تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
افاضات اضافه

غربی‌ها نه فارسی بلدند و نه نحوه برخورد با معترضان را

با کند شدن روند ارسال پیام از عوام به عوام، این هفته شخص شخیص عوام‌الملک ایده جالبی برای انتقال آن پیدا کرده که می‌تواند برای همه عوام و خواص مفید باشد.

کد خبر: ۱۳۹۱۱۰
۱۵:۳۹ - ۲۹ مهر ۱۴۰۱

افاضات اضافه

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک: 

جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱

محسن اعلام کرد سازمان سیا همه تمام نیروهای خود را وارد کشورهای اطراف ایران کرده است. کاشکی لااقل یک نفر را می‌گذاشتند که برای آب دادن گلدان‌های سیا همان جا بماند‌. این‌ها اگر کارشان را بلد بودند لااقل از روش‌‌های عملیات فریب که خود محسن در آن استاد است درس می‌گرفتند و اینطوری عمل نمی‌کردند‌. اصلا جای نگرانی نیست. ان‌شاالله به حول و قوه محسن چندتایی از این نیروها را گروگان می‌گیریم و تا پولش را ندهند آزادشان نخواهیم کرد. شنیدم حقوق خواص‌المله تا پنجاه درصد افزایش پیدا کرده است. کار خوب و درستی‌ست. خواص‌المله تمام‌ وقتشان را صرف حل مشکلات عوام می‌کنند و فرصتی برای کار کردن و کسب درآمد برای تامین هزینه‌های زندگی را ندارند‌. نباید اجازه بدهیم اذیت بشوند. مرکز اطلاع‌رسانی نظمیه تهران توضیح داد که فیلمی که اخیرا درباره گفتگوی نظمیه‌ها با یکی از نسوان در خیابان منتشر شده آن طوری نیست که شبکه‌های معاند غربی می‌گویند و در آن صحنه‌ نظمیه‌ها تلاش می‌کردند ضعیفه را سوار موتور کنند که چون نتوانست، رهایش کردند پیاده برود. فیلم را دوباره دیدم. کاملا راست می‌گویند. عوام بیخودی فکر کرده بودند که موضوع چیز دیگری‌ست. اصلا روش درست سوار شدن روی موتورسیکلت نظمیه‌ها همینطوری‌ست. خودشان هم به خودشان اینطوری کمک می‌کنند.

شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱

در طول روز یک سری از خواص مثل همیشه حرف‌های همیشگی را زدند. ما عوام هم مثل همیشه یاد گرفتیم. دستشان درد نکند. شب مقداری دود و آتش از سمت تپه‌های شمال شهر تهران که موسوم به اوین است بلند شد. طبق معمول شبکه‌های معاند شلوغ‌کاری کردند. چیز خاصی نبود. آتش‌سوزی ممکن است هر جایی پیش بیاید. روشن می‌شود، خاموش می‌‌کنند و فردایش هم همه چیز مثل قبل است.

یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱

ابراهیم به طور ویژه از دستاورد جدیدی که در ریاضیات داشته رونمایی کرد که خیلی ارزشمند بود. گویا توانسته‌اند رشد اقتصادی چهاردهم یک درصد را به پنج درصد، قریب به پنج درصد برسانند. کاشکی دو سه هفته زودتر گفته بود. چون این کار بزرگ مستحق دریافت نوبل اقتصاد بود. حالا هم عیبی ندارد. لااقل برای جایزه فیلدز که حکم نوبل ریاضیات است می‌تواند نامزد شود. حتی لاپلاس و فوریه و بقیه هم نتوانسته بودند در زمینه اعداد و نظریه‌های حد و گسستگی چنین دستاورد بزرگی داشته باشند.

دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱

فیلم آموزشی غلامعلی در باب آداب حلیم خوردن در حین جلسه را دیدم. خیلی جالب بود. قبلا فکر می‌کردم‌ چای را باید بلافاصله بعد از خوردن قاشق آخر حلیم خورد. ولی متوجه شدم بین این دو قسمت باید یک چرت مقدماتی زد و چرت نهایی را بعد از چای زد.‌ خواص‌المله قم مثل همیشه حرف‌های درستی درباره بی‌حجابی و مطالبات عوام زد. خوب است که خواص با مهربانی مواظب عوام هستند. چون گشت ارشاد کف پیشگیری درباره بی‌حجابی‌ست وگرنه باید به بی‌حجاب‌ها ۷۴ ضربه شلاق بزنند. از قدیم هم گفته‌اند پیشگیری بهتر از درمان است. معاون عیسی، خواص‌الدوله امور ارتباطات گفت عوام از اول باید فکر این را می‌کردند که اگر احیانا اینستاگرام بسته شود می‌خواهند چه کار کنند و نباید از آن استفاده می‌کردند. حرف حساب زد. من که از اول فکر این را کرده‌ام که کلا اینترنت ممکن است قطع شود. به خاطر همین‌ هم کلی کبوتر بالای پشت‌بام نگه داشته‌ام و در حال جوجه‌کشی هستم تا بتوانم برای ارسال پیام استفاده کنم. به نظرم این دود چند شب پیش تپه‌های اوین هم برای تست سایر روش‌های ارسال پیام بدون اینترنت بود.

سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

یکی از عوام پیغام داده و پرسیده بود که مگر یوسف جزو خواص‌الدوله نیست که در خاطرات هفته قبل نوشته شده بود خواص‌البلد؟ راست می‌گوید.‌ من اشتباه نوشته بودم اما خیلی هم فرقی نمی‌کند. خواص همه‌شان مثل هم هستند و دارند به ما عوام خدمت می‌کنند. یک روز اینوری و یک روز اونوری. به همین خاطر مهم این است که بدانیم خواص چه کسانی هستند و چه کسانی خواص هستند. اخبار جنجال‌ها درباره موی سر الناز، یکی از نسوان ورزشکار که از دیوار راست بالا می‌رود را خواندم. سهوا مویش معلوم شده و دوباره شلوغ‌کاری راه افتاده است. واقعا الان مشکل مملکت ما شکل موی سر الناز است؟ آن هم تازه به شکل سهوی.

چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱

دسترسی به اینترنت طبق معمول این یک ماه سخت بود. با این حال فهمیدم علی سخنگوی خواص‌الدوله گفته کسانی که فارسی بلد نیستند شبکه فارسی‌زبان راه انداخته‌اند. راست می‌گوید. همه که مثل ما نیستند که چون عربی و انگلیسی و اسپانیایی را فصیح بلدیم شبکه به آن زبان‌ها راه انداخته‌ایم‌. ای کاش علی از ایشان دعوت کند که لااقل بیایند و از غلامعلی و ابراهیم و بقیه خواص ما فارسی حرف زدن را یاد بگیرند و بعد به سراغ شبکه راه انداختن بروند. فعلا تا نیامده‌اند و فارسی یاد نگرفته‌اند باید به او گفت که ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست.

پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱

تصاویری از برخوردهای زشت و خشن و بی‌ادبانه نظمیه فرانسه با معترضان در این کشور دیدم. ناراحت‌کننده بود‌. این‌ها که با معترضانشان این کارها را می‌کنند معلوم نیست با اغتشاشگرانشان چه کار می‌کنند. روزنامه بودجه‌بگیر اعلام کرد براساس یک نظرسنجی ۸۳ درصد از نسوان معتقدند حجاب مانع فعالیت اجتماعی و آزادی عمل ایشان نیست. خبر خوبی‌ست. قبلا نتایج نظرسنجی‌های روزنامه بودجه‌بگیر در مورد همه چیز حدود شصت و سه درصد بود. نشان می‌دهد در مسیر درستی قرار داریم و ظرف چند ماه می‌توانیم در همه چیز به بالای نود درصد برسیم. کشورهای موفق همگی همینطور بودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی