تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
چادرها برپا شد؛ مطالبات روی زمین ماند
گزارش تکمیلی دیدارنیوز سه روز بعد از حریق گسترده امامزاده ابراهیم

چادرها برپا شد؛ مطالبات روی زمین ماند

دیدارنیوز در گفت‌وگو با یکی از ساکنین بومی امامزاده ابراهیم از حال و هوای این روزهای منطقه آتش گرفته پرسیده؛ که می‌خوانید.

گرشاسبی: امکان واردات خودرو به مناطق آزاد وجود ندارد

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم ضمن انتقاد از برخی محدودیت‌ها درباره واردات خودرو گفت: براساس مصوبه جدید دولت، امکان ورود هیچ خودرویی به مناطق آزاد وجود ندارد.

کد خبر: ۱۴۳۴۲۶
۲۰:۵۵ - ۲۱ دی ۱۴۰۱

گرشاسبی: امکان واردات خودرو به مناطق آزاد وجود ندارد

دیدارنیوز: مختار گرشاسبی امروز با بیان این مطلب به رسانه‌ها اظهار داشت: هیئت دولت طی مصوبه اخیر، واردات خودرو به مناطق آزاد را محدود به خودرو‌های برقی یا هیبریدی کرد.

وی ادامه داد: این در شرایطی است که نه تنها در هیچ یک از مناطق آزاد، که در هیچ نقطه‌ای از کشور نیز زیرساخت خودرو برقی وجود ندارد، چون باید ایستگاه‌های برق برای شارژ این خودرو‌ها وجود داشته باشد تا مردم بتوانند خودروی خود را شارژ کنند که این امکانات در مناطق آزاد وجود ندارد.

گرشاسبی با بیان اینکه در سال‌های اخیر و در نتیجه محدودیت‌های اعلام شده شاهد فرسودگی ناوگان حمل و نقل در قشم هستیم، گفت: طبق ماده ۱۴ قانون مناطق آزاد، واردات انواع کالا و از جمله خودرو به این مناطق مجاز اعلام شده، اما متاسفانه در حال حاضر قانون کنار رفته و مصوبه هیات دولت جایگزین آن شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: واردات خودرو به مناطق آزاد از سال ۱۳۹۷ ممنوع شد و در طول این ۵ سال، ناوگان عمومی منطقه آزاد قشم که در شرایط آب و هوایی خاص قرار دارد، به صورت کامل فرسوده شده است.

گرشاسبی با اشاره به ابهامات موجود درباره واردات خودرو به مناطق آزاد، گفت: واردات خودرو به مناطق آزاد تعیین تکلیف نشده، زیرا مشخص نیست آیا مناطق آزاد مانند سرزمین اصلی باید خودرو‌های خود را از بورس کالا بخرند، یا سقف ۱۰ هزار دلار یا ۲۰ هزار یورو باید برای این خودرو‌ها هم رعایت شود و اینکه چه شرکت‌هایی مجاز به واردات به مناطق آزاد هستند.

وی یکی از شروط واردات خودرو را ارائه خدمات پس از فروش عنوان کرد و گفت: این در حالی است که در مناطق آزادی همانند کیش و قشم خدمات پس از فروش برای شرکت‌های واردکننده توجیه اقتصادی ندارد، زیرا زمانی خدمات پس از فروش امکان ارائه دارد که حداقل ۱۰۰ هزار خودرو از یک برند وارد این مناطق شود؛ در حالی که به طور مثال حداکثر ۱۵ هزار خودرو در برند‌های مختلف وارد قشم خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی