تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد

از تشکیل ۲۸۲ پرونده گران‌فروشی تا تخلفات حوزه دارو

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از تشکیل ۲۸۲ پرونده تخلف گران‌فروشی در خصوص میوه و دانه‌های خشک از جمله خشکبار در یک ماهه گذشته خبر داد.

کد خبر: ۱۴۲۳۶۹
۰۹:۴۳ - ۰۲ دی ۱۴۰۱

از تشکیل ۲۸۲ پرونده گران‌فروشی تا تخلفات حوزه دارو

دیدارنیوز: محمدعلی اسفنانی، درخصوص اقداماتی که سازمان تعزیرات در خصوص نظارت بر بازار در شب یلدا انجام داده است گفت: هر سال طرح ویژه‌ای به عنوان شب یلدا اجرا می‌کردیم و این طرح از ۱۵ روز قبل از شب یلدا آغاز می‌شد و گشت‌ها را به این منظور افزایش می‌دادیم و همچنین بازار هدف مطلوب این ایام را بیشتر رصد می‌کردیم و به تخلفات رسیدگی می‌شد.

وی ادامه داد: امسال با توجه به اینکه به موجب قانون وزارت صمت و جهاد کشاوری نیز هم تعدادی بازرس در این ایام داشتند و بر بازار نظارت داشتند ما نیز همکاری ویژه‌ای با این بازرسان داشتیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: بیشتر کالا‌هایی هم در شب یلدا مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل آجیل، خشکبار، میوه، مواد پروئیتنی خام دامی، در قالب گوشت مرغ و ماهی و ... در حیطه کاری وزارت جهاد کشاورزی و دامپزشکی است و بازرسان آن‌ها بر بازار نظارت داشته و تخلفات را به ما گزارش داده و ما هم رسیدگی کردیم.

اسفنانی خاطرنشان کرد: البته این اقدام به این معنی نیست که گشت‌های ما فعال نشده‌اند یا کمتر فعال بودند بلکه به این معنی است که گشت‌های ما به صورت هدفدار حرکت کرده‌اند. در واقع هر واحد گشت ما یک شعبه سیار است و به موجب قانون مدیرکل تعزیرات هر استان می‌تواند به تعداد لازم شعب سیار داشته باشد که در محل وقوع تخلفات حضور پیدا کرده و به تخلفات رسیدگی می‌کنند.

وی ادامه داد: از همین رو در این مدت نیز شعب سیار به تخلفات رسیدگی کرده و چنانچه تخلفی مشاهده کردند هم حکم می‌دادند و همچنین حکم را اجرا کردند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در یک ماهه گذشته حدود ۲۸۲ پرونده در خصوص میوه و دانه‌های خشک که شامل آجیل و امثال آن می‌شوند تشکیل شده است و برای ۲۶۸ پرونده حکم صادر شده است و مابقی در حال رسیدگی است.

اسفنانی تصریح کرد: امسال در شب یلدا اتحادیه‌ها یک کار مثبتی انجام دادند مبنی بر اینکه بنا به اعلام اتاق اصناف تمام کالا‌هایی که در شب یلدا مورد استفاده بود فروش ویژه داشتند و در فروش ویژه هم تخفیف لازم را قائل شدند و همچنین کالا‌هایی که مورد نیاز بود به صورت مطلوب و مرغوب به مردم عرضه شده است.

وی در پاسخ به این سوال که بیشترین تخلفات در چه زمینه‌ای بوده گفت: عمده تخلفات در این ایام گرانفروشی است و احتکار کمتر در این زمینه وجود داشته است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره پرونده‌های احتکار گفت: در موارد دیگری مانند اقلام دارویی پرونده‌های احتکار داشتیم که به آن‌ها نیز رسیدگی شده است.

اسفنانی گفت: در هفته گذشته جلساتی با معاونت غذا و دارو سازمان غذا و دارو و انجمن‌های توزیع کننده دارو و همچنین با روسا و معاونان درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی در قالب قرارگاه نظارت بر درمان برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در هر دو جلسه موضوع احتکار دارو مطرح و همچنین به آن پرداخته شد. در این خصوص همانند روال گذشته بازرسان دانشگاه‌های علوم پزشکی چه در بحث گرانفروشی و چه اخذ مبالغ مازاد برتعرفه و همچنین تخلفات دیگری مانند احتکار یا امتناع از عرضه و یا قاچاق دارو یا تجهیزات پزشکی چنانچه تخلفاتی را مشاهده کردند به ما گزارش می‌کنند و ما گزارش آن‌ها را که در غالب گزارشات تخلفاتی موضوع ماده ۱۱ قانون تعزیرات یا سایر قوانین است بررسی کرده و حکم صادر می‌کنیم.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی