تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

نامه تایوان به پاپ فرانسیس؛ جنگ با چین یک گزینه نیست

رئیس جمهوری تایوان در نامه‌ای به رهبر کاتولیک‌های جهان گفت که جنگ بین تایوان و چین یک گزینه نیست و روابط سالم با پکن تنها با احترام به تاکید مردم تایوان بر حاکمیت و آزادی می‌تواند وجود داشته باشد.

کد خبر: ۱۴۴۱۲۷
۱۳:۲۵ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱

نامه تایوان به پاپ فرانسیس؛ جنگ با چین یک گزینه نیست

دیدارنیوز: واتیکان تنها متحد دیپلماتیک اروپایی تایوان به حساب می‌آید و تایپه تحرکات پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان برای بهبود روابط با چین را با نگرانی نظارگر است. تایوان که دارای یک دولت دموکراتیک است عمدتا به دلیل فشار‌های چین، تنها با ۱۴ کشور دارای روابط رسمی است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان، در نامه به پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان که در واکنش به پیام پاپ به مناسبت روز جهانی صلح در اول ژانویه نوشت، اظهار کرد: "جنگ در اوکراین باعث شد جهان به ارزش صلح توجه کند و حفظ امنیت منطقه‌ای تبدیل به یک اتفاق‌نظر مهم شده است. "

تسای اینگ ون بر اساس یک کپی از نامه‌اش که از سوی دفترش در روز دوشنبه انتشار یافت گفت: "من در سخنرانی سال گذشته‌ام به مناسبت روز ملی تاکید کردم که صلح و ثبات در تنگه تایوان بنیان توسعه روابط بین دو سوی تنگه تایوان است و تقابل مسلحانه مطلقا یک گزینه نیست. "

او با اشاره به سخنرانی که در تاریخ ۱۰ اکتبر سال گذشته میلادی انجام داد، خاطر نشان کرد: "تن‌ها با احترام گذاشتن به تعهد مردم تایوان به دموکراسی، آزادی و حاکمیت ماست که می‌توانیم بنیانی برای از سرگیری تعامل سازنده در سراسر تنگه تایوان داشته باشیم. "

چین ماه اوت گذشته رزمایش‌هایی را در نزدیکی تایوان اجرا کرده و پکن هرگز توسل به زور برای گرفتن کنترل این جزیره را رد نکرده است.

تسای اینگ ون در نامه خود نوشت، تایوان برای اوکراین، کمک بشردوستانه فرستاده است، و در طی همه گیری کووید-۱۹ برای کشور‌ها تجهیزات محافظتی ارسال کرد، چون "امیدوار است که یک تایوان بهتر را به جهان ارائه کند. "

او افزود: گرچه ما هنوز از سازمان بهداشت جهانی بیرون هستیم، اما مطمئن هستیم به دست گرفتن رهبری در حوزه انجام مشارکت‌های مثبت به ایجاد یک "حلقه شریف" کمک می‌کند.

تایوان بار‌ها شکایت کرده که حذف شدنش تحت تاثیر فشار‌های چین از سازمان بهداشت جهانی تلاش‌هایش را برای مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹ مختل کرده است. هم سازمان جهانی بهداشت و هم چین اعا‌های تایوان را رد کرده‌اند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی