تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

ایلان ماسک به دنبال یک «احمق» برای ریاست در توییتر!

ایلان ماسک، میلیاردر جنجالی و مدیرعامل توییتر می‌گوید به محض یافتن یک جانشین از مدیرعاملی این شرکت کناره‌گیری خواهد کرد، اما همچنان برخی از بخش‌های کلیدی این رسانه اجتماعی را اداره خواهد کرد.

کد خبر: ۱۴۲۳۳۴
۱۷:۵۹ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱

ایلان ماسک به دنبال یک «احمق» برای ریاست در توییتر!

دیدارنیوز: ماسک در حساب توییتری خود با اعلام این مطلب نوشت: «به محض این که فردی را پیدا کنم که به اندازه کافی احمق باشد تا این شغل را قبول کند، از مدیرعاملی استعفا خواهم کرد. پس از آن، تنها تیم‌های نرم افزار و سرور‌ها را اداره خواهم کرد.»

تصاحب ۴۴ میلیارد دلاری ماسک از توییتر در ماه اکتبر با هرج و مرج و جنجال همراه بوده است و برخی از سرمایه گذاران این سوال را مطرح می‌کنند که آیا او می‌تواند همزمان هم توییتر و هم شرکت خودروسازی یعنی تسلا را که شخصا در تولید آن حضور دارد، اداره کند؟

این سرمایه‌دار جنجالی که همواره علاقه دارد در تیتر اخبار حضور داشته باشد پیشتر هم به موضوع کناره‌گیری از مدیریت توییتر اشاره کرده بود. او چند روز قبل یک نظرسنجی در اکانت توییتری خود به راه‌ انداخت و از کاربران پرسیده بود که آیا موافق کناره‌گیری او از مدیرعاملی توییتر هستند یا خیر.

در این نظرسنجی ۵۷ درصد از ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری که در آن شرکت کردند به پرسش ماسک جواب آری دادند و رای به کنار‌ه‌گیری این شخصیت نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده از ریاست توییتر دادند. ماسک پیشتر گفته بود که به نتایج این نظرسنجی پایبند خواهد بود.

برخی از کارشناسان این احتمال را مطرح کرده بودند که ماسک پیشتر تصمیم خود برای کناره‌گیری از توییتر را گرفته و با برگزاری این نظرسنجی و با علم به اینکه نتایج چه خواهد بود، خواسته نمایش تازه‌ای به راه بیندازد و هم خود را شخصیتی دموکرات نشان دهد و هم بار دیگر خبرساز شود.

از زمان حضور ایلان ماسک در توییتر این شرکت تقریبا یک روز آرام پشت سر نگذاشته و همواره تصمیمات این میلیاردر با جنجال‌های بسیاری همراه بوده است. پولی کردن دریافت تیک آبی برای کاربران و همچنین تعلیق اکانت چندین روزنامه‌نگار منتقد ایلان ماسک از آن جمله بوده است.

وال‌استریت هفته‌هاست که خواستار کناره‌گیری ماسک از مدیریت توییتر بوده و توجه بیش از حد او به این شرکت باعث شده سهامداران تسلا نسبت به چشم‌انداز این شرکت ابراز تردید کرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی