تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

اینگ ون: خطر حمله چین یک «تهدید واقعی» است

رئیس‌جمهوری تایوان خطر حمله چین را یک «تهدید واقعی» دانست و گفت، تایوان تمام تلاش خود را می‌کند تا هزینه حمله احتمالی را برای چین افزایش دهد.

کد خبر: ۱۴۰۰۸۴
۱۰:۲۹ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱

اینگ ون: خطر حمله چین یک «تهدید واقعی» است

دیدارنیوز: تسای اینگ ون، رئیس‌جمهوری تایوان در گفتگو با بن رادز، نویسنده سخنرانی‌های باراک اوباما و معاون مشاور امنیت ملی او، گفت که تایوان باید خود را برای حمله احتمالی چین آماده کند. او مدعی شد: چنین اتفاقی واقعا ممکن است بیافتد. درباره یک تهدید واقعی صحبت می‌کنم، نه از روی هیجان.

تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و حمله نظامی را یکی از راه‌های کنترل آن می‌داند.

بن رادز در مجله آتلانتیک نوشت، گرچه ارتش چین بسیار بزرگتر از ارتش تایوان است، اما تایپه بودجه دفاعی خود در سال ۲۰۲۳ را با ۱۳ درصد افزایش، به ۱۹ میلیارد دلار رسانده است. به گفته رادز، هدف تایوان از این کار این است که هزینه‌های حمله احتمالی چین را افزایش دهد تا احتمال انجام این حمله توسط پکن کاهش یابد.

تسای اینگ ون گفت: اگر ارتش چین بخواهد کار فاجعه‌باری کند، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین باید هزینه‌هایش را بسنجد. باید به خوبی فکر کند (که آیا مزایای این حمله از هزینه‌های آن بیشتر است یا خیر).

با وجود افزایش بودجه نظامی تایوان و قرارداد خرید تسلیحاتی یک میلیارد دلاری از آمریکا، واشنگتن هنوز باید هزینه‌های ارتش تایوان را تقبل کند، همان کاری که برای اوکراین انجام می‌دهد.

رئیس‌جمهوری تایوان گفت: کشور‌های غربی، خصوصا آمریکا به اوکراین کمک می‌کنند. آنچه در اوکراین شاهد آن هستیم، این است که کشور‌های غربی دست به دست هم داده و به اوکراین کمک می‌کنند تا مبارزه کند.

دولت آمریکا از دهه ۱۹۷۰ به صورت رسمی تایوان را بخشی از چین می‌داند، اما آن را نپذیرفته است. گرچه جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا تاکنون چند بار مدعی شده که ارتش آمریکا در دفع حمله احتمالی چین به تایوان کمک خواهد کرد، اما مقامات کاخ سفید هر بار این بیانیه‌ها را به طریقی پس گرفته‌اند.

اندکی پس از این گفت‌وگوی تسای اینگ ون با بن رادز در روز دوشنبه، چین سه‌شنبه بزرگترین نمایشگاه هوانوردی خود را آغاز کرد و در آن جنگنده‌های نسل پنج، تسلیحات ضدپهپاد و موشک‌های ضدکشتی را به نمایش گذاشت. تحلیلگران این قدرتنمایی را برای بازداشتن غرب از مداخله در پس گرفتن تایوان می‌دانند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی