تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

«پ‌.ک.ک»؛ متهم اول انفجار مرگبار استانبول

آنکارا ضمن متهم کردن حزب کارگران کردستان ترکیه به دست داشتن در انفجار استانبول از دستگیری یک فرد مظنون در همین ارتباط خبر داد.

کد خبر: ۱۴۰۳۴۳
۱۰:۵۸ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱

«پ‌.ک.ک»؛ متهم اول انفجار مرگبار استانبول

دیدارنیوز: وزیر کشور ترکیه روز دوشنبه گفت که عامل بمبگذاری که انفجار آن روز یکشنبه آن دست کم شش کشته در مرکز استانبول به جا گذاشت، دستگیر شده است.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه همچنین حزب کارگران کردستان موسوم به پ. ک. ک را مسئول این حمله مرگبار معرفی کرد و گفت که حدود بیست مظنون، از جمله یکی از عوامل بمب‌گذاری دستگیر شده اند.

سویلو در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی آناتولی و شبکه‌های تلویزیونی این کشور منتشر شد، تصریح کرد: «فردی که بمب را کار گذاشت دستگیر شده است. بر اساس نتایج تحقیقات ما، سازمان تروریستی پ ک ک مسئول این حمله است.»

در این حمله که هنوز فرد یا گروهی مسئولیت آن را نپذیرفته، دست کم ۶ نفر کشته و بیش از هشتاد نفر زخمی شده‌اند؛ گفته می‌شود که بیش از نیمی از مجروحان برای درمان به بیمارستان منتقل شده‌اند.

انفجار بنا به آنچه پیش‌تر رسانه‌های ترکیه اعلام کرده بودند عصر روز یکشنبه توسط یک عامل انتحاری در خیابان پر تردد استقلال واقع در مرکز استانبول روی داد؛ محله‌ای شلوغ که معمولا گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.

وزیر کشور ترکیه در سخنان خود به نحوه دستگیری فرد مظنون و اینکه آیا او همانطور که رجب طیب اردوغان پیش‌تر گفته بود یک زن است، اشاره‌ای نکرد.

این در حالیست که وزیر دادگستری ترکیه پیش از این اعلام کرده بود که انفجار ناشی از بمبی درون یک کیف بوده که توسط یک زن روی نیمکت قرار داده شده است.

به گفته وزیر دادگستری ترکیه «زنی ۴۰ تا ۴۵ دقیقه روی نیمکت نشسته بود و مدتی بعد انفجار رخ داد. تمام اطلاعات مربوط به این زن در حال حاضر در دست بررسی است.»

وی افزود که بمب جاسازی شده داخل کیف احتمالا یا مجهز به زمان سنج بوده و یا آنکه فردی از راه دور آن را فعال کرده است.

به گزارش آناتولی، اردوغان روز یکشنبه، ساعاتی پس از انفجار و قبل از آنکه کشورش را به مقصد اندونزی برای شرکت در نشست اجلاس گروه بیست ترک کند از جان باختن ۶ نفر و مجروح شدن ۵۳ نفر در حادثه یاد شده خبر داده بود.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین با تاکید بر اینکه «تلاش برای تسخیر ترکیه از طریق تروریسم همانند گذشته نتیجه نخواهد داد» به مردم کشورش اطمینان داده بود که «عاملان این حمله حتما مجازات خواهند شد.»

حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) که از سوی ترکیه و همچنین متحدان غربی این کشور از جمله ایالات متحده و اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می‌شود، از اواسط دهه ۱۹۸۰ مبارزه مسلحانه علیه آنکارا را آغاز کرد.

گروه رادیکال «باز‌های آزادی کردستان» شاخه‌ای انشعابی از پ. ک. ک پیش از این در دسامبر سال ۲۰۱۶ مسئولیت حمله‌ای دوگانه در نزدیکی استادیوم خانگی باشگاه بشیکتاش ترکیه در استانبول را که دست کم ۴۷ کشته به جا گذاشت، بر عهده گرفته بود.

ترکیه در یادداشت تفاهمی که ماه ژوئن گذشته با سوئد و فنلاند، دو کشور نامزد پیوستن به ناتو درشمال اروپا به امضا رساند خواستار استردار چندین تن از اعضای پ. ک. ک شد که به گفته آنکارا در این دو کشور پناه گرفته اند.

نیرو‌های مسلح ترکیه همچنین در عملیاتی برون مرزی مدام مواضع و پایگاه‌های پ. ک. ک در شمال عراق و سوریه را هدف حملات خود قرار می‌دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی