تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ نگرانی هلند و ایتالیا
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ نگرانی هلند و ایتالیا

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

مذاکرات اسرائیل و عربستان برای عادی‌سازی روابط

یک روزنامه اسرائیلی از مذاکرات بین اسرائیل، آمریکا و عربستان سعودی با هدف کسب توافق عادی‌سازی روابط بین دولت یهودی و پادشاهی مسلمان خبر داد.

کد خبر: ۱۴۲۴۹۲
۲۱:۱۰ - ۰۴ دی ۱۴۰۱

مذاکرات اسرائیل و عربستان برای عادی‌سازی روابط

دیدارنیوز: رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند، وعده بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر آتی اسرائیل مبنی بر پیشبرد طرح الحاق در کرانه باختری، بخشی از تلاش او برای فشار بر عربستان سعودی جهت حصول توافق عادی‌سازی روابط دوجانبه است.

روزنامه عبری زبانِ یدیعوت آحارانوت در شماره پایان هفته خود از در جریان بودن مذاکرات بین اسرائیل، آمریکا و عربستان سعودی با هدف کسب توافق عادی‌سازی روابط بین دولت یهودی و پادشاهی مسلمان خبر داد.

حصول چنین توافقی، عربستان سعودی را به پنجمین کشور عربی تبدیل می‌کند که روابط خود را تحت پیمان ابراهیم با اسرائیل برقرار کرده‌اند.

نتانیاهو در مصاحبه با روزنامه آمریکایی جوئیش اینسایدر (Jewish Insider) که روز جمعه منتشر شد، گفت: «امیدوارم که صلح کامل و رسمی [با عربستان سعودی]را همانند آن چه که با سایر کشور‌های حاشیه خلیج فارس مانند بحرین و امارات عربی متحده حاصل شد، برقرار کنم.»؛ صلحی که به تعبیر او به معنای «پایان منازعات اعراب و اسرائیل» خواهد بود.

او تصریح کرد که عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان سعودی را به عنوان یکی از اهداف اصلی خود در دوره تازه نخست وزیری دنبال خواهد کرد. نتانیاهو همچنین ابراز امیدواری کرد که رهبری عربستان سعودی نیز برای تحقق این هدف تصمیم مقتضی را اتخاذ کند.

این در حالی است که روزنامه یدیعوت آحارانوت مدعی شده که یکی از شروط عضویت حزب راست افراطی «صهیونیسم مذهبی» در دولت ائتلافی نتانیاهو، پیشبرد طرح الحاق کرانه باختری در دولت آینده اسرائیل بوده است. اما این روزنامه گزارش داده که نتانیاهو در مذاکره با عربستان سعودی از برگ تعلیق طرح الحاق برای جلب نظر ریاض استفاده می‌کند؛ برگی که پیشتر نیز در جریان حصول توافق عادی‌سازی روابط با چهار کشور عربی دیگر نیز کارساز بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی