تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
دیدار بررسی می‌کند

سریالی به نام "مسمومیت"؛ در مدارس قم و تهران چه می‌گذرد؟

ماجرای مسمومیت دانش آموزان در مدارس استان قم هنوز به سرانجام و نتیجه نرسیده بود که خبر مسمومیت دانش آموزان در یکی از مدارس تهران این ماجرا را بیشتر در هاله‌ای از ابهام فرو برد؛ در مدارس چه خبر است؟

کد خبر: ۱۴۵۲۹۷
۱۴:۵۸ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

سریالی به نام

 

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: اسفند ۹۸ بود که خبر‌هایی ضد و نقیضی از شیوع یک ویروس به نام کووید ۱۹ و اسم معروف‌تر کرونا خبرساز شد و نخستین خبر‌ها در مورد شیوع این ویروس هم از قم آغاز شد و همان طور که انتظار می‌رفت مسئولان به سرعت به دنبال تکذیب شیوع این ویروس بودند تا جاییکه برخی آن را به تخریب کشور توسط دشمن ربط دادند، اما زمانی نگذشت که راهی جز تائید خبر و چاره‌جویی برای جلوگیری از شیوع کرونا نداشتند هر چند که رسیدن به راه حل منطقی پیشگیری یعنی همان واکسن، چند سالی طول کشید و نتیجه آن از دست رفتن جان هزاران ایرانی بود.

حالا هم خبر مسمومیت دانش آموزان در استان قم و تهران، تداعی کننده آغاز ماجرای کرونا از قم در اذهان عمومی است، مخصوصا که بعد از اظهارنظر‌های مختلف، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: "مشکلی خاصی نیست و این موضوع مهم بیشتر تحت تاثیر شایعات است!"

البته نوری برای اینکه در آینده بار این بحران را به تنهایی به دوش نکشد پای بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت را هم به میان کشید و به نقل از او همین جمله "مشکل خاصی نیست" را بیان کرد؛ جالب است بدانید که نوری در این اظهارنظر تنها نبود و احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم درباره مسمومیت سریالی دانش‌آموزان در این شهر به دو جمله بسنده کرد:"در این باره بزرگنمایی شده است" و "علت این اتفاق هنوز معلوم نیست، چیزی به دست نیامده است. مسئولان امنیتی و بهداشت و درمان پیگیر هستند."

به دلیل اینکه بیان این نظرات به جای دلگرمی به مردم باعث نگرانی بیشتری می‌شود، حالا تدوام این شرایط به یک بحران در بین خانواده‌ها تبدیل شده است و عدم پاسخگویی شفاف ذهن‌ها را به این سمت برده که قرار است این بار با چه مشکل جدیدی دست و پنجه نرم کنیم؟

همه این دلایل سبب شده که روز گذشته جمعی از خانواده‌های دانش آموزان استان قم مقابل فرمانداری این استان تجمع کنند و با سر دادن شعار‌های مختلف خواهان استعفای مسئولان استانی شوند، البته خانواده ها تنها به این اقدام بسنده نکردند و حالا بیش از ده‌ها نفر از اولیای دانش آموزان شکایت خود را درباره عدم رسیدگی به این مشکل به ثبت رساندند.


ماجرا از کی آغاز شد؟

اولین مسمومیت نهم آذرماه و به فاصله چند روز بعد یعنی ۲۲ آذر ماه در هنرستان نور یزدان شهر قم اتفاق افتاد که بیش از ۵۰ نفر از دانش آموزان با علائمی، چون بی حالی، سوزش گلو و سرگیجه به مراکز بهداشتی منتقل شدند و پرونده این ماجرا به دلیل عدم تکرار پیگیری نشد و در نهایت بسته شد.

ادامه این مسمومیت در بهمن ماه نشان داد که نمی‌توان از این سریال تکراری و حساسیت زا با نگاه یک حادثه و اتفاق معمولی گذر کرد؛ هشتم بهمن ماه اعلام شد که ۱۵ دانش آموز مدرسه فاطمیه قم صفاشهر دچار مسمومیت شدند و دو روز بعد یعنی دهم بهمن ماه خبر مسمویت ۱۸ دانش آموز در مدرسه فاطمیه همان شهر خبرساز شد.

اما دوازدهم بهمن ماه ماجرا کمی تغییر کرد، این بار هفت دانش آموز و یک معلم در مدرسه بلقیس برقعی مسموم شدند و شانزدهم بهمن هم سه دانش آموز در دبیرستان دخترانه قرائتی و مدارس میثم، طا‌ها و امامی با مسمومیت راهی بیمارستان شدند.

۱۷ بهمن آمار مسمومیت در مدارس حضرت فاطمه الزهرا (س)، مدرسه شاهد رضوی و هنرستان سید حسن برقعی جمعا به ۶۱ نفر رسید و همین مساله سبب شد که والدین دانش آموزان دست به اعتراض و تجمع بزنند، هر چند که تا به زمان انتشار این گزارش هیچ پاسخ قانع کننده‌ای از هیچ مقام دولتی در این باره منتشر نشده است و تنها کسی که در این میان اقدام جدی کرد مهدی مصری رییس دانشگاه علوم پزشکی قم بود که در ارتباط با مسمومیت سریالى مدارس این شهر به رئیس ستاد بحران نامه زد و گفت که معلمان مدارس با کیسه فریزر، هوای ناحیه مسموم‌شده و دم و بازدم دانش‌آموزان را جهت نمونه‌برداری ذخیره کنند!

حالا کل کشور منتظرند تا دم و بازدم دانش آموزان به آزمایشگاه های علوم پزشکی کشور برده و علت این حاشیه سازی ها مشخص شود!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی