تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

ممنوعیت کار زنان؛ «طالبان» عقب‌نشینی می‌کند؟

در شرایطی که محدودیت‌های شدید کاری و تحصیلی طالبان برای زنان افغانستان مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورده، یکی از مقامات ارشد سازمان ملل در افغانستان با معاون نخست وزیر دولت تحت رهبری طالبان دیدار و گفتگو کرده است.

کد خبر: ۱۴۲۸۵۹
۱۱:۱۶ - ۱۲ دی ۱۴۰۱

ممنوعیت کار زنان؛ «طالبان» عقب‌نشینی می‌کند؟

دیدارنیوز: یکی از مقامات ارشد سازمان ملل در افغانستان با معاون نخست وزیر دولت تحت رهبری طالبان دیدار و درباره ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های غیردولتی که مقامات طالبان در سری اقدامات مربوط به لغو حقوق زنان اعلام کرده‌اند، گفتگو کرد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تصمیم دولت طالبان برای ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های غیردولتی باعث شد تا آژانس‌های امدادرسانی بین‌المللی مطرح و بزرگ جهان عملیات‌های خود در افغانستان را به حالت تعلیق درآورند. این ممنوعیت نگرانی‌هایی را به وجود آورده دال بر اینکه مردم احتمالا از دسترسی به مواد غذایی، آموزش، خدمات درمانی و دیگر خدمات مهم و حیاتی محروم خواهند شد چرا که بیش از نیمی از جمعیت افغانستان در حال حاضر نیازمند کمک‌های بشردوستانه فوری و مبرم هستند.

آژانس‌های امدادرسان هشدار داده‌اند که این ممنوعیت پیامد‌های فاجعه‌باری خواهد داشت و "صد‌ها هزار" افغان به خاطر این تصمیم طالبان جان خود را از دست خواهند داد.

پوتزل مارکوس، معاون رئیس هیات سازمان ملل در افغانستان با مولوی عبدالسلام حنفی، معاون نخست وزیر طالبان در کابل دیدار و درباره این ممنوعیت و همچنین دیگر اقدامات از جمله ممنوعیت حضور زنان در دانشگاه‌ها گفتگو کرد.

هیات سازمان ملل در افغانستان گفت: ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های غیردولتی و محروم کردن زنان و دختران از تحصیل و آموزش به میلیون‌ها تن در افغانستان آسیب می‌زند و مانع ارسال کمک‌های حیاتی به مردان، زنان و کودکان افغان خواهد شد.

پوتزل مارکوس تازه‌ترین مقام سازمان ملل است که با رهبری طالبان در بحبوحه افزایش نگرانی‌های بین‌المللی نسبت به محدود کردن آزادی‌های زنان در افغانستان دیدار کرد.

رامیز الکباروف، رئیس موقت هیات سازمان ملل در افغانستان دوشنبه گذشته با قاری دین محمد حنیف، وزیر اقتصاد طالبان دیدار کرد.

حنیف ۲۴ دسامبر ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های غیردولتی را با ادعای اینکه زنان در این سازمان‌ها به درستی حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند، اعلام کرد. وی تاکید کرد، هر سازمانی که از این دستور پیروی نکند، مجوزش باطل خواهد شد.

آژانس‌های امدادرسان در مقابل وخیم شدن بحران انسانی در افغانستان، خدمات و حمایت‌های ضروری و اساسی را فراهم کرده‌اند.

مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه قرار است به زودی به افغانستان سفر و درباره این ممنوعیت مذاکره کند.

دیدار پوتزل با حنیف در حالی صورت گرفت که یکی از نظرسنجی‌های سازمان ملل نشان داد که یک سوم از سازمان‌های غیردولتی به ریاست زنان در افغانستان مجبور به توقف ۷۰ درصد از فعالیت‌های خود به خاطر این ممنوعیت شده‌اند و حدود یک سوم نیز فعالیت‌های خود را به طور کامل متوقف کرده‌اند.

آژانس زنان سازمان ملل اعلام کرد، ۸۶ درصد از ۱۵۱ سازمان شرکت‌کننده در این نظرسنجی به طور کامل یا نسبی فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

این آژانس همچنین تاکید دارد که فقدان زنان در توزیع کمک‌ها تاثیر چشمگیری بر مردم افغان داشته است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی