تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
استقلال و پرسپولیس در چنبره مشکلات همیشگی

ما که نمی‌ریم آسیا...!

برای دومین بار است که با حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا، ناراحتی میلیون‌ها هوادار اتفاق افتاده اما و عادی سازی در بین مسئولین ادامه دارد.

کد خبر: ۱۴۷۸۲۹
۱۷:۵۶ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۲

ما که نمی‌ریم آسیا...!

 

دیدارنیوز_ شقایق آسیایی: در روز‌های سرنوشت‌ساز قرمز و آبی و اوقات بیم و امید حذف از آسیا، ممکن است هر لحظه ادعاهایی مطرح شود که هر شنونده‌ای را حیرت‌زده کند. مثال واضح ای ماجرا همین شب گذشته رخ داد جایی که ناگهان، حجت کریمی رییس هیات مدیره باشگاه استقلال روی خط برنامه زنده تلویزیونی حاضر می‌شود و هر آنچه که حتی یک هوادار ساده فوتبال به آن واقف است را تکذیب می‌کند و می گوید:"استقلال از آسیا حذف نشده است و ما تا خرداد ماه زمان داریم!"

و همینطور بی‌خیال و با آرامش دیوانه کننده‌ای ادامه می‌دهد: «اطلاعات استقلال در سایت AFC بارگذاری شده و هیچ مشکلی وجود ندارد!»

این طرف سیم، مجری هاج و واج برنامه از حجت کریمی در مورد بسته شدن پنجره نقل و انتقالات و کسر سه امتیاز سوال می‌کند و رئیس هیات مدیره هم در کمال خونسردی می‌گوید: «اگر پنجره نقل و انتقالات بسته شود هر وقت که ما پول را پرداخت کنیم باز می‌شود. کسر امتیاز هم به امسال مربوط نیست.»

حالا یک سوال در ذهن علاقمندان به استقلال به وجود می‌آید، آیا حجت کریمی از اتفاقات پیرامون فوتبال و استقلال خبر دارد یا با تخیل خود به این موضوع نگاه می‌کند! جالب اینکه در فاصله چند ساعت از این گفت‌وگو مهدی تاج در مصاحبه تلویزیونی از حذف شدن قطعی استقلال از آسیا خبر می‌دهد!

با یک نگاه اجمالی به آنچه امروز در باشگاه استقلال رخ داده می‌شود فهمید که فوتبال و مدیریت ورزشی در ایران کاملا به سمت ترکستان می‌رود. حجت کریمی که ظاهرا قرار است جایگزین علی فتح‌الله زاده شود و احتمالا خطاها و اشتباهات او را رفع رجوع کند و نظمی به امور بدهد، آنقدر از مسائل باشگاه بی اطلاع است که حتی نمی‌داند AFC با درخواست استقلال برای فرصتی دیگر و جبران بدهی، موافقت نکرده و روز‌ها از حذف قطعی این تیم، از آسیا می‌گذرد و مرحله بعد بسته شدن پنجره و پس از آن جریمه‌های دیگر است!

در همین اثنا محمد مومنی دیگر عضو هیات مدیره در گفت‌وگو با خبرنگار‌ان عنوان می‌کند که بودجه استقلال در حال حاضر صفر است و با وجود جلسه هیات مدیره برای درآمدزایی، اعضا به هیچ نتیجه‌ای نرسیده اند.

همین مشکل در تیم حریف پرسپولیس هم وجود دارد. سوء‌مدیریت باعث شده که دیگر نماینده پر طرفدار تهرانی نیز از آسیا حذف شود. یکی از مواردی که برای هر دو تیم مطرح شده این هست که مالک هر دو باشگاه دولت است.

وزارت ورزش و جوانان به عنوان مالک و متولی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دنبال روزنه‌ای برای حل مشکلات این دو باشگاه بود و بعد عنوان شد که در فرابورس مالکیت باشگاه پرسپولیس به وزارت اقتصاد و دارایی و باشگاه استقلال به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده، ولی در عمل یکی از مشکلات اصلی که پرسپولیس نتوانست به آسیا راه پیدا کند همین بود.

یکی از مشکلات قابل تامل دیگر استقلال و پرسپولیس، بدهی‌های مالیاتی سنگین بوده که در این خصوص اختلاف نظر‌هایی میان دو باشگاه و همچنین سازمان امور مالیاتی وجود داشته است. در نهایت این مشکلات هم حل نشده و دو باشگاه هنوز بدهی مالیاتی دارند.

مورد آخری هم که البته قابل بحث است اینکه دو تیم برای مسابقات آسیایی طبیعتا ورزشگاه آزادی را به عنوان استادیوم میزبان، معرفی کردند، ولی آیا این ورزشگاه امتیاز لازم برای میزبانی را با شرایط موجود کسب می‌کند؟ همانطور که می‌دانیم استادیوم آزادی در بخش نور، برخی زیرساخت‌ها و حتی امکانات اولیه‌ مثل صندلی تماشاگران نیز دچار مشکلات زیادی است و سایر استادیوم‌های تهران مثل دستگردی و تختی و شیرودی هم یا سال‌ها بلا استفاده ماندند یا شرایط میزبانی ندارند و میزبانی در شهر‌های دیگر هم منطقی به نظر نمی‌رسد.

دو ورزشگاه شهید کاظمی و امام رضا هم که فقط در حد حرف به دو باشگاه واگذار شده است. پس می‌فهمیم که موارد برشمرده نه تنها امسال بلکه شاید تا سال‌های سال بلای جای دو باشگاه باشد و تا این دو باشگاه به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار نشوند شرایط همین است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی