تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری تبریز:

حصار‌های آبی‌رنگ مقبره الشعرا در اردیبهشت ۱۴۰۲ برداشته می‌شود

مدیرعامل سازمان عمران و باز آفرینی فضا‌های شهری شهرداری تبریز از تکمیل ضلع جنوبی مقبره الشعرای تبریز و برداشت تمامی حصار‌های آبی رنگ معروف این بنا خبر داد.

کد خبر: ۱۴۳۶۶۸
۱۵:۱۱ - ۲۶ دی ۱۴۰۱

حصار‌های آبی‌رنگ مقبره الشعرا در اردیبهشت ۱۴۰۲ برداشته می‌شود

 

دیدارنیوز: حسین منیری فر، دوشنبه، ۲۶دی ماه در نشست خبری با اشاره به تامین دو سوم آسفالت مورد نیاز شهر تبریز توسط سازمان عمران شهرداری و تامین ۳۳ درصد آن توسط بخش خصوصی، اظهار کرد: آسفالت تبریز با اولویت مناطق محروم چهار، هفت و ۱۰ تبریز تولید شده و از ابتدای سالجاری تاکنون به میزان ۱۳۰ هزار تن آسفالت در کارخانجات سازمان عمران تولید شده است.

به گزارش ایسنا، وی از عقد قرارداد این سازمان با آزمایشگاه مکانیک خاک استان جهت راه اندازی مرکز کنترل کیفی در مجتمع تولید آسفالت شهرداری خبر داد و گفت: این قرارداد با مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بسته شده و پس از اجرای آن در سال آتی، کنترل کیفی آسفالت تولیدی با دقت بیشتری آنالیز می‌شود.

وی با بیان این‌که شهر تبریز همواره در بحث تامین مصالح در مضیقه قرار گرفته است، ادامه داد: سازمان عمران هیچ معدنی برای تامین مصالح در اطراف شهر تبریز ندارد لذا در حال رایزنی برای خرید یک معدن در محدوده شهر صوفیان هستیم تا پس از خرید و بهره برداری از این معدن جدید، مصالح آسفالت شهر یک دست شود و با توجه به این‌که یکی از مولفه‌های اصلی کیفیت آسفالت، مصالح سنگی آن است اجرای این پروژه قطعاً برای کیفیت آسفالت شهر موثر واقع خواهد شد.

منیری فر، در تشریح وضعیت مجتمع تولید آسفالت سازمان عمران، گفت: سازمان عمران تبریز یک مجتمع تولیدی آسفالت در اتوبان پاسداران تبریز دارد که مصالح آن از آذرشهر تامین می‌شود و البته حجم تولیدی این تک مجتمع برای شهر بزرگ تبریز کم است برای همین یکی از برنامه‌های راهبردی سازمان در سال ۱۴۰۲ احداث مجتمع تولیدی شماره دو در غرب اتوبان شهید باکری است.

وی افزود: پنج هکتار زمین با قیمت ۳۵ میلیارد تومان خریداری و در حال آماده سازی برای احداث این مجتمع هستیم و قرار است تا با آغاز ساخت مجتمع، از انتهای سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ تولید آسفالت از این مجتمع شروع شود. شهرداری تبریز اکنون در مجموع دارای سه کارخانه آسفالت است که دو کارخانه با تکنولوژی قدیمی و یک کارخانه با تکنولوژی جدید و تمام اتوماتیک هستند. برای مجتمع شماره دو سازمان نیز قرار است تا یک کارخانه جدید تولید آسفالت تمام اتوماتیک ۱۶۰ تنی خریداری شود.

وی گفت: هزینه خرید کارخانه جدید و محوطه سازی آن در مجموع ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته و برای خرید معدن نیز ۱۰ میلیارد تومان هزینه برآورد شده است.

مدیر عامل سازمان عمران و باز آفرینی فضا‌های شهری شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: با احداث مجتمع دوم تولید آسفالت سازمان، میزان تولید آسفالت به حداکثر ۳۰۰ هزار تن در سال خواهد رسید؛ هم‌چنین کارخانه قدیمی تولید آسفالت شهرداری شامل کارخانه ۱۲۰ تنی با چهار میلیارد تومان هزینه در سال آینده بهسازی و بازسازی شده و پس از آن کارخانه ۸۰ تنی به تکنولوژی اتوماتیک مجهز می‌شود.

وی در خصوص وضعیت مقبره الشعرای تبریز نیز گفت: قسمت ضلع جنوبی مقبره الشعرا نزدیک به ۲۰۰۰ مترمربع بوده و برای کف سازی این بخش باید حدود ۳۵۰ تن اسکلت فلزی تا نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ کار شده و به قسمت شمالی وصل شود.

وی افزود: پس اتمام این عملیات در تاریخ نهم اردیبشهت ماه سال آینده، مقبره الشعرا برای حضور گردشگران مهیا شده و تمامی حصار‌های اطراف مقبره برداشته می‌شود. شهرداری هزینه ۴۰ میلیارد تومانی برای این پروژه به صورت امانی برآورد کرده است.

منیری فر خاطرنشان کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به تبریز مبلغی به صورت اوراق برای تکمیل این پروژه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تخصیص یافته بود که شهرداری تبریز در مکاتباتی با استاندار درخواست کرد تا این مبلغ به شهرداری اختصاص یابد تا خدمات بهتری در این مجموعه هنری به مردم ارائه شود چرا که اکنون مشکل عدم روشنایی و نفوذ رطوبت در این مجموع وجود داشته و نیاز به بهسازی دارد.

وی تاکید کرد: متاسفانه علی رغم تاکید استاندار، این مبلغ که به میزان ۳۵ میلیارد تومان اوراق سه ساله بوده تاکنون به شهرداری تخصیص نیافته است. این در حالی که شهرداری برای تکمیل ضلع شمالی مقبره الشعرا طی سال‌های گذشته بیش از ۵۰ میلیارد تومان که به رقم امروز شاید به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد، هزینه کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای پروژه قرارگاه مسکن در سازمان عمران شهرداری تبریز، تشریح کرد: تعداد ۴۶ واحد مسکونی در زمین‌های متعلق به شهرداری توسط سازمان عمران در سال ۱۴۰۲ احداث و تحویل داده می‌شود تا ارزش افزوده آن برای تکمیل پروژه‌های شهرداری در حوزه آسفالت و ... به کار گرفته شود. پیش پروانه ۲۷ واحد اخذ شده و این واحد‌ها در دو منطقه اره گر و رسالت تبریز ساخته می‌شوند.

منیری فر افزود: تعداد ۲۸ واحد مسکونی با متراژ زیر ۱۰۰ متر در منطقه اره گر و با هزینه ۴۰ میلیارد تومان و تعداد ۱۸ واحد زیر ۱۰۰ متر با هزینه ۲۰ میلیارد تومان در منطقه رسالت تبریز احداث خواهد شد.

وی با اشاره به تحقق ۱۱۴ درصدی بودجه سازمان عمران در سالجاری، گفت: بودجه سازمان برای سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۲۵ میلیارد تومان است که بیش از سه برابر بودجه سالجاری است.

وی افزود: یکی از پروژه‌های سازمان عمران در سالجاری، احداث تراشه‌های پلکانی با اعتبار ۱۳ میلیارد تومانی برای ایمن سازی پایین کوه عینالی در مجاورت اتوبان پاسداران بوده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی