تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

هواشناسی ایران؛ فعالیت سامانه بارشی در ۲۳ استان

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار فعالیت سامانه بارشی در ۳۲ استان از احتمال طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، ریزش سنگ و برخورد صاعقه خبر داد.

کد خبر: ۱۴۸۵۳۱
۰۸:۱۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲

هواشناسی ایران؛ فعالیت سامانه بارشی در ۲۳ استان

دیدارنیوز: بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سامانه بارشی در برخی مناطق غربی، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های یزد و فارس فعال است. در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و زنجان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش بینی شده است.

امروز همچنین بارش در سواحل دریای خزر آغاز می‌شود. با گذر امواج تراز میانی جو از نوار جنوبی کشور در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید به‌ویژه در ساعات بعدازظهر روی می‌دهد و در جنوب ایلام و نیمه غربی خوزستان وزش باد و نفوذ گردوخاک از مرز‌های غربی کشور انتظار می‌رود.

فردا چهارشنبه بارش‌ها در نوار غربی کشور کاهش یافته و فعالیت سامانه بارشی در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های البرز، تهران، سمنان و استان‌های اصفهان، یزد و کرمان ادامه دارد.

پنجشنبه در شرق سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش روی می‌دهد و در استان‌های سمنان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، نیمه شرقی فارس، کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

جمعه با تداوم بارش در این مناطق گستره فعالیت سامانه بارشی مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های مرکزی، قم و شرق لرستان را در برمی‌گیرد. شنبه هفته آینده علاوه بر این‌که در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور رگبار پراکنده روی می‌دهد در برخی مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی شده است. فردا و روز پنجشنبه خلیج‌فارس مواج است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۰۲/۰۸

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و احتمال بارش تگرگ
منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۲/۰۵: آذربایجان غربی، قزوین، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، قم، البرز، مرکزی، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، اصفهان، یزد، ارتفاعات و دامنه‌ها در کرمان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان.

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۰۶: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قزوین، قم، البرز، تهران، سمنان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، سیستان و بلوچستان و شمال استان‌های مرکزی، زنجان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی.

پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۰۷: ارتفاعات و دامنه در استان مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، اصفهان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و شمال شرق در استان‌های تهران و فارس.

جمعه ۱۴۰۲/۰۲/۰۸: خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شرق یزد، سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی سمنان.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، صاعقه، احتمال تگرگ، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: اجتناب از اسکان در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفر‌های برون شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۲/۰۵

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد، گردوخاک و بارش تگرگ

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۲/۰۵: آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل، زنجان، کرمانشاه، همدان، ایلام، شمال خوزستان، لرستان، شمال مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات و دامنه در استان‌های قزوین، البرز، تهران، گیلان و مازندران.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، خیزش گرد و خاک محلی در نقاط مستعد.

توصیه: احتیاط در سفر‌های بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج

زمان شروع: صبح چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۰۶

زمان پایان: پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۰۷

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج بین ۱ تا ۱/۵ متر در نواحی ساحلی و بین ۱/۵ تا ۲ متردر نواحی دور از ساحل

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۰۶: نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان.

پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۲/۰۷: نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران و آسیب به شناور‌های سبک، تفریحی، احتمال اختلال در ورود و خروج شناور‌ها به بندرگاه، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی

توصیه: اجتناب از عملیات تفریحی، بویژه غواصی و شنا، محدودیت در سفر‌های دریایی با شناور سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی بویژه در فراساحل.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی