تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
مربیان ما ظرفیت کنار زمین بودن را ندارند

خسروی: با دستمزد ۲۰ میلیاردی، خشم فروخورده کجا بود؟

علی خسروی عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال معتقد است کادر فنی بیشتر تیم‌های فوتبال لیگ برتر ظرفیت ذهنی لازم برای حضور در کنار زمین را ندارند.

کد خبر: ۱۴۴۳۱۵
۱۷:۵۴ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱

خسروی: با دستمزد ۲۰ میلیاردی، خشم فروخورده کجا بود؟

 

دیدارنیوزـ شقایق آسیایی: بازی فولاد و پرسپولیس با یک گل به سود سرخ‌های خوزستان تمام شد اما حواشی آزاردهنده آن تمامی ندارد. علی خسروی که پس از بازی فولاد و پرسپولیس از اتفاقات و اعتراضات کنار زمین بسیار ناراحت است در گفت‌و‌گو با دیدار عنوان کرد که در این فوتبال باید تنها مربی اجازه حضور کنار زمین را داشته باشد چون تجربه به ما نشان داده که حضور کل تیم در کنار زمین به جز حاشیه هیچ چیزی ندارد و با این اعصاب‌های خراب ممکن است تلفات هم بدهیم!

خسروی می‌گوید: «من پیشنهاد می کنم مثل فوتبال جزیره (لیگ برتر انگلیس)، نیمکت یا صندلی کادر فنی و بازیکنان بالاتر برود و فقط مربی کنار زمین باشد. تا این حد نزدیک زمین بودن ظرفیت و جنبه می خواهد که متاسفانه مربیان ما ندارند. امیدوارم همه از طرح من حمایت کنند تا این اتفاق هر چه زودتر بیفتد.»

خسروی که تجربه محرومیت يك سال و نيم از قضاوت را در سال‌های ۸۴ و۸۵ را دارد، معتقد است که قضاوت در لیگ نسبت به گذشته آسان‌تر شده است: «ما در زمانی داوری می‌کردیم که دوران بازی امیر قلعه نویی، پایان رافت، مجتبی محرمی، همین آقای هاشمی نسب و نکونام و بهروز رهبری فر بود. به عقیده من داوران قدیم کار سخت تری داشتند؟ ولی بازیکن‌ها در آن زمان قانونمند‌تر از الان رفتار می کردند و با داور هم همکاری بیشتری داشتند.»

از خسروی در مورد علت این تغییر و تحولات و اعتراضات بی‌پایان مربیان در کنار زمین پرسیدیم که او پاسخ داد: «نیمکت‌ها مقصر اصلی این بی نظمی‌ها هستند. آنها توسط اعضای کادر فنی و حتی مربی، پزشک، ماساژور و حتی بدنساز و هر فرد دیگر که بتوانند به داور فشار می آورند که کادر داوری نتواند قضاوت خودشان را با تمرکز انجام دهند.»

خسروی: با دستمزد ۲۰ میلیاردی، خشم فروخورده کجا بود؟

برخی معتقدند اعتراضات مربیان و کادر فنی، به نوعی ادامه فحاشی در استادیوم‌ها و روی سکوها است و انگار خشم فروخورده جامعه است، ولی خسروی کاملا مخالف است: «بازیکنی که ۱۰، ۲۰ میلیارد می‌گیرد چه دلیلی برای خشم فروخورده دارد؟! آن خشمی که شما می گویید برمی گردد به مردم عادی که حقوقش ۸ میلیون است ولی زندگی‌اش ماهیانه ۳۰ میلیون خرج دارد. متاسفانه اینطور اعتراض‌های هدفمند، به جای تذکرات فنی، به مربیان ما یاد داده می‌شود.»

بیشتر هواداران و کارشناسان فوتبال معتقدند در هر بازی حداقل بین یک تا دو صحنه خطای مشکوک به پنالتی وجود دارد که اگر VAR  بود اعتراضات کمتری را از مربیان می دیدیم، اما علی خسروی معتقد است کمک داور ویدیویی نیز مانند هر تکنولوژی دیگری فرهنگ استفاده خودش را دارد: «به نظر من VAR هم بیاید، مشکلی حل نمی شود. شما ببینید استفاده اشتباه از همین تکنولوژی در جام جهانی قطر باعث شد، فغانی و تیم داوری ایران از این مسابقات کنار گذاشته شود، ولی به هر حال این تکنولوژی باید به ایران بیاید و باشگاهها باید ۱۷، ۱۸ میلیارد برای آن هزینه کنند و به قول معروف سر کیسه را شل کنند!»

خسروی با اشاره به شب گذشته و اینکه بعد از دیدار لیگ، بازی آرسنال و منچستر سیتی در لیگ برتر انگلیس هم از تلویزون پخش شد، افزود: «حتما بازی دیشب را دیدید، خدا وکیلی اگر آن بازی فوتبال است، پس ما در ایران چی داریم؟ نه دعوایی؟ نه اعتراضی؟ فوتبال روان و فنی را دیدیم. می خواهم بگویم که هم باشگاه‌ها و هم کمیته انضباطی باید با مربیانی که به داور و مربی حریف توهین می کنند، برخورد کنند و می خواهم از طریق شما اطلاع رسانی کنم که حتما هم این اتفاق می افتد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی