تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اولین شب از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

یک پای بایرن و میلان در یک چهارم‌نهایی

میلان و بایرن‌ مونیخ برنده دیدار‌های اولین شب از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بودند تا از الان یک پای آنها در یک چهارم نهایی این مسابقات جذاب باشد.

کد خبر: ۱۴۵۲۴۴
۰۸:۱۰ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

یک پای بایرن و میلان در یک چهارم‌نهایی

دیدارنیوز: سرانجام پس از انتظاری بیش از ۳ ماه، دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با ۲ دیدار همزمان آغاز شد و درحالی که میلان در خانه از تاتنهام پذیرایی می‌کرد، بایرن‌مونیخ میهمان پاریس بود و در نهایت میلان و بایرن‌ با کسب پیروزی‌های یک بر صفر، نیمی از مسیر حضور در جمع ۸ تیم پایانی را طی کردند.

در بازی که ۲ تیم شکست‌ناپذیر دور گروهی به مصاف یکدیگر رفتند درحالی که کیلیان امباپه کار را از روی نیمکت آغاز کرد و مانوئل نویر غایب بزرگ بایرن‌مونیخ بود، پس از نیمه نخست نه چندان جذاب و کسل کننده که بایرن تقریباً توپ و میدان را بدون ایجاد موقعیت چندان خطرناک در اختیار داشت، تیم‌ها بدون گل زده به رختکن رفتند و در نیمه دوم، کینگزلی کومان خیلی زود سکو‌های پاریسی را به سکوت دعوت کرد.

نمره قبولی برای ناگلزمان
ناگلزمن که تیمش هفته گذشته سرانجام به روند رو به رشدی قدم گذاشته بود، با بازگشت به ترکیب ۳ دفاعه موردعلاقه‌اش و استفاده از ژائو کانسلو به‌عنوان وینگ‌بک همچون دیدار مقابل بوخوم موفق شد از پس مهار ستارگان پاریس در خانه برآید و سرانجام درحالی که چند دقیقه ابتدایی نیمه دوم را تیم میزبان روی دروازه حریف فشار آورد، دقیقه ۵۳ کینگزلی کومان روی پاس آلفونسو دیویس قفل بازی را شکست.

یک پای بایرن و میلان در یک چهارم‌نهایی

پاریس، آشفته و بدشانس
در این دیدار که بایرن‌مونیخ به مراتب تیمی بهتر از پاریس بود و با وجود تک موقعیت‌های کاملاً بی‌خطرِ میزبان، نبض بازی را در دست گرفته بود، هافبک نوجوان پاری‌سن‌ژرمن رکورد جوان‌ترین بازیکن حاضر در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا را شکست. وارن زئیر امری درحالی با صلاحدید گالتیه مقابل بایرن‌مونیخ از ابتدا به میدان رفت و حدود یک ساعت در میدان حاضر بود که ماه آینده ۱۷ ساله خواهد شد. او پیش از این رکورددار جوان‌ترین گلزن تاریخ پاریس هم شده بود. امباپه که در نیمه دوم به بازی آمد، موفق شد ۲ مرتبه دروازه بایرن‌مونیخ را باز کرده و امیدواری را به سکو‌های پارک دو پرنس تزریق کند، اما هر ۲ بار، گلش مردود اعلام شد و پس از آنکه گل نخست را کمک داور به سبب آفساید نپذیرفت، گل دوم را کمک داور ویدئویی پس از بازبینی صحنه، مردود اعلام کرد.

اینطور ۳ دفاعه بازی می‌کنند، آقای کونته!
در دیدار همزمان استفانو پیولی باز هم تیمش را با آرایش مشابه با شب پیروزی مقابل تورینو، این بار در دیداری حساس و مقابل تیمی تحت هدایت کونته (استاد بازی با ۳ دفاع!) به میدان فرستاده بود. میلان موفق شد خیلی زود دروازه میهمانش را پس از گذشت ۶ دقیقه باز کند و براهیم دیاز، روی درخشش تئو هرناندس گل اول بازی را وارد دروازه فریزر فورستر کرد. درحالی که یک ساعت از زمان بازی گذشته بود، میلان و تاتنهام پایاپای با یکدیگر بازی را ادامه دادند و تاتنهام در ۳۰ دقیقه پایانی دیدار هم موفق نشد سبک بازی خود را به میلان تحمیل کند.

لندن، شهر خوشبختی
روسونری که برای اولین بار پس از ۹ سال قدم در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا گذاشته بودند با ارائه یک نمایش آبرومندانه مقابل حریفی صدالبته نه چندان مدعی، نیمی از راه صعود به جمع ۸ تیم برتر فصل جاری فوتبال اروپا را طی کردند و حالا دومین تیم پرافتخار در تاریخ فوتبال اروپا، برای صعود به دور یک چهارم نهایی پس از ۱۱ سال، تنها کافی است در خانه تاتنهام بازنده نباشد. آخرین بار میلان فصل ۱۲-۲۰۱۱ با شکست آرسنال در دور یک هشتم نهایی، به جمع ۸ تیم برتر اروپا راه یافته و آنجا مغلوب بارسلونا شد. شکست دادن دیگر تیم لندنی در این مرحله و صعود احتمالی به دور یک چهارم نهایی، دستاورد قابل قبولی برای استفانو پیولی و شاگردانش خواهد بود که بحرانی ظاهراً کوتاه مدت را پشت سر گذاشته‌اند.

نفس اسپرز به شماره افتاد
درحالی که دیدار‌های دور برگشت تیم‌ها در این مرحله شب هشتم مارس (چهارشنبه ۱۷ اسفند) برگزار خواهند شد، بایرن‌مونیخ در خانه پذیرای پاریس است و بنژامن پاوار را به سبب اخراج در دقایق پایانی این دیدار در اختیار نخواهد داشت. میلان همان شب به حداقل ۹۰ دقیقه مقاومت مقابل تیم تحت هدایت آنتونیو کونته نیاز خواهد داشت. در این فاصله، روسونری در سری آ به مصاف مونزا، آتالانتا و فیورنتینا خواهند رفت و تاتنهام علاوه بر تقابل‌ها با وستهام، چلسی و ولورهمپتون از چارچوب مسابقات لیگ برتر در جام حذفی هم شفیلدیونایتد را مقابل خواهد دید. پاریس و بایرن پیش از تقابل در دور برگشت، هرکدام ۳ دیدار از چارچوب لیگ‌های داخلی برگزار خواهند کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی