تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

سردرگمی شهروندان؛ مرغ در سنندج کمیاب شد!

این‌روز‌ها مرغ در سایه عدم نظارت مسئولان و ضعف نظام توزیع بازار در سنندج کمیاب شده و این وضعیت باعث سردرگمی شهروندان شده است.

کد خبر: ۱۴۵۴۵۸
۲۰:۱۹ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱

سردرگمی شهروندان؛ مرغ در سنندج کمیاب شد!

دیدارنیوز: پس از چند روز تعطیلی اخیر، گوشت مرغ در بازار استان کردستان به ویژه شهر سنندج کمیاب شده و در بسیاری از مراکز عرضه و فروشگاه‌ها بالاتر از قیمت مصوب آن به مردم عرضه می‌شود.

تسنیم نوشت: «با گشت کوتاهی در بازار سنندج مشاهده می‌کنیم که قیمت هر کیلوگرم مرغ از ۶۲ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۶۵ هزار تومان به فروش می‌رسد و این در حالی‌ست که بنابر اعلام سازمان جهاد کشاورزی، قیمت هر کیلوگرم مرغ ۶۳ هزار تومان است.

اینکه چگونه برخی از مراکز عرضه مرغ را با ۲۰۰ تومان پایین‌تر از قیمت مصوب به فروش می‌رسانند خود داستانی قابل تامل دارد که مصرف‌کننده در زمان فروش نه تنها پول کمتر نداده بلکه زیان هم تقبل می‌شود! در مراجعه به چند مغازه متوجه شدیم که مغازه‌داران برای پاک کردن مرغ که اعلام شده رایگان است، ۲ تا ۵ هزار تومان از مردم گرفته و با این ترفند ارزان‌فروشی به سود بیشتر می‌رسند.

چند نفر از شهروندان در مراکز عرضه مرغ سطح شهر سنندج از چندنرخی شدن قیمت مرغ و کمیاب شدن در برخی مغازه‌ها گله‌مند شده و درخواست نظارت بیشتر از مسئولان داشتند.

پیمان اسکندری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در پاسخ به این سوال که قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ چند است؟ اظهار داشت: قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ امروز ۶۳ هزار تومان بوده و بیشتر از آن گرانفروشی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه البته اکنون مرغ در بازار سنندج کمیاب شده است، دلیل کمبود مرغ را مربوط به تعطیلی‌های چند روز اخیر عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عرضه مرغ بیشتر از قیمت مصوب را تخلف دانست و تصریح کرد: به کارشناسان دستور داده که با هر گونه گرانفروشی برخورد کنند.

اسکندری از برنامه‌ریزی و وعده نظارت بر بازار سنندج به‌منظور رفع این مشکل خبر داد.

مشاهدات عینی از وضعیت بازار مرغ مرکز استان کردستان حاکی از آن است که در کنار عدم نظارت مسئولان، ضعف نظام توزیع بازار بیش از پیش نمایان بوده و اگر این‌گونه نبود با دو روز تعطیلی مرغ در بازار کمیاب و چندنرخی نمی‌شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی