تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

استقلال - فولاد؛ اوج حساسیت!

با توجه به شکست پرسپولیس برابر تراکتور در هفته هفتم لیگ برتر و کم شده فاصله مدعیان صدر جدولی، دیدار امروز استقلال و فولاد در ورزشگاه آزادی تهران حساسیت زیادی خواهد داشت.

کد خبر: ۱۳۸۳۴۹
۱۱:۰۲ - ۱۵ مهر ۱۴۰۱

استقلال - فولاد؛ اوج حساسیت!

استقلال - فولاد؛ اوج حساسیت!

دیدارنیوز: استقلال و فولاد در دیداری حساس از هفته هشتم به مصاف هم می‌روند.

در اولین بازی از دیدار‌های روز جمعه ۱۵ مهر و در چارچوب رقابت‌های هفته هشتم لیگ، از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی بدون حضور تماشاگر استقلال میزبان فولاد خوزستان است. استقلال و فولاد از مدعیان جدی قهرمانی در این دوره محسوب می‌شوند. به بهانه این تقابل ۱۱ نکته مهم این بازی مرور شده است.

۱- استقلال با ۱۴ امتیاز، هم امتیاز با پرسپولیس صدرنشین، در رده دوم جای دارد. استقلال شانس صدرنشینی در این هفته را دارد و در بدترین شرایط، به رده پنجم سقوط می‌کند.

۲- فولاد که یک بازی معوقه دارد در انتهای هفته هفتم با ۱۰ امتیاز در جایگاه ششم قرار داشت. فولاد در پایان این هفته می‌تواند به رده سوم صعود کند و یا تا رتبه نهم پایین بیاید.

۳- استقلال در ۶ هفته اخیر به ۴ پیروزی و ۲ تساوی دست یافته است. این تیم در ۲ هفته گذشته ۵ گل زده است. فولاد هم در ۶ دیداری که انجام داده به ۴ تساوی و ۲ پیروزی رسیده است. فولاد یکی از ۳ تیم بدون شکست لیگ است. آخرین باخت فولاد به هفته بیست و هفتم فصل قبل باز می‌گردد که استقلال با غلبه بر این تیم قهرمان لیگ شد.

۴- بر اساس آمار «متریکا»، استقلال یکی از بهترین تیم‌های لیگ در زمینه مالکیت توپ و فوتبال تهاجمی است. این تیم در مالکیت توپ، شوت، شوت در چارچوب، پاس و دریبل موفق جزو ۳ تیم برتر لیگ است. فولاد با ۲ گل خورده و ۵ کلین‌شیت بهترین آمار دفاعی را در لیگ این فصل دارد. حریفان این تیم در هر بازی به طور متوسط امیدگل ۰.۴۴ داشته‌اند و کمتر از هر تیمی به رقبا موقعیت داده است.

۵- فولاد با ۱۹ شکست مقابل استقلال و دریافت ۵۴ گل به هیچ تیمی بیشتر از این نباخته و از هیچ تیمی بیشتر از این گل نخورده است. فولاد در ۳ تقابل اخیر برابر استقلال مغلوب شده است و در حال حاضر برابر هیچ تیمی روندی بدتر از این ندارد.

۶- تقابل‌های اخیر دو تیم به میزبانی استقلال بسیار کم گل بوده و ۶ بازی آخر به طور میانگین تنها ۰.۸۳ گل در هر بازی داشته است. استقلال در این ۶ بازی فقط یک گل خورده است. فولاد از لیگ چهاردهم در تهران موفق به پیروزی برابر استقلال نشده است.

۷- رضا عنایتی با ۶ گل، بهترین گلزن تقابل استقلال و فولاد است. رضا نوروزی با ۵ و آرش برهانی با ۴ گل دوم و سوم هستند. در ترکیب فعلی دو تیم ۶ بازیکن سابقه گلزنی در این مسابقه را دارند، ولی بازیکنی بیشتر از یک گل نزده است.

۸- کوین یامگا با نمره ۷.۱۰ بهترین بازیکن استقلال و پنجمین بازیکن برتر لیگ است. در ترکیب فولاد، موسی کولیبالی، مدافع با تجربه این تیم با نمره ۶.۹۴ بهترین عملکرد را در این فصل داشته است. یامگا با ۳ گل بهترین گلزن استقلال در این فصل است. فولاد در این دوره ۴ گل زده که این ۴ گل توسط ۴ بازیکن مختلف به ثمر رسیده است.

۹- دراماتیک‌ترین بخش تقابل این فصل استقلال و فولاد، رویارویی وریا غفوری با تیم سابق خود است. این بازیکن که کاپیتان محبوب آبی‌ها بود و با این تیم جام قهرمانی را بالای سر برد در پایان فصل علی‌رغم میل باطنی از این تیم جدا شد و به فولاد خوزستان پیوست. در ترکیب فعلی دو تیم بازیکنان مشترک زیادی دیده می‌شوند. آرش رضاوند، آیاندا پاتوسی، رضا میرزایی، عارف غلامی، زبیر نیک‌نفس، صالح حردانی و عارف آقاسی سابقه بازی در تیم مقابل را دارند.

۱۰- عارف غلامی از ترکیب استقلال در این مسابقه کنار گذاشته شده و به جز آن، آرمان رمضانی و محمدحسین زواری به دلیل مصدومیت غایب خواهند بود.

۱۱- حمید حاج‌ملک داور این مسابقه خواهد بود. این داور که از لیگ یازدهم سابقه قضاوت در لیگ برتر را دارد برای نخستین بار جدال استقلال و فولاد را قضاوت خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی