تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
فخرالسادات محتشمی‌پور و آذر منصوری، رییس و نایب رییس جبهه اصلاحات می‌شوند؟

مکانیسم انتخاب اعضای حقیقی، نقش خاتمی، گزارش دیدار و نظر یک عضو جبهه اصلاحات

بحث انتخاب ۱۵ عضو حقیقی جبهه اصلاحات از طریق یک کمیته ۹ نفره که ۴ عضو این کمیته توسط سید محمد خاتمی و ۵ عضو توسط احزاب، انتخاب می‌شوند، با انتقاداتی مواجه شده است، دیدارنیوز با یک عضو جبهه اصلاحات گفتگو کرده است

کد خبر: ۱۴۶۱۸۹
۲۲:۴۸ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱

مکانیسم انتخاب اعضای حقیقی، نقش خاتمی، گزارش دیدار و نظر یک عضو جبهه اصلاحات

 

دیدارنیوز - اسفندیار عبداللهی: ظاهراً اعضای جبهه اصلاحات مجددا رای به حضور افراد حقیقی در این جبهه داده است و بر سر مکانیسم انتخاب افراد حقیقی بحث‌هایی صورت گرفته است. نظرات پیرامون کمیته ۹ نفره‌ای است که اعضای حقیقی جبهه اصلاحات را انتخاب می‌کنند. مثل دوره قبل، تصمیم بر این شده که چهار نفر از این ۹ نفر، توسط سید محمد خاتمی انتخاب شوند و ۵ نفر را احزاب عضو انتخاب کنند. ظاهرا اعضای حقیقی این جبهه کما فی‌السابق، ۱۵ نفر خواهند بود، اما نه در تعداد کمیته و اعضای حقیقی که در نحوه چینش کمیته معین یا انتخاب کننده، انتقاداتی وجود دارد. از جمله این منتقدین عزت‌الله تقوائیان دبیرکل مجمع دانش آموختگان ایران و عضو حقوقی جبهه اصلاحات است.

تقواییان در به این پرسش که «نحوه انتخاب اعضای حقیقی جبهه اصلاحات به چه صورت است و موضوع کمیته ۹ نفره مامور انتخاب اشخاص حقیقی چیست»؟ گفت: با تشکر از سوالات شما، مثل سال ۱۳۹۹، همان کمیته ۹ نفره که ۵ نفر توسط ۳۱ حزب و ۴ نفر توسط جناب سید محمد خاتمی انتخاب می‌شدند. مجدد اعضا تصمیم به استفاده از همان مکانیسم را دارند. به این شکل که ۹ نفر (به عنوان یک کمیته) نسبت به انتخاب اشخاص حقیقی با داشتن حق رای بعنوان اعضا جبهه اصلاحات متشکل شوند.

وی در این باره که شنیده شده دادن حق انتخاب ۴ عضو کمیته مذکور به سید محمد خاتمی با انتقاداتی رو به رو شده و پیشنهاد مشخص منتقدین چیست؟ اظهار کرد: نظر منتقدین این است که چرا فقط آقای خاتمی باید نقش داشته باشد؟ چرا آقایان مهندس موسوی، سید مصطفی تاجزاده و مهدی کروبی نقش نداشته باشند؟ من هم معتقدم و اصرار دارم، در تعیین آن ۴ نفر عضو کمیته ۹ نفره، باید علاوه بر خاتمی سه بزرگوار ذکر شده نیز نقش آفرینی کنند.

دبیرکل مجمع دانش‌آموختگان ایران در این باره که اصلاح طلبان جوان، فعال و خوش نامی که در راستای حکمرانی حزبی فعال هستند، چگونه می‌توانند عضو حقیقی باشند یا اینکه آیا کمیته مذکور تلاشی جهت شناسایی و معرفی افراد جدید و کمتر شناخته شده می‌کنند، اگر نه چرا؟ خاطرنشان کرد: «یکی از ضعف‌های دستورالعمل انتخاب اشخاص حقیقی همین است که نقشی به کسانی که عنوان کردید، داده نشده است.

تقواییان در پاسخ به این پرسش دیدار که پیشنهاد ریاست خانم فخرالسادات محتشمی‌پور و خانم آذر منصوری به عنوان نایب رییس چه منشأ و استدلالی دارد و چه کسانی این موارد را پیشنهاد داده‌اند؟ گفت: «خدمت شما باید عرض کنم با توجه به تحولات اخیر و مطرح شدن شعار زیبا و اثر گذار زن، زندگی، آزادی، بنده بعد از مشورت با روشنفکران، نخبگان، فرهیختگان و فعالان سیاسی، پیشنهاد ویژه‌ای دادم که مطلوب است و ضرورت این مقطع از تاریخ فعالیت جبهه‌های ما اقتضا می‌کند که در نهایت سرکار خانم محتشمی‌پور رئیس، و سرکار خانم منصوری نایب رئیس جبهه اصلاحات ایران شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی