تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
تنگنا؛ برنامه پانزدهم با "حسین علائی"؛ قسمت اول

فرمانده دانشجو

یکی از ویژگی‌های عمومی سرداران و چهره‌های شاخص سپاه پاسداران این است که فراتر از مسائل نظامی اهل اظهار نظر در سایر حوزه‌ها از سیاست و مسائل اجتماعی گرفته تا ورزش و موضوعات اقتصادی هم هستند.

کد خبر: ۱۴۲۳۶۲
۱۱:۳۹ - ۰۳ دی ۱۴۰۱

تنگنا حسین علائی

 

دیدارنیوز ـ حامد شجاعی: در پانزدهمین برنامه تنگنا، پس از مدت‌ها انتظار موفق به میزبانی حسین علایی، نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه شدم. وی به دلیل سابقه حضور طولانی‌‌مدت در رده‌های مختلف فرماندهی طی دوران جنگ تحمیلی با عراق طبیعتا اشراف و اطلاعات دسته اولی از ماوقع آن مقطع پرالتهاب از تاریخ قرن چهاردهم ایران دارد. در سال‌های اخیر، حسین علایی بیش از آنکه به واسطه سوابق نظامی‌اش در عرصه رسانه‌ها بروز و ظهور داشته باشد به دلیل مواضع و اظهارنظرهایش در موضوعات سیاسی مورد توجه قرار گرفته و البته در مقاطعی با برخوردهای تند بدنه اجتماعی هوادار سپاه پاسداران و بخش‌های نظامی و امنیتی حاکمیت مواجه شده است.

 

بخش اول گفتگو با حسین علایی به کنکاش پیرامون وقایع جنگ ایران و عراق گذشت. به گفته علایی، نیروهای سپاه و حتی ارتش در طول سال‌های جنگ به جبهه‌ها به چشم دانشگاه نگاه می‌کردند و به مرور زمان صاحب تجربه و پختگی بیشتری در طرح‌ریزی و مدیریت امور نظامی شدند. تلاقی تصادفی انتشار این بخش از تنگنای پانزدهم با سالگرد عملیات کربلای چهار، جذابیت تماشا و شنیدن این برنامه را برای مخاطبان گرانقدر دوچندان خواهد کرد.

 

حسین علائی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی