تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ماجرای ترامپ و توییتر؛ علاقه‌ای به بازگشت ندارم!

ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان و مالک شبکه اجتماعی توییتر حساب دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا را رفع تعلیق کرد، اما نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، می‌گوید که هیچ تمایلی به بازگشت به این شبکه ندارد.

کد خبر: ۱۴۰۶۵۵
۰۹:۳۲ - ۲۹ آبان ۱۴۰۱

ماجرای ترامپ و توییتر؛ علاقه‌ای به بازگشت ندارم!

دیدارنیوز: رئیس جمهور سابق آمریکا به‌رغم اینکه شرکت توییتر حساب کاربری وی در این شبکه اجتماعی را رفع تعلیق کرد، گفت که هیچ علاقه‌ای به برگشتن به توییتر ندارد!

به نقل از رویترز، ایلان ماسک دیروز (شنبه) با راه‌اندازی یک نظرسنجی توییتری، نظر کاربران را درباره بازگشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به این شبکه اجتماعی جویا شد و پس از پایان رای‌گیری، ترامپ نظر موافق اکثریت کاربران را کسب و ماسک حساب وی را رفع تعلیق کرد، اما نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، می‌گوید که هیچ تمایلی به بازگشت به این شبکه ندارد.

در این نظرسنجی بیش از ۱۵ میلیون کاربر توییتری شرکت کرده و ۵۱.۸ درصد به بازگشت ترامپ به توییتر رای مثبت دادند.

حساب کاربری ترامپ با بیش از ۸۸ میلیون دنبال‌کننده، پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و یورش حامیان وی به ساختمان کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱، به طور دائمی تعلیق شد. پس از رفع تعلیق حساب وی، تا ساعت ۲۲ به وقت محلی، حدود ۱۰۰ هزار نفر به فهرست دنبال‌کنندگان وی اضافه شدند.

با این حال، رئیس جمهور سابق آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا قصد بازگشت به توییتر را دارد، گفت: هیچ دلیلی برای این کار نمی‌بینم.

ترامپ همچنین گفته که به شبکه اجتماعی خودش موسوم به «Truth Social» متعهد بوده و به باور او این شبکه از رابط کاربری بهتری نسبت به توییتر برخوردار بوده و «فوق‌العاده خوب» کار می‌کند.

ترامپ که سه‌شنبه شب به طور رسمی نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را اعلام کرد، با تمجید از ماسک، گفت که همیشه به او علاقه دارد و در عین حال، مدعی شد که توییتر تحت تاثیر ربات‌ها و حساب‌های جعلی و مشکلاتش «باورنکردنی» بوده است.

میلیاردر آمریکایی و مالک شرکت «اسپیس‌ایکس»، به‌تازگی و پس از کشمکش‌های فراوان و دعاوی حقوقی پراکنده با شرکت توییتر، سرانجام با قراردادی به ارزش ۴۰ میلیارد دلار این شرکت را خریداری کرد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی