تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
افاضات اضافه

مال عوام را راحت می‌توان پلمپ کرد

این هفته نگارنده به یک موضوع مهم و دغدغه برخی از خواص الدوله ابراهیم اشاره دارد؛ داشتن عمه، عمو، خاله و دایی و به نظر داشتن این ها می تواند امتیاز بزرگی در زندگی هر فردی باشد.

کد خبر: ۱۴۸۷۱۷
۱۴:۳۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲

 

مال عوام را راحت می‌توان پلمپ کرد

دیدارنیوز: 

جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
احمد، بزرگوار مشهدی اعلام کرد اگر از بین عوام کسانی هستند که سرمایه‌شان را برای سود بیشتر به ارز و سکه تبدیل کرده‌اند، کارشان هم‌تراز با احتکار است و احتکار هم حرام است و این اموال باید مصادره شوند. مثل همیشه راست گفته. البته خوشبختانه عوام آنقدر تحلیل ندارند که برای سود بیشتر، سرمایه‌شان را تبدیل به ارز و سکه کنند و اگر هم تبدیل کرده‌اند برای جلوگیری از بدبختی بیشتر بوده است. پس نباید نگران مصادره اموالشان باشند. همیشه می‌دانستم که احمد و داماد و صبیه و آقازاده‌هایش جز دلواپسی برای عوام، هیچ کار دیگری نداشته و ندارند. مصاحبه اصغر، یکی از به اصطلاح کارگردانان سینما با یک مجله مشکوک غربی را خواندم. ظاهرا به طور غیررسمی شنیده که ممنوع‌المعامله و ممنوع‌الخروج و ممنوع‌الکار است. جوسازی می‌کند. همین که به صورت رسمی هنوز می‌تواند حرف بزند و مصاحبه کند یعنی مشکلی نیست. قرار نیست هر به اصطلاح کارگردانی که معلوم نیست اصلا کدام کارنامه هنری باارزشی را دارد به صورت رسمی، همه چیزش ممنوع شود. رییس سازمان امور طیارات اعلام کرد که درخواست افزایش صد در صدی بلیط طیاره‌ها را مطرح کرده‌اند. کار خوبی کرده‌اند. اگر تصویب بشود احتمالا هم تاخیرات پروازها و هم لغو شدنشان نصف می‌شود. البته نسوان باید بدانند حتی اگر بلیط‌ها دویست و حتی هزار درصد هم گران شود حق ندارند فکر کنند چون پولش را داده‌اند اجازه دارند موقع گرفتن کارت پرواز آن طور که دلشان می‌خواهد لباس بپوشند. عوام در این مملکت باید قدردان باشند که می‌توانند به خواص پول بدهند و چگونه زندگی کردن را از ایشان بیاموزند وگرنه چگونه مردن را که همه خودشان خواهند آموخت.

* شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
فیلم اهدای یک راس گوسفند به نایب قهرمان و یک راس گوساله به قهرمان مسابقات فوتسال بابل را دیدم. قطعا مسابقات از حامی مالی بزرگی برخوردار بوده که موفق شده چنین جوایزی را تهیه کند. شخصا سعی می‌کنم دوباره کفش‌های ورزشی‌ام را که آویزان کرده بودم بپوشم و تمریناتم را شروع کنم تا به مسابقات سال آینده برسم. سال آینده حتی اگر چند قرص نان هم به عنوان جایزه بدهند ارزش دارد و باید متشکر بود. تصویری از بندر ترکمن به دستم رسید که روی یک پلاکارد نوشته بودند به فرزندآوری بها دهیم تا مفهوم خاله و عمه و عمو و دایی برای آیندگان داستان تخیلی نشود. حرف کاملا درستی‌ست. ضمن اینکه واقعا اگر این مفاهیم از بین بروند صنعت فحش ما هم دچار آسیب جدی خواهد شد. مخصوصا در بخش عمه! نگاهی به عوام‌النسا کردم و پیش خودم گفتم که ای حضرت عوام! پایت لب گور است و هیچکسی بابا صدایت نکرد. اگر صدایت کرده بود لااقل یک قطعه زمین و یک ماشین هم از خواص می‌گرفتی. تازه خودم و عوام‌النسا دو نفری مفهوم ننه و بابا و عمه و خاله و عمو و دایی را از سمت خودمان تبدیل به افسانه کردیم. صحبت‌های عیسی خواص‌الدوله امور ارتباطات و پیشگیری‌های مربوطه با عوام درباره رفع فیلتر تلگرام و واتساپ و اینستاگرام را خواندم. گفت تصمیم‌گیری درباره رفع فیلتر در حوزه اختیار او نیست ولی اگر در حوزه اختیار او بود هم با رفع فیلتر مخالفت می‌کرد. باز خوب شد که در حوزه اختیار او نیست چون امیدی هست که کسانی که در حوزه اختیارشان هست نظرشان عوض شود ولی عیسی قصد ندارد موافق بشود. لابد مصلحت عوام را بهتر از خودشان می‌فهمد. تصمیم دارم برای تشکر از زحماتش در سالگرد ورودش به جمع خواص‌الدوله یک تابلوی خوشنویسی‌شده با این بیت برایش ارسال کنم:
تو برای قطع کردن آمدی
نی برای وصل کردن آمدی

* یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
در حال تماشای مصاحبه تلویزیون بودجه‌بگیر با یکی از نسوان بودم که ناگهان زلف بر باد داد. سریعا گیرنده خودم را خاموش کردم که ناگهان دچار پلمپ‌ نشود و بنیادش بر باد نرود. چون قرار نیست برای نشان دادن این صحنه، خواصی که بودجه می‌گیرند تلویزیون بودجه‌بگیر را پلمپ کنند. مال عوام را راحت می‌توان پلمپ کرد و می‌کنند. دستشان هم درد نکند. وظیفه ما عوام علیلی‌التحلیل، تشکر همه‌جانبه از خواص در همه موقعیت‌هاست. رییس اتحادیه امور دود و دخان اعلام کرد که به دلیل وضع مالیات جدید، قیمت تنباکوی میوه‌ای نسبت به اسفند ماه هشتاد تا صد درصد افزایش پیدا کرده است. به نظرم وقتش رسیده که قلیان‌ها را بشکنیم. تنباکو که مرغ و تخم‌مرغ نیست که عوام بگویند اگر گران شد نمی‌خوریم. تنباکو به کشیدن عوام ربط دارد و این نسل جدید اهل تنباکو‌های بی‌دود اما پرمحتوای قدیم مثل خوانسار و برازجان نیستند. دود زیاد دوست دارند. صولت، خواص‌الدوله امور سر کارگذاری عوام اعلام کرد در سال گذشته یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند و هدف‌گذاری امسالشان بیشتر است. خبر خوبی‌ست. نتایج این دستاورد هم با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است. قطعا در سال گذشته یک میلیون نفر به راحتی می‌توانستند سر کار بروند. حالا اگر نرفته‌اند باید اشکال را در خودشان ببینند. خواص طبق معمول زحمت خودشان را کشیده‌اند.

* دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
تصاویر جدیدی از تلویزیون بودجه‌بگیر به دستم رسید. مربوط به استان سیستان و بلوچستان بود. خوشبختانه این بار از طریق گیرنده تلویزیون خودم نگاه نمی‌کردم که نگران پلمپ شدنش باشم. چهار نفر از عمله طرب روی زمین نشسته بودند و یک پرده‌ای از گردن تا پایینشان را مخفی کرده بود. از پشت پرده صدای آلات موسیقی می‌آمد. خوشبختانه چیزی معلوم نبود. در این موارد همان شنیدن صدای آلات کافی‌ست و نیازی به دیدنش نیست. خبری درباره قانون جدید مالیات خرید و فروش املاک دیدم‌. خیلی جالب و مفید است. باعث می‌شود به اقتصاد بدون نفت برسیم. البته به شرطی که خواص طوری زحمت بکشند که قیمت مسکن در پایان هر سال خیلی بیشتر از آغاز سال باشد. قطعا خواص این توانایی را دارند و ما هم طبق معمول از ایشان متشکریم‌.

* سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
صبح تصاویر مختلفی از مناظره دیشب دو اقتصاددان در تلویزیون بودجه‌بگیر به دستم رسید. یکی که اسمش موسی بود و کاملا هم از اسمش و هم از رسمش مشخص بود با صهیونیست‌ها در ارتباط است سعی می‌کرد از تئوری‌های منحط غرب‌گرایانه دفاع کند‌. اما آن یکی، به نام مسعود، که باارزش و اصولی بود به خوبی جوابش را داد. خوب است که در عصر ابراهیم از امثال مسعود برای حل مشکلات اقتصادی استفاده می‌شود. به همین خاطر است که قدرت خرید عوام در بازار شب عید بالا رفته بود و بعد از عید هم مدام در حال بالاتر رفتن است. بخشنامه جدید خواص‌الدوله امور علوم را دیدم. استادان راهنما به ازای داشتن هر دانشجوی حامله یا هر دانشجوی دارای یک فرزند شیرخوار می‌توانند یک دانشجوی اضافه بگیرند. خیلی طرح خوبی برای تشویق به بچه‌دار شدن است. خود من اگر استاد بودم با دیدن این طرح از تمامی دانشجویان اناثم درخواست می‌کردم به جای اینکه به دانشگاه بیایند و وقت من و خودشان را برای مباحث بیهوده علمی تلف کنند، در مکان‌های مناسب بمانند و تمام تمرکز و نیرویشان را صرف بچه‌دار شدن بکنند. هم برای خودشان خوب است، هم برای استاد و هم برای بقیه.

* چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
علیرضا، خواص‌المله تبریز اعلام کرد که در جریان منتفی شدن استیضاح قبلی رضا، خواص‌الدوله امور صنعت و معدن و تجارت، ۷۰ تا ۷۵ دستگاه اتومبیل شاسی بلند به خواص‌المله‌ها داده شده است. عیبی ندارد. تقریبا به هر چهار خواص‌المله یک خودرو رسیده است تا صبح‌ها بتوانند چهار نفر چهار نفر سوار این اتومبیل‌ها شوند و به محل کارشان بیایند‌ این طوری هم ترافیک کم می‌شود و هم آلودگی هوا از بین خواهد رفت. نشان می‌دهد واقعا خواص‌الدوله به فکر حل همه مشکلات هستند و خواص‌المله‌ها هم این را خوب می‌فهمند. خوب است رضا این دفعه برای کمک به منتفی شدن استیضاح به خواص‌المله‌ها تعدادی مینی‌بوس یا اتوبوس بدهد. عزت‌الله، خواص‌المله امور گردش اعلام کرد که احتمالا به زودی پیشنهاد تحویل سیم‌کارت بدون فیلتر به گردشگران خارجی تصویب و اجرایی می‌شود. واقعا خواص ما اهل فداکاری هستند. احتمالا می‌خواهند از سیم‌کارت‌های خودشان در اختیار خارجی‌ها بگذارند تا یک وقت دچار این اشتباه نشوند که فکر کنند در ایران دسترسی عوام به اینترنت با دسترسی عوام بقیه کشورها فرق دارد. در طول مسیر بیلبوردهایی را دیدم که رویشان نوشته بودند حجاب، میراث مادرهاست. نسوان نباید نگران باشند. چون سهم مادران از ارث، نصف رجال است و این باعث می‌شود میراث، نصفه‌نصفه به بنات برسد. تازه چند نسل که بگذرد اینقدر میراث نسوان نصف و نصف آن هم نصف و همینطور الخ نصف می‌شود که خیلی چیز دندان‌گیری نصیب نسل چهارم یا پنجم نخواهد شد. البته اگر واقعا مراقب این میراث نباشند می‌توان همه جا را پلمپ کرد تا این نسوان یاد بگیرند چطوری از میراثشان مواظبت کنند.

* پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
دیشب قبل از خواب فیلمی از حرف‌های دکتر ابراهیم در زمانی که هنوز رییس خواص‌الرعایا بود و می‌خواست رییس خواص‌الدوله بشود دیدم که می‌گفت تخم‌مرغ چه ربطی به تحریم دارد که قیمتش چند برابر شده است و به نوعی نتیجه‌گیری می‌کرد که دلیل افزایش قیمت تخم‌مرغ، بی‌عرضگی حسن و خواص‌الدوله‌اش است. موافقم. قطعا الان هم که قیمت یک شانه تخم‌مرغ به صدهزار تومان رسیده است به خاطر بی‌عرضگی حسن و خواص‌الدوله‌اش است. حتی گران شدن لبنیات هم تقصیر حسن و خواص‌الدوله‌اش است. وگرنه دکتر ابراهیم و خواص‌الدوله‌اش همانطور که قطار پیشرفت را هل داده‌اند و پشت فرمان لوکوموتیرش نشسته‌اند تورم را هم کنترل کرده‌اند. در طول روز هم خبرهایی از سفر دکتر ابراهیم به اهواز شنیدم. در اهواز هم راجع به فعال شدن تولید و اشتغال و راه افتادن چرخ‌های تولید توضیحات واضحی داد. اتفاقا در فرودگاه اهواز گفت که عوام اهواز نباید مشکل فاضلاب داشته باشند و شباب خوزستان نباید از بیکاری رنج ببرند. حرف‌های مهمی‌ست‌. واقعا عوام باید به این موضوعات فکر کنند و زندگی را به کام خودشان تلخ نکنند. دلیلی ندارد فاضلاب را در ذهنشان تبدیل به یک مشکل کنند. اصلا مشکلی نیست. شباب اهل خوزستان هم نباید احساس بیکاری کنند و بعد از احساس، از آن رنج ببرند. کلا اگر عوام یاد بگیرند خیلی احساس نکنند و راجع به احساساتشان حساس نباشند بهتر متوجه خدمات خواص خواهند شد. دکتر ابراهیم ضمنا اعلام کرد که ۴۲۰۰ واحد تعطیل در کشور احیا شده است. پنج روز پیش، امید، سخنگوی خواص‌الدوله صنعت و معدن و تجارت گفته بود ۳۰۰۰ واحد تعطیل احیا شده است. یعنی دکتر ابراهیم و خواص‌الدوله‌اش در ظرف پنج روز ۱۲۰۰ واحد را احیا کرده‌اند که می‌شود از قرار هر روز ۲۴۰ واحد. کافی‌ست عوام و مخصوصا شباب کمی به این اعداد دقیق‌تر فکر کنند تا بفهمند نباید احساس بیکاری کنند و از این احساس، رنج ببرند. بدیهی‌ست هر چقدر از خواص تشکر کنیم کم است. شب یکی از اقوام تماس گرفت و درباره مالیات جدیدی که علاوه بر مالیات معمول پرداختی‌اش برایش تعیین کرده‌اند و باید ظرف ده روز پرداخت کند توضیح داد. علاوه بر این مالیات جدید که گویا قانونش تازه ابلاغ شده است یک جریمه هم برایش به این دلیل تعیین کرده‌اند که مالیاتی را که قانونش تازه ابلاغ شده تا حالا پرداخت نکرده است‌. جمع این مبالغ دویست میلیون تومان ناقابل می‌شود. عیبی ندارد. وقتی خواص چیزی را صلاح می‌دانند عوام باید بدون سوال فقط اطاعت کنند. حکومت خواص، چرا ندارد! ایشان هم گفت چون نمی‌خواهد در برابر دستور خواص، چرا بیاورد به فکر تعطیل کردن کارش و فرستادن کارگرهایش به یکی از آن ۴۲۰۰ واحدی‌ست که امروز دکتر ابراهیم اعلام کرد احیا شده‌اند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی