تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
افاضات اضافه

گوشت بی‌استخوان ارزانی‌تان! گیر می‌کند در گلوی ما!

در هفته‌ای که گذشت برخی از خواص به برخی از اتفاقات و مسائل به شکل فلسفی و سفسطی! (به نیت سفسطه) نگاه کرده‌اند اما عوام این را فهمیده و مچ آنها را گرفته است.

کد خبر: ۱۴۵۶۹۰
۱۲:۵۶ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۱

افاضات اضافه

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱

تا ظهر مشغول کتاب خواندن بودم. رمان "ابله" از داستایوفسکی را تمام کردم. برایم سوال شد که روس‌ها وقتی بخواهند کسی را صدا کنند چطوری اسم طرف را فراموش نمی‌کنند و چطوری می‌فهمند که الان با کدام اسم باید طرف را صدا کنند‌. فهمیدم ساده‌ترین روس جهان، ولادیمیر خودمان است که کل اسم و فامیلش همان دو کلمه است. صحبت‌های بزرگوار اهوازی را خواندم. امیدوار است اگر شب و روز به صورت جهادی کار کنند تا ۳۰ سال آینده اقتصاد را جهانی کنند. خیلی مهم است که خواص تصمیم گرفته‌اند تلاش کنند تا ۳۰ سال آینده برای جهانی کردن اقتصاد بمانند. اخباری درباره افزایش قیمت گوشت قرمز تا هر کیلو ۵۰۰ هزار تومان به دستم رسید. البته بعد اعلام شد که این، قیمت گوشت خورشتی بدون استخوان است. معلوم شد طبق معمول رسانه‌های غربی‌ها جوسازی کرده‌اند. مجبور نیستیم بدون استخوان بخریم. استخوان‌دار می‌خریم و مراقبت می‌کنیم که لای گلویمان گیر نکند. شب، فیلمی از یک مراسم مربوط به مهندسان دیدم. یکی از نسوان بعد از داد و فریاد، روسری‌اش را پرت کرد و از روی صحنه پایین آمد و رفت. باید برخورد لازم با ایشان صورت بگیرد. جایی که این همه رجال ایستاده‌اند دلیلی ندارد یکی از نسوان بتواند جرات کند که برود و سر و صدا راه بیاندازد و روسری‌اش را پرت کند. ان‌شاالله که از ایشان، یک درس عبرت جدید بسازند.

شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱

خبرگزاری بودجه‌بگیر اعلام کرد برای آن نساء جنجال‌آفرین جلسه مهندسان پرونده تشکیل داده‌اند و تحقیقات آغاز شده است‌. خبر خوب و کار مهمی‌ست. همان درس عبرت جدید که گفتم ساخته خواهد شد. فیلم جدیدی از معلم مسئله‌دار مکتبخانه‌های قائمشهر دیدم‌. بر خلاف فیلم‌های قبلی خیلی مودب نشسته بود و عذرخواهی می‌کرد. خوشحال شدم. نتیجه درس‌های عبرتی‌ست که مطالعه کرده است. حالا می‌شود اجازه داد در قائمشهر بماند و با رعایت ادب و اصول و موازین به سر کارش برگردد. آن نساء مهندس هم قطعا این فیلم را خواهد دید و بیشتر به کارهای زشتش فکر خواهد کرد.‌ شب دوباره هم فهمیدم گوشت استخوان‌دار کیلویی ۵۰۰هزار تومان نیست‌. ما کلا به بی‌استخوان عادت نداریم. با خیال راحت خوابیدم.

یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱

یکی از عوام تصویر یک بنر بزرگ در گمرک فرودگاه تهران را برایم فرستاد. گمرک اعلام کرده بود ورود هر گونه گوشی تلفن همراه با نشان تجاری APLLE (مدل ۱۴ و بعد از آن) به کشور مجاز نمی‌باشد. کار اصولی و درستی‌ست. نباید اجازه بدهند این نشان‌های تجاری ناشناخته و عجیب و غریب پایشان به کشور باز شود. بنر را فقط هم به زبان فارسی نوشته بودند‌. احتمالا یا خیالشان راحت بوده که از حالا به بعد قرار نیست افراد بیگانه و خارجی از طریق فرودگاه وارد کشور شوند یا اینکه مطمئن هستند محصولات این نشان‌های تجاری عجیب و غریب را فقط عوام ایرانی می‌خرند. سفر دکتر ابراهیم به چین و دستاوردهای متنوعش همچنان مورد توجه خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های بودجه‌بگیر است. گزارش روزنامه بودجه‌بگیر خواص‌الدوله درباره کنسرت‌های اجرا شده در بزرگترین جشنواره تاریخ موسیقی کشور را خواندم. مثل اینکه بعضی از عمله طرب خیلی اصرار دارند ادای غمگین‌ها را درآورند و وقتی اجرا می‌کنند شادش نمی‌کنند‌. باید دستور برخورد داد و بعدا اگر فرصت شد دلایل این مساله را هم بررسی کرد. این کسانی که در این شرایط برای تماشای کنسرت می‌روند لابد اینقدر خوشحال هستند که حوصله اداهای غمگین عمله طرب را نداشته باشند‌. دکتر ابراهیم دستور داد خواص تنظیم‌کننده بازار روزانه قیمت‌ها را رصد و کنترل کنند و هر تصمیمی که باعث افزایش غیرمنطقی قیمت کالاها و خدمات بشود قابل پذیرش نیست. خیلی مهم است که دکتر ابراهیم مسائل منطقی را می‌پذیرد و برایش مهم است که با مسائل غیرمنطقی برخورد شود. این رویکرد واقعا امیدبخش است.

دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱

یکی از خواص که مسئول توسعه دادن تجارت است گفت که عوام تا چهار ماه آینده اثرات توافق با چینی‌ها را خواهند دید. خبر خوبی‌ست. عوام برای دیدن چیزهای خوبی که قرار است خواص نشانشان بدهند عجله‌ای ندارند. اگر بگویند تا چهل سال آینده هم دیده می‌شود صبر می‌کنند. مخصوصا که این بار این چیزهای خوب را با مشارکت چینی‌ها قرار است نشان بدهند. خبر توقیف یکی از روزنامه‌های مسئله‌دار را خواندم. خیالم راحت شد‌. مدت‌ها بود به روزنامه‌های بودجه‌نگیر درس عبرت جدیدی نداده بودند. مساله غیرواقعی قیمت گوشت را تیتر یک‌ کرده بود. نیاز به یک برخورد سریع، فوری و انقلابی بود تا عوام احساس آرامش کنند. اگر در همین مقطع گوشت جلوی این رورنامه‌‌ها را نگیرند فردا در دلار باید بگیرند. عیسی، خواص‌الدوله امور ارتباطات اعلام کرد که دکتر ابراهیم درک صحیحی از اهمیت فناوری ارتباطات دارد و شاید "آی‌ت‌من" نباشد اما "آی‌تی‌فهم" خوبی‌ست. مهم هم همین است که رییس خواص‌الدوله بفهمد. ما عوام هم غیر از این چیزی نمی‌خواهیم.

سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱

آقای سردار اعلام کرد که در استان بوشهر یک شناور کشف کرده‌اند که داخلش بیش از پنج‌هزار قمه و شمشیر ساخت آمریکا بوده است که طوری ساخته شده‌اند که هر قدر خون به آن‌ها بخورد تیزتر می‌شوند‌. خیلی ناراحت شدم. کارمان به جایی رسیده که غربی‌ها و مخصوصا آمریکایی‌ها حتی صنعت چاقو و قمه‌سازی ما را دارند مورد هجوم و قرار می‌دهند. البته واقعا هم در تولیدات وطنی ما تا حالا نتوانسته‌ایم به فناوری چاقوتیزکنی با استفاده از خون دست پیدا کنیم. اما قطعا برای ما کاری ندارد و می‌شود و می‌کنیم‌. مجتبی، معاون خواص‌الدوله استان مرکزی هشدار داد که باید قبل از گرم شدن هوا نسبت به رعایت حجاب نسوان چاره‌اندیشی شود. حرف درستی‌ست. خیلی مهم است که خواص اینقدر آینده‌نگر و دوراندیش هستند. اگر غیر از این بود مثلا وقتی هوا سرد می‌شد گاز قطع می‌شد و وقتی هم هوا گرم شود برق قطع می‌شود‌. اما خواص ما چون حواسشان به همه چیز است هیچ‌وقت هیچ مشکلی نداریم. احسان، خواص‌الدوله امور اقتصادی اعلام کرد که بدخواهان عوام از طریق هراس‌آفرینی و القای انتظارات تورمی باعث افزایش قیمت ارز شده‌اند. موافقم. کلا با خواص باید موافق بود. به نظرم باید همه ما کمک کنیم و با القای انتظارات غیرتورمی، قیمت ارز را کاهش بدهیم. اگر بدخواهان توانسته‌اند با القا کردن بالا ببرند ما هم می‌توانیم با القا کردن پایین بیاوریم‌.‌ مگر القای ما چه کم از القای آن‌ها دارد؟ در ضمن فهمیدم که احسان برای جواب دادن به سوال درباره قیمت پراید آماده نبوده است. عیبی ندارد. باید آمادگی‌اش را بالا ببرد. شاید هم تا آن موقع همه با هم القا کردیم که پراید دوباره پنج میلیون تومان شده است. صحبت‌های رییس انجمن پسته درباره قیمت پسته را خواندم. به پسته‌های یک میلیون تومانی القا کرده بود که جزو پنج درصدی‌های صادراتی و دستچین شده هستند اما به پسته‌های ریز القا کرده که باید چهارصد هزار تومان باشند تا خودش هم آن‌ها را بخورد. ضمنا گفته بود که قیمت پسته به دلار وابسته است. مجبوریم در القاسازی قیمت دلار تلاش بیشتری کنیم تا لااقل بتوانیم سالی چند عدد پسته بخوریم. علی، سخنگوی خواص‌الدوله اعلام کرد که خواص‌الدوله از امروز آرایش جدیدی در حوزه ارزی خواهند گرفت‌. خبر مهمی‌ست‌. احتمالا در این آرایش جدید باید از تکنیک‌های استتار استفاده کنند تا قیمت متوجه نشود و ناگهان در دام خواص‌الدوله بیفتد و به پایین کشیده شود.

چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱

نظرات مهم ابراهیم، از اساتید دانشگاه تهران، درباره حجاب را در روزنامه بودجه‌بگیر خواندم. پرسیده بود آیا حیوانات شلوار دارند؟ ولی بعضی قسمت‌هایشان زیر دمشان می‌رود و با دم، حجاب طبیعی پیدا می‌کنند. خیلی متوجه مثالش نشدم. آیا منظورش این است که نسوان باید شلوارشان را به سرشان بکشند؟ یا اینکه از نظرش آنجایی که در حیوان زیر دم می‌رود در انسان از روی سرش درمی‌آید؟ خیلی فلسفی و استعاری گفته است‌. برای من که عوام‌الملکم قابل فهم نبود چه برسد به بقیه عوام. احمد، بزرگوار تهرانی اعلام کرد بزرگواران کل کشور با دکتر ابراهیم دیدار کرده‌اند و به ایشان گفته‌اند که از وضع بی‌حجابی در عذاب هستند. خیلی ناراحت شدم‌. عوام باید مراعات حال خواص و مخصوصا بزرگوارانشان را بکنند. حجاب که قیمت دلار نیست که با القا کردن بتوان بالا و پایینش کرد. خواص‌الدوله باید بیشتر از القا کردن کاری کنند. احمد، خواص‌المله تهران اعلام کرد که خواص‌المله می‌خواسته‌اند با محمدرضا، رییس خزانه‌داری کل مملکت درباره قیمت دلار جلسه بگذارند اما چون مادر عیال ایشان فوت کرده، جلسه را سه روز به تعویق انداخته‌اند. چند وقتی بود از خواص‌المله‌ها بی‌خبر بودم. خوبی حرف احمد این بود که فهمیدم حال خواص‌المله‌ها خوب است و قطعا پیگیر امورات کسالت‌‌آور ما عوام هم هستند. این عقب افتادن جلسه هم اهمیتی ندارد. هر چقدر عده‌ای در این سه روز با القا کردن قیمت‌ها را بالا ببرند محمدرضا و خواص‌المله در یک جلسه با القای دسته‌جمعی به جای قبلی برمی‌گردانند. بالاخره همانطور که پیش‌بینی کرده بودم آن نساء شلوغ‌کن در جلسه مهندسان هم تبدیل به درس عبرت شد و خودش رو به دوربین خودش نشست و گفت: ببخشید! گیرم که ببخشیم با این همه ناراحتی که برای جمیع عوام و خواص درست کرده است چه بکنیم؟

پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱

روح‌الله، معاون خواص‌الدوله مازندران اعلام کرد که در ایام نوروز تیم‌های بازرسی از تفرجگاه‌ها و مراکز اقامتی و پذیرایی برای برخورد با بدحجابی تشکیل خواهند شد. اقدام مهمی‌ست. باعث می‌شود عوام مراقب باشند که باعث عذاب کشیدن بزرگواران مازندران و سایر نقاط کشور نشوند. احتمالا تا نوروز با طرح‌های القایی خواص‌الدوله همه قیمت‌ها هم خیلی پایین آمده و همه عوام درگیر سفر خواهند شد و مهم است که حجاب‌ها هم درست باشد که منجر به سیل و زلزله نشود. عیسی، خواص‌الدوله امور ارتباطات اعلام کرد که دشمن به دنبال ایجاد اختلال در اقتصاد کشور است اما خواص‌الدوله در حال تلاش هستند تا مشکلات کشور که انباشت عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته است را حل کنند و ایران را به جایگاهی که باید برسانند. چقدر خوب است که خواص ما هر کدام در همه حوزه‌ها صاحبنظر هستند و می‌توانند مشکلات را حل کنند. اگر بلافاصله بعد از دوران محمود، عصر ابراهیم شروع می‌شد الان قطعا از جایگاهی که باید می‌رسیدیم رد شده بودیم و می‌توانستیم استراحت کنیم‌. تقصیر ما عوام است که با گول خوردن از حسن، باعث شدیم سرعت قطار پیشرفت که از دوران محمود حرکت کرده بود کند شود. باید از خواص عذرخواهی کنیم‌.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
نینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
1
3
من نویسنده این ستون رو درا دور میشناسم،کشته مرده خاتمی است البته از نوع سید ممدّش!
می خوان برای فصل گرما برای حجاب چاره اندیشی کنن؟سلمنا!ما هم بدتر از بد می کنیم،کاری می کنیم هر ساعت تو هر نقطه کشور یه بساطی ددرست بشه!
اون یارو زارع پور اول ببینه توریستی میاد به ایران بعد دنبال سیم کارت بدون فیلتر باشون باشه،البته بره دعا کنه که نیان چون اگه بیان سر همین مسئله حجاب از عمد کاری می کنیم که گیر بدن تا ما هم جلوی توریست های خارجی الم شنگه ای راه بندازیم که اون سرش ناپیداست!
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی