد صریح او از حمله روسیه به اوکراین، به یک ربع قرن حبس محکوم کرد.

کارامورزا از نامی‌ترین مخالفان کرملین است که به «خیانت به روسیه و تحقیر ارتش» متهم شده بود و پس از محاکمه، به ۲۵ سال زندان محکوم شد.

این فعال برجسته دموکراسی‌خواه مخالف پوتین که گفته می‌شود دو بار از مسمومیت به دست نیرو‌های امنیتی روسیه جان سالم به در برده است، از بیش از یک سال پیش بدون محاکمه شدن، زندانی بود.

محاکمه کارامورزا دوشنبه در حالی برگزار شد که او بار‌ها تمام اتهام‌های سیاسی علیه خود را رد کرده است. او روند قضایی و پرونده سازی علیه مخالفان کرملین را در روسیه کنونی، به دادگاه‌های نمایشی دوران ژوزف استالین تشبیه می‌کند.

کارا مورزا در آخرین متنی که هفته گذشته از زندان برای دموکراسی‌خواهان روسیه فرستاد، تاکید کرد که به «ایستادگی خود در برابر ولادیمیر پوتین، دیکتاتور و عامل جنگ اوکراین، افتخار می‌کند».

منتقد کرملین در بخش دیگری از این متن نوشت: «می‌دانم روزی فرا خواهد رسید که تاریکی‌ای که کشور ما را فرا گرفته، جای خود را به روشنایی خواهد داد و آنگاه که جامعه ما متوجه شود که چه جنایات وحشتناکی به نام او انجام گرفته است، چشمان خود را باز خواهد کرد و از ترس و وحشت بر خود خواهد لرزید.»

اتهام اصلی ولادیمیر کارا مورزا در آخرین باری که دستگیر شد، مربوط به سخنرانی او برای نمایندگان مجلس ایالت آریزونا است. این سخنرانی در مارس ۲۰۲۲، مدت کوتاهی پس از حمله روسیه به اوکراین، ایراد شد و کارامورزا با صراحت این اقدام را محکوم کرد.

روسیه چند روز پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، قانونی را تصویب کرد که می‌تواند انتشار «اطلاعات نادرست در مورد ارتش» را جرم‌انگاری کند.

مخالفان کرملین معتقدند که این قانون، بهانه‌ای برای «خفه کردن تمام صدا‌های ضد جنگ در روسیه است».

کارا مورزا، روزنامه‌نگار و همکار نزدیک بوریس نمتسوف، رهبر مخالفان روسیه است. نمتسوف ۲۰۱۵ در نزدیکی کاخ کرملین ترور شد. مقام‌های امنیتی روسیه مسئولیت قتل این رهبر مخالفان را هیچگاه بر عهده نگرفتند، اما شواهد بسیاری نشان می‌دهد که او هدف حمله نیرو‌های امنیتی قرار گرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی