تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
نگاهی به دور یک هشتم جام حذفی و ماجراهایش

یحیی ـ مورایس؛ بازی با آتش در نصف جهان!

با قرعه‌کشی دور جدید جام حذفی باید منتظر بازی‌های مهم و یک فینال پیش از موعد باشیم، بازی سپاهان و پرسپولیس در اصفهان و دیدار استقلال و ملوان در تهران...

کد خبر: ۱۴۴۱۰۹
۱۱:۱۱ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱

یحیی ـ مورایس؛ بازی با آتش در نصف جهان!

دیدارنیوزـ شقایق آسیایی: پس از قرعه‌کشی مرحله یک هشتم لیگ بیشتر تیم‌های لیگ برتری باید به مصاف هم بروند و این فرصت به تیم‌های لیگ یکی وجود دارد که به مرحله بعد صعود کنند.

استقلال و فتح جام نزدیک

استقلال ۵ سال است در جام حذفی از تهران خارج نشده؛ ۱۴ بازی در تهران و حومه داشته و با این وجود نتوانسته به جام برسد. در این مدت استقلال دو بار به فینال رسید و جام نگرفت. با توجه به اختلاف ۸ امتیازی این تیم با صدر جدول شاید جام حذفی فرصتی باشد برای جبران کارنامه نه چندان موفق مدافع عنوان قهرمانی و با نتیجه گرفتن در این جام، نظر‌ها نسبت به ناکامی بازیکنان و حتی ضعف فنی ساپینتو هم تغییر کند. با این دیدگاه استقلال هر چند با یک تیم لیگ برتری بازی دارد، ولی  در خانه خود به مصاف تیم یازدهم جدول لیگ خواهد رفت. تیمی که با ۶ باخت و ۶ تساوی و  تنها ۴ برد، ۱۲ گل زده و ۱۴ گل خورده و تفاضل گل منفی ۲ و ۱۸ امتیازی است. اما استقلال در رده چهارم است و فاصله ۹ امتیازی دو تیم گویای این مطلب است که آبی‌ها شانس بیشتری برای صعود به مرحله بعد دارند. البته نباید فراموش کنیم که همه تیم‌ها در جام حذفی شانس برابری دارند و این امکان وجود دارد که تیمی که در لیگ نتیجه نگرفته در جام حذفی تا فینال و گرفتن جام هم پیش برود.

دوئل‌های جذاب زرد و قرمز

پرسپولیس صدرنشین جدول باید به مصاف سپاهان تیم دوم جدول لیگ در جام حذفی برود آن هم در اصفهان و در مقابل چشمان تماشاگران علاقمند سپاهانی که ۹ سال است هیچ جامی را به خانه نیاورده اند و حالا امیدوارند که با مورایس پرتغالی همانطور که در لیگ، پله به پله حریفانی، چون استقلال و گل‌گهر را پشت سر گذاشتند در جام حذفی هم با شکست پرسپولیس کار بزرگی را انجام دهند. بدون تردید نتیجه این دیدار و برنده آن می‌تواند در لیگ هم از لحاظ روحی شرایط بهتری پیدا کند.

این دیدار می‌تواند یک دوئل فنی بین یحیی گل محمدی و ژوزه مورایس به حساب بیاید که حتما یک برنده باید داشته باشد. اگر بخواهیم دو تیم را به صورت جداگانه بررسی کنیم. مورایس در ۵ دیدار آخر خود در لیگ و حذفی، ۵ پیروزی به دست آورده. این تیم  برابر استقلال، سایپا، مس کرمان، پیکان و نفت مسجد‌سلیمان پیروز زمین بوده است.

پرسپولیس نیز در ۵ دیدار گذشته خود در جام حذفی و لیگ ذوب‌آهن آهن را شکست داده، با ون‌پارس در جریان بازی مساوی کرده و پس از آن در ضربات پنالتی با حساب ۴ بر یک پیروز زمین شد. این تیم همچنین موفق شد نساجی مازندران و گل گهر را نیز شکست دهد، ولی برابر پیکان به تساوی رسیده است. پس پرسپولیس از ۵ دیدار گذشته از نظر فوتبالی ۱۳ امتیاز گرفته است. دو تیم در ۵ دیدار آخر خودشان به ۳ تساوی رسیده‌اند.

آخرین برد سپاهان مقابل پرسپولیس به ۲۴ تیر ۱۴۰۱ و آخرین برد پرسپولیس هم مقبل زرد پوشان هم به ۸ دی ۱۴۰۰ برمی گردد. از حیث پیروزی بر تیم‌های نامدار، پرسپولیس تیم گل گهر را در دور رفت از پیش رو برداشته و سپاهان نیز در رفت و برگشت موفق شده استقلال مدافع عنوان قهرمانی را شکست دهد.

هر دو تیم از وجود دروازه‌بان‌های خوب و کاربلد بهره می‌برند. علیرضا بیرانوند با  ۱۱ کلین شیت در لیگ یکی از بهترین آمار‌ها را در میان دروازه‌بانان لیگ ۲۲ دارد.

پیام نیازمند نیز که در میانه فصل از تیم پورتیموننزه پرتغال به سپاهان بازگشت با بازی‌های خوب خودش رشید مظاهری را نیمکت نشین کرد. او بیشتر از ۱۰۰ بازی با پیراهن سپاهان انجام داده و در این مدت نیز ۵۳ کلین شیت در کارنامه دارد.

پس در جریان بازی جدال دروازبان اول تیم ملی علیرضا بیرانوند و دروازبان چهارم تیم ملی در جام جهانی قطر پیام نیازمند، جذابیت‌های خاص خودش را دارد  و اگر بازی به ضیافت پنالتی هم کشیده شود. هر دو دروازبان، پنالتی گیر هستند و انگیزه‌های زیادی برای نشان دادن خودشان دارند.

دوئل سوم می‌توانست بین مهاجم پرسپولیس لوکادیای ۶ گله و شهریار مغانلو باشد که ۴ گل در لیگ به ثمر رسانده، ولی با جدایی لوکادیا، این تقابل را می‌توان دوئل شهریار مغانلو برابر تیم سابقش، قلمداد کرد.

آیا لیگ یک سورپرایزی دارد؟

در مرحله یک شانزدهم  جام حذفی خبری از شگفتی سازی و برتری تیم‌های رده‌های پایین‌تر نبود. هر چند که تیم  ون پارس بازی خوبی را مقابل پرسپولیس ارائه کرد، ولی در نهایت تیم‌های لیگ برتری به مرحله یک هشتم صعود کردند.

در این مرحله دو تیم دسته اولی فوتبال در شرایطی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند که بر اساس قرعه‌کشی تیم‌های مطرح لیگ برتری باید با هم بازی کنند و همین امر باعث حذف برخی تیم‌های بزرگ فوتبال می‌شود.

با توجه به اینکه یکی از دو تیم پارس جنوبی و دریای بابل به دور بعدی مسابقات صعود می‌کند، حتی در صورت کنار رفتن استقلال ملاثانی در بازی با مس کرمان، لیگ دسته اول حداقل یک نماینده در یک چهارم نهایی خواهد داشت.

قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی

سپاهان - پرسپولیس

استقلال - ملوان

گل‌گهر - فولاد

آلومینیوم - نساجی

استقلال ملاثانی - مس کرمان

نود ارومیه - پیکان

دریا بابل - پارس جنوبی جم

هوادار - مس رفسنجان

بازی‌های این مرحله (به جز بازی فولاد ـ گل‌گهر) در روز‌های ۱ تا ۳ اسفند برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی