تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

یک شهروند اسپانیایی در ایران ناپدید شد

خانواده «سانتیاگو سانچز»، شهروند اسپانیایی می‌گویند فرزندشان که قصد داشته از مسیر مادرید تا محل برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را پیاده طی کند، از سه هفته پیش که به ایران آمده، ناپدید شده و هیچ خبری از او ندارند.

کد خبر: ۱۳۹۳۱۱
۱۰:۲۴ - ۰۳ آبان ۱۴۰۱

یک شهروند اسپانیایی در ایران ناپدید شد

دیدارنیوز: خانواده یک شهروند اسپانیایی که قصد داشت مسیر مادرید تا محل برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در دوحه را پیاده طی کند، روز دوشنبه ۲۴ اکتبر خبر دادند که از حدود سه هفته پیش که پسرشان وارد ایران شده است هیچ اطلاعی از او ندارند.

خانواده «سانتیاگو سانچز» گفتند که ارسال پیام‌های فرزندانشان از ۲ اکتبر و یک روز پس از ورود به ایران از طریق مرز‌های شمال غربی این کشور متوقف شده است.

آقای سانچز ۴۱ ساله، کوهنورد و چترباز سابق ارتش اسپانیا که طی ۹ ماه گذشته ماجرا‌های سفرش با پای پیاده را در حساب اینستاگرامی خود منتشر می‌کرد پس از ورود به ایران، حساب اینستاگرامی‌اش غیرفعال شد.

آخرین پیامی که او پس از عبور از ۱۵ کشور با پای پیاده ارسال کرده، مربوط به روز‌های اقامتش در اقلیم کردستان عراق است. سانچز قرار بود در آخرین مرحله از سفر خود به قطر، خاک ایران را تا ساحل خلیج فارس طی کند.

مادر آقای سانچز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «من و همسرم به شدت نگران او هستیم و در همه این مدت گریه کرده‌ایم.»

والدین سانچز گفتند که فرزندشان هشدار داده بود که پس از ورود به ایران، امکان تماس اینترنتی‌اش محدود خواهد شد.

پدر و مادر آقای سانچز پس از گذشت بیش از سه هفته بی‌خبری از فرزندشان، در ۱۷ اکتبر مفقود شدن او را به پلیس و وزارت خارجه اسپانیا گزارش دادند.

وزارت خارجه اسپانیا اعلام کرد که هیچ اطلاعی در مورد آقای سانچز و وضعیت او در ایران ندارد و سفیر این کشور در تهران در حال رسیدگی به این موضوع است.

سانچز در شرایطی مفقود شده که ایران شاهد اعتراض‌های مردمی است و شبکه اینترنت بسیار کند و شبکه‌های اجتماعی محدود شده‌اند.

آسوشیتدپرس به نقل از راهنمای آقای سانچز در شهر سلیمانیه عراق نوشت که او قرار بود در شهر مریوان ایران با یک خانواده محلی تماس بگیرد.

وزارت خارجه اسپانیا با اعلام اینکه عبور «سانتیاگو سانچز» را از مرز ایران ثبت کرده است، تصریح کرد که تمامی احتمالات را در نظر می‌گیرد.

نهاد‌های امنیتی ایران هم‌زمان با گسترش اعتراض‌ها در این کشور از بازداشت شماری از شهروندان کشور‌های خارجی که بیشترشان اروپایی هستند به اتهام ارتباط با معترضان خبر داده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی