تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
افاضات اضافه

زمستان سخت اروپا و مسافران سنگین قطار حرکت پیشرفت

لازم است از برخی خواص که بالاخره حرفشان را به کرسی نشاندند و راه هر گونه ارسال پیام را از طریق پیام‌رسان اجنبی را بستند تقدیر کنیم. این هفته عوام از طریق کبوتر نامه‌بر افاضات خود را به دیدار رساند.

کد خبر: ۱۴۳۴۷۲
۱۳:۲۲ - ۲۳ دی ۱۴۰۱

زمستان سخت اروپا و مسافران سنگین قطار حرکت پیشرفت

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱

یکی از خواص اطراف ابراهیم اعلام کرد رییس خواص‌الدوله دستور داده است فعالیت صفحه اینستاگرام متوقف شود. ناراحت شدم. این همه برای گرفتن تیک آبی زحمت کشیده بودند. نباید به این سادگی متوقفش کند. معاون خواص‌الدوله امور علوم اعلام کرد که اگر عربستان با همین شیب به فعالیت‌های علمی‌اش ادامه دهد تا سه سال دیگر ما را راحت رد می‌کند. اصلا جای نگرانی نیست. زیرا اصلا معلوم نیست تا سه سال دیگر این حکومت پولدار و پول‌پاش اصلا باشد. ضمن اینکه به فرض هم که باشد موفقیتی که با مقاله تقلبی و مقاله‌نویس اجاره‌ای به دست بیاید اسمش موفقیت نیست بلکه تقلب است. به همین خاطر عربستان هیچوقت نمی‌تواند ما را رد کند. محمدباقر جایی گفته که به چه حقی می‌گوییم وقتی یکی از نسوان بدحجاب است نباید اجازه بدهیم سوار مترو شود. فکر کنم داشته با خودش بلندبلند حرف می‌زده یا اینکه می‌خواسته در یک محفل خصوصی خواص صحبت کند اما دقت نکرده و میکروفونش باز بوده است. چون ما که عوامیم کاری به سوار و پیاده کردن نسوان باحجاب و بی‌حجاب در مترو نداریم. حجاب هم که البته عوامی‌ست و همه نسوان با میل و اراده حواسشان به آن است. اتفاقا یادداشت روزنامه بودجه‌بگیر در باب رابطه حجاب و تحریک شدن رجال و تحریک کردن نسوان رجال را دیدم‌. خواستم بخوانم متوجه شدم محتوایش طوری‌ست که باید بگذارم بعد از ساعت دوازده شب و به وقت خواب بودن عوام‌النسا، با دقت مطالعه‌اش کنم و لذت ببرم. صحبت‌های بزرگوار شیرازی درباره مشکلات اقتصادی را شنیدم. خبر مهمی داد و گفت مشکلات اقتصادی از روز نخست و حضرت آدم شروع شده است و باید مواظب باشیم دشمن فریبمان ندهد. خیلی مهم بود. تازه فهمیدم چرا آن زمان‌ها آدم‌ها برگ به خودشان می‌بستند.‌ اینکه الان می‌توانیم لباس بپوشیم و هر نفر می‌تو‌اند سیب خودش را گاز بزند و لازم نیست هر دو نفر یک سیب را بخورند نشان می‌دهد که واقعا مشکلات اقتصادی نسبت به روز اول و زمان حضرت آدم کمتر شده است.

شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱

فکر می‌کردم چون شنبه است باید روز و هفته را باانرژی بسیار زیادی شروع کنم. بیدار که شدم گوشی را روشن کردم. خبر را دیدم. فهمیدم غلط کرده‌ام که آن فکر را کرده‌ام. تا آخر شب نه نیازی به پیگیری اخبار دیدم و نه حال کار کردن داشتم.‌ روزگار ما اینطوری می‌گذرد.

یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱

سه سال است به این روز از سال که می‌رسیم از صدقه سر خاطره‌ای که سه سال پیش در این روز برایمان ساختند هیچ حرف و نکته و خاطره‌ای که قابل نوشتن باشد پیدا نمی‌کنم.

دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱

سخنگوی خواص‌الدوله امور خارجه اعلام کرد که مطالبات ما از کره‌ جنوبی جزو مطالبات جدی ماست. خیلی مهم است. کره جنوبی باید به این مساله توجه لازم را داشته باشد و فکر نکند مثلا چین است که ما اصلا مطالبه‌ای از آن نداریم و اگر جایی هم چیزی داشته باشیم جدی نیست. هر چشم بادامی که چین نمی‌شود. تصویری از تابلوی بزرگ نصب شده جلوی یک بیمارستان در بوشهر به دستم رسید. خوشبختانه خدمات‌رسانی و ورود نسوان بی‌حجاب را ممنوع کرده‌اند.‌ درستش هم همین است. بارها نوشته‌ام که حجاب در کشور ما یک امر عوامی‌ست و همه نسوان به جز چند نفر طرفدار آن هستند و واقعا نمی‌شود آن چهار نفر را در بیمارستان راه داد یا خدمات درمانی برایشان ارائه کرد. باید اول بروند و به این نتیجه برسند که چگونه با میل و اختیار، پوششی که به آن‌ها دستور داده می‌شود را انتخاب کنند و بپوشند و بعد بیایند و از خدمات درمانی استفاده کنند. آن چیزی هم که محمدباقر چند روز پیش گفته بود درباره مترو بود و بیمارستان فرق دارد. احسان، خواص‌الدوله امور اقتصادی اعلام کرد که گرداننده یکی از کانال‌های فردایی دلار ساکن استانبول است و در روزهای تعطیل ساعت هشت و ده قیمت‌‌ها را بالا می‌برند. البته بالا بردن قیمت دلار کار بدی نیست چون باعث افزایش تورم در آمریکا می‌شود اما اینکه فقط یک کانال از استانبول این کار را بکند اصلا خوب نیست. ما باید همه کارهایی که در راستای فروپاشی آمریکا انجام می‌شود توسط خودمان باشد. هوا امروز هم سرد بود و محدودیت‌هایی برای مصرف گاز در بعضی جاها ایجاد شد. دلیلش زمستان سختی‌ست که سرمای هوا در ایران باعث شده است اروپایی‌ها با آن روبرو شوند.

سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱

صبح گزارش یکی از خبرگزاری‌های بودجه‌بگیر درباره وضعیت آب موجود در سدهای کشور را دیدم. هفده سد کشور زیر بیست درصد ظرفیتشان آب دارند. باید صرفه‌جویی کرد اما از طرفی هم نشان می‌دهد بعد از زمستان سخت اروپا باید منتظر تابستان سخت عربستان و آمریکا و اروپا باشیم. یکی از خواص‌الرعایا اعلام کرد به نظمیه دستور داده‌اند با جرم کشف حجاب به صورت قاطعانه برخورد شود. منظورش را نفهمیدم. یعنی اگر کسی جایی حجاب را کشف کند مرتکب جرم شده است؟ البته قطعا خواص و به طور خاص، خواص‌الرعایا همیشه خیر و صلاح عوام را می‌خواهند و وقتی می‌گویند کشف نکنید وگرنه نظمیه‌چی‌ها قاطعانه با شما برخورد می‌کنند یک چیزی می‌دانند. مخصوصا که احمدرضا به عنوان نماد قاطعیت رییس نظمیه شده است. به نظرم بهتر است عوام دنبال کشف کردن حجاب نروند و اگر جایی هم تصادفی یا سهوی کشف کردند به کسی نگویند تا خواص‌الرعایا و نظمیه‌ها هم دچار زحمت نشوند. مخصوصا که حجاب در مملکت ما عوامی‌ست و خیلی وقت است که کشف شده است. تصاویری از یک برنامه تلویزیون بودجه‌بگیر را دیدم. مهران که مجری هم هست از مهمان برنامه پرسید کدام اولادش از بقیه قالتاق‌تر است. خیلی خوب است که مجری‌های تلویزیون بودجه‌بگیر اخیرا اینقدر با عوام صمیمی و خودمانی شده‌اند و حرف‌های درگوشی و خصوصی بین خودشان را با عوام به عنوان شوخی مطرح می‌کنند. اصلا تلویزیون عوامی یعنی همین.

چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱

امروز در تهران و خیلی از شهرها برف می‌بارید. از استان‌های مختلف خبر تعطیلی مدارس و ادارات و سایر جاهای ممکن به دستم رسید. غربی‌ها و عده‌ای از این طرفداران داخلی‌شان می‌خواستند القا کنند به دلیل مشکل کمبود گاز تعطیل کرده‌اند. صحت ندارد. گاز هست اما قرار نیست وقتی عوام در اروپا گرفتار زمستان سخت شده‌اند و با سوزاندن هیزم و فضولات گربه خودشان را گرم می‌کنند ما با خیال راحت در خانه‌ها و اداراتمان پشت پنجره بنشینیم و چای بنوشیم و از برف لذت ببریم. پس بنی‌آدم اعضای یک پیکرند چه می‌شود؟ خواص آن‌ها به ما ظلم می‌کنند اما قرار نیست ما با عوامشان همدردی نکنیم. خوشبختانه کارخانه‌های سیمان و فولاد هم به خاطر همین موضوع به صورت خودجوش تعطیل کرده‌اند تا اروپایی‌ها نگران عقب افتادنشان از ما در رقابت اقتصادی هم نباشند. بازی جوانمردانه همین است. وقتی بازیکن تیم حریف مصدوم می‌شود باید توپ را به بیرون فرستاد. البته ابراهیم امروز بودجه سال آینده را به محمدباقر و خواص‌المله داد تا نشان بدهد بر خلاف اروپایی‌ها در کشور ما همه چیز عادی‌ست.‌ ابراهیم سخنرانی هم کرد و گفت نسبت به نرخ تورم ناراحت است. از ناراحتی ابراهیم ناراحت شدم. امیدوارم تورم هم به خودش بیاید و نرخش را طوری تنظیم کند که باعث ناراحتی ابراهیم و سایر خواص نباشد. اطلاعات بودجه سال آینده را هم خیلی سریع نگاه کردم. خیالم راحت شد. آن جاهایی که باید بودجه داشته باشند دارند. همین مهم است. عصر خبر آمد که ماشین‌ها در خیابان‌های شمالی تهران گیر افتاده‌اند و ممکن است سوختشان هم تمام شود. ظاهرا شن‌پاشی انجام نشده بود. خیلی ناراحت شدم. احتمالا علیرضا یک دقیقه به دنبال بررسی شرایط قیمت دلار و مسائل مربوط به روابط بین‌الملل رفته و این عوام مرفه بی‌درد ساکن شمال شهر رعایت نکرده‌اند و در این روز برفی از خانه خارج شده‌ و این گرفتاری‌ها را درست کرده‌اند. نمی‌دانم کی قرار است ما عوام مشکلات و دردسر‌های خواصمان را درک کنیم و برایشان ایجاد مشکل و دردسر نکنیم. از دیشب چند نفر از عوام به من پیغام دادند و گفتند برادر پیمان، رییس رادیو و تلویزیون بودجه‌بگیر در یکی از کشورهای غربی پناهنده شده و گویا مصاحبه هم کرده است. امشب حرف‌‌های پیمان را در این مورد خواندم‌. گفته بود این‌ها ریزش و رویش است و چیز جدیدی نیست و اصلا مهم نیست. درست هم می‌گوید. فقط نفهمیدم کدام بخش این موضوع جدید نیست. اینکه اقوام و بستگان خواص پناهنده بشوند یا اینکه مصاحبه کنند و یک چیزهایی بگویند. البته واقعا هم کلا مهم نیست. قبل از خواب در اینترنت دوباره آن برنامه تلویزیونی که مهران از مهمانش می‌پرسید کدام اولادتان قالتاق‌تر است را دیدم. پیمان هم نباید خودش را درگیر حاشیه‌ها کند و باید به همین جور برنامه‌سازی‌هایش ادامه بدهد.

پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱

دیشب قبل از خواب خبر انتصاب عبدالحسین به عنوان دبیر انقلابیون فرهنگی‌کار را خواندم. گویا از خواص خاص است و خیلی هم اهل مسائل فرهنگی‌ست. صبح یک مصاحبه قدیمی از او را خواندم. به پاهای نسوان بی‌حجاب با تیر و کمان شلیک می‌کرده است. تا حالا سینما هم نرفته است. اصلا انقلاب فرهنگی یعنی همین. نگاه درست به فرهنگ از همین جاها شکل می‌گیرد. یکی از عوام پیغام داد و گفت به دستور سازمان مسئول سنجیدن و امتحان گرفتن در کشور از اسفند ماه برگزاری امتحان آیلتس متوقف می‌شود. خبر خوبی‌ست. قرار نیست یک عده از عوام بیایند داخل کشور صف بکشند و امتحان یک زبان اجنبی غربی بدهند و تازه خرج کنند که نمره خوب بگیرند و از مملکت بروند. باید پیشگیری کرد و بهترین پیشگیری همین است. کسی هم اگر دوست دارد در زبان اجنبی مهارت کسب کند بکند و این مهارتش را داخل مملکت خودش استفاده کند‌. عصر در اخبار خواندم که خلبان طیاره مسیر تهران به خرم‌آباد دو مسافر را پیاده کرده است تا طیاره‌اش سبک شود و بتواند پرواز کند. عجیب است که عوام مراقب وزن خودشان نیستند و خلبان‌ها را به دردسر می‌اندازند. قدیم‌ هم در کارتون‌های دوره طفولیت دیده بودم که وقتی یک بالون می‌خواست به آسمان برود اشیا سنگین داخل را به بیرون پرتاب می‌کردند و در صورت لزوم خود مسافران هم به بیرون می‌پریدند. احتمالا این طیاره هم خیلی سنگین بوده است. خوشبختانه بعد از پیاده کردن این دو مسافر سنگین مشکل حل شده است‌. بخش‌هایی از سخنرانی امروز ابراهیم در یزد را شنیدم. باز هم در مورد قطار حرکت پیشرفت و سرعتش صحبت کرد. خیالم راحت است که مهم‌ترین دستاورد عصر ابراهیم توجه به صنعت ریلی در پیشرفت حرکت کشور است‌. شاید بد نباشد در امتحانات مدارس از دانش‌آموزان خواسته شود همه ترکیبات ممکن با سه کلمه قطار و حرکت و پیشرفت را بنویسند. قطعا به پیشرفت  قطار حرکت کمک می‌کند‌. غروب عوام‌النسا پرسید برای شام چه خوراکی آماده کند. پیشنهاد دادم هر چیزی که خودش صلاح می‌داند آماده کند ولی سراغ غذاهای "ک"دار نرود. امشب هم طبق اخباری که دریافت کردم زمستان سخت در اروپا ادامه داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
آرزو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
0
1
چندین ماه است این ستون رو دنبال می کنم،کاملا اطمینان دارم که نگارنده این ستون خودش یکی از مرفهین بی در شمال شهر تهران است که در پینت هوس خانه اش نشسته و این مطالب رو مینویسد اگه یک کارگر بدبخت بود مثل ستار بهشتی تا حالا هفت کفن پوسونده بود.
مدیر پایگاه خیلی ممنون از شما که دیدارنیوز را دنبال می کنید
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی