تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
افاضات اضافه

در ایران آزادی‌هایی وجود دارد که در هیچ کجای جهان نیست

بعد از چند هفته غیبت ستون عوام‌الملک امروز دوباره جانی گرفت و به زیور طبع آراسته شد. البته عوام‌الملک در دوران غیبت هم به رسم عادت چیزهایی نوشته که شاید آنها هم روزی منتشر شوند.

کد خبر: ۱۳۸۷۲۹
۱۸:۴۶ - ۲۲ مهر ۱۴۰۱

افاضات اضافه

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:  

جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱

امروز فهمیدم در کشور جایی برای طبابت قانونی وجود دارد که کارش بررسی دلایل فوت عوام و مقابله با اشتباهات اطبا غیرقانونی است. خدا را شکر! حدود ظهر اخباری درباره لزوم کشیدن آب حوض در برخی نقاط شهر تهران آمد. کار مهمی‌ست. برای رزومه فرد کِشنده آب حوض مفید و ضروری‌ست. صحبت‌های حسین درباره قطع اینترنت در آمریکا در زمان حمله طرافداران دونالد به کنگره را خواندم. واقعا کار آمریکایی‌ها عجیب است. البته بعد مشخص شد که آمریکایی‌ها در آن زمان اصلا اینترنت را قطع نکرده‌اند که این هم‌ عجیب است.‌ کلا آمریکایی‌ها عجیب‌اند و همین باعث می‌شود به زودی فرو بپاشند.

شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

امروز ابراهیم به دانشگاه الزهرا رفت و در میان استقبال دانشجویان سال تحصیلی را افتتاح کرد. چهار تا خس و خاشاک هم آن دور و اطراف بودند که رودخانه زلال بقیه دانشجویان آن‌ها را برد. ابراهیم نشان داد علاوه بر تسلط بر شعر و ادب فارسی در زمینه حشره‌شناسی هم اطلاعات خوبی دارد. عجیب است که بعضی‌ها می‌خواستند دانش ابراهیم را زیر سوال ببرند.

یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱

یکی دو تا خواص‌المله که فرق زیادی ندارد اسمشان چیست مثل همیشه حرف‌هایی زدند که لابد مهم است. ما که عوامیم مثل همیشه حرف‌هایشان را قبول داریم و یاد گرفتیم. فهمیدم در ایران آزادی‌هایی وجود دارد که در هیچ کجای جهان نیست و همه چیز برای اعتراض وجود دارد و اگر کسی خواست اعتراض کند می‌تواند از روزنامه‌ها و حتی رادیو و تلویزیون بودجه‌بگیر استفاده کند. در ضمن به این شک کردم که اصلا جامعه ایران ظرفیت دموکرات شدن دارد یا نه؟

محمدصالح، دبیر ستاد امور بکن و نکن گفت اگر چند میلیون راننده تاکسی بدانند که با سوار کردن فرد بی‌حجاب جریمه می‌شوند بالای ۵۰ درصد مشکل کشف حجاب در خودروها حل خواهد شد. راست می‌گوید. درآمد خواص هم بالا می‌رود. بالاخره عوام اگر نمی‌خواهند تنبیه بدنی شوند باید پولش را بدهند. مفتی که نمی‌شود.

دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱

محسن مدیر عامل موسسه رسانه‌ای بودجه‌بگیر بلدیه گفت باید پلتفرم‌ها طوری فیلتر شوند که حتی با فیلترشکن هم باز نشوند. بعد هم برایشان جایگزین‌های بی‌عیب و نقص تولید شوند و اگر هم نداریم بخریم. ایده خوبی‌ست. عوام نباید وقتشان را در فضای مجازی تلف کنند. حقیقی برای همه بهتر است. کلا این روزها در شهر خبری نیست.

سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱

مدیر عامل یکی از خودروسازهای داخلی خبر مهمی داد و گفت برخی از استانداردهای ایران در خودروهای خارجی آپشن محسوب می‌شود. خبر مهمی‌ست. اصلا همین که خودروساز‌های ما برای پیش‌فروش کردن محصولاتشان باید بین عوام قرعه‌کشی برگزار کنند سر تا پایش آپشن است. حالا یک بوق و چهار تا چرخ و صندلی که دیگر چیزی نیست. روزنامه‌های بودجه‌بگیر این روزها نکات مهمی درباره برخی عوام و نسوان و حجاب و اینجور چیزها می‌نویسند. باید بخوانیم و بیاموزیم و عوام خوبی برای خواص‌مان باشیم. مهدی، رییس خواص‌البلد اعلام کرد هر سطل زباله در تهران ۱۵ میلیون تومان هزینه دارد.‌ مظنه دستم نبود. باید از سطل‌های زباله شهر بیشتر از جانمان مراقبت کنیم‌ چون گرانتر و عزیزتر از جان خودمان هستند. البته اگر مهدی بخواهد آشناهایی دارم که سطل زباله را با همین کیفیت و یک پنجم قیمت برایش تولید کنند. 

چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱

صفحه اول یک روزنامه بودجه‌بگیر را دیدم. خوشبختانه این بار هم‌ معلوم شد کار، کار انگلیس‌هاست. در اخبار خواندم که مراسم‌ معارفه معاون اسبق امور ترب و شلغم و حتی صیفی‌جات بلدیه تهران که قرار بود مدیر عامل یک شرکت نفتی بزرگ بشود لغو شده است.‌ نفهمیدم چرا؟ نباید در استفاده از این خواص متخصص حتی یک لحظه هم تعلل کرد وگرنه باعث می‌شود همه چیزمان آنطور که باید به همه چیزمان نیاید. حیف است.

پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱

حرف‌های دیروز یوسف، خواص‌البلد آموزش را امروز خواندم.‌ ظاهرا عده کمی از دانش‌آموزان بی‌ادب را از مدارس برای اصلاح و تربیت خارج کرده‌اند و قرار است بعدا دوباره برگردانند. من فکر می‌کردم هنوز باید اطفال را برای تربیت به مدرسه فرستاد.‌ تازه متوجه شدم در عصر ابراهیم جاهای بهتری برای این کار ساخته‌اند. واقعا یوسف از دوره مادها تا کنون نمونه نداشته است. در طول روز درباره تصویری که در میدان ولیعصر تهران نصب شده وچهره بعضی از نسوان روی آن بود اخبار مختلفی به گوش می‌رسید. عده‌ای از نسوان اعلام کردند که عکسشان را دوست ندارند. خواص مثل همیشه فداکاری کردند و ضمن توجه به نظر عوام، عکس را از روی دیوار پایین آوردند. در هیچ جای دنیا اینقدر به نظرات عوام توجه نمی‌شود ولی غربی‌ها جور دیگری نشان می‌دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی