تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

منظور از ایمپلنت فوری چیست؟

بسیاری از افراد ممکن است به دلایل مختلفی یک یا چند دندان خود را از دست دهند. بهترین روش برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته ایمپلنت خواهد بود.

کد خبر: ۱۳۷۶۵۲
۱۰:۰۷ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۱

دیدارنیوز: بسیاری از افراد ممکن است به دلایل مختلفی یک یا چند دندان خود را از دست دهند. بهترین روش برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته ایمپلنت خواهد بود. ایمپلنت انواع مختلفی دارد که یکی از محبوب‌ترین انواع آن، ایمپلنت فوری نام دارد. شاید برای شما سوال پیش آید که منظور از ایمپلنت فوری چیست؟ ایمپلنت فوری یکی از محبوب‌ترین روش‌های ایمپلنت بوده که به جایگزینی دندان‌های از دست رفته در سریع‌ترین زمان می‌پردازد.

ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری

دندان‌های ما به دلایل متعددی ممکن است از دست بروند. عواملی مانند ضربه خوردن، شکستگی دندان، پوسیدگی، سن بالا و ... می‌توانند منجر به از دست دادن دندان‌ها شوند. در این صورت شما دو راه‌حل پیش‌رو دارید. شما می‌توانید از دندان‌های مصنوعی استفاده کرده یا ایمپلنت‌های دندان را جایگزین دندان‌های از دست رفته نمایید.

یافتن راه‌حلی برای جایگزین کردن دندان‌های از بین رفته بسیار ضروری است. عدم وجود دندان مشکلات بسیار زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که مشغله بسیار بالایی دارید و به دنبال بهترین زمان برای ایمپلنت هستید،  ایمپلنت فوری یا یک روزه می‌تواند برایتان بهترین گزینه باشد. ایمپلنت فوری یکی از محبوب‌ترین روش‌های ایمپلنت بوده که بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند و بهتر است قبل از آن از مشاوره ایمپلنت نیز بهره مند شده و کاملا مطلع اقدام به درمان نمایند.

افرادی که نمی توانند برای 4 الی 5 ماه بدون دندان باشند، از این روش بهره می‌برند. در این روش دندانپزشک فیکسچر را در محل دندان قرار داده و تاجی به صورت موقت روی آن قرار می‌گیرد. این کار سبب می‌گردد که تا زمان آماده شدن روکش اصلی، جای دندان‌های خالی فرد را اذیت نکنند. فیکسچر به پیچی از جنس تیتانیوم می‌گویند که درون استخوان فک جای داده می‌شود. فیکسچر وظیفه‌ای مانند ریشه دندان دارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد تصمیم خواهند گرفت از این روش استفاده نمایند تا بتوانند روشی بهتر برای جایگزین کردن دندان از دست رفته بیابند.

ایمپلنت فوری در چه شرایطی امکان‌پذیر است؟

برای استفاده از ایمپلنت فوری در تهران و سایر شهرها شرایطی ویژه لازم است. بنابراین همه افراد نمی‌توانند از این ایمپلنت استفاده نمایند. اگر می‌خواهید این روش مورد استفاده قرار دهید، باید با یک دندانپزشک یا دکتر فوق تخصص ایمپلنت مجرب مشورت کنید تا با بررسی او این کار صورت پذیرد. از مهم‌ترین شرایط برای انجام ایمپلنت فوری می‌توان به دارا بودن بافت دندان سالم، بافت دهان سالم، تراکم استخوان و ... اشاره کرد. اگر دندانپزشک یا متخصص ایمپلنت تشخیص دهد که استفاده از ایمپلنت فوری برای شما مناسب نیست، نمی‌توانید از این روش بهره گیرید. بنابراین باید 4 الی 9 ماه صبر نموده تا به انجام ایمپلنت معمولی بپردازید.

 ایمپلنت فوری در چه شرایطی امکان‌پذیر است؟

 

از دیگر شرایط لازم برای انجام ایمپلنت فوری می‌توان به نداشتن دندان ‌قروچه اشاره کرد. دندان ‌قروچه سبب از بین رفتن دندان‌های ایمپلنت شده می‌شود. بنابراین تا زمانی‌که دندان قروچه را درمان نکنید، نمی‌توانید با استفاده از ایمپلنت به جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته بپردازید.

شما می‌توانید از ایمپلنت برای تمام دندان‌های از دست رفته استفاده کنید. البته استفاده از این روش بیش‌تر برای دندان‌های جلو مناسب است. زیرا دندان‌های جلو، در مقابل دید هستند و نبود آن‌ها ظاهر نامناسبی را هنگام صحبت کردن و خندیدن ایجاد خواهند کرد. به همین علت بسیاری از افراد برای افزایش اعتماد به ‌نفس و انجام کارهای روزمره به صورت عادی از این ایمپلنت استفاده می‌نمایند.

مراحل انجام فرایند ایمپلنت فوری

زمان کاشت ایمپلنت فوری بسیار کوتاه است. برای انجام این کار باید حفره‌ای روی فک ایجاد کرد. پس از ایجاد حفره روی فک، نوبت به قرار گرفتن پیچ ایمپلنت‌ها می‌رسد. با قرار گرفتن ایمپلنت در این حفره دیگر نیازی نیست که چند ماه صبر کنیم تا ایمپلنت معمولی را روی لثه قرار دهیم. در هنگام استفاده از ایمپلنت فوری از یک روکش موقت به جای روکش دائم استفاده می‌شود. پس از گذشت چند ماه از ایمپلنت فوری می‌توان پروتز اصلی را به این ایمپلنت متصل نمود. استفاده از ایمپلنت فوری معمولا برای دندان‌های جلویی که بیش از سایر دندان‌ها در معرض دید قرار دارند، انجام می‌گیرد.

مزایای استفاده از ایمپلنت فوری

بسیاری از افراد برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته به‌طور موقت از این روش استفاده می‌کنند. ایمپلنت فوری با مزایای بسیار زیادی نسبت به روش‌های سنتی همراه است. به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین مزایای این ایمپلنت سریع بودن آن خواهد بود. همچنین ریکاوری در این روش بسیار سریع‌تر از سایر روش‌ها انجام می‌پذیرد. پس از قرار دادن فیکسچر در استخوان فک، دیگر لزومی به بریدن لثه نیست. دندانپزشک به راحتی می‌تواند تاج را روی پایه قرار دهد.

 مزایای استفاده از ایمپلنت فوری

از مزایای استفاده از این روش می‌توان به کاهش احتمال تحلیل لثه اشاره نمود. در روش معمولی در مدت زمانی که فرد منتظر آماده شدن ایمپلنت اصلی است، احتمال دارد بافت لثه او دچار تحلیل شود. در حالی‌که با استفاده از این روش دچار مشکل نخواهید شد. با استفاده از ایمپلنت فوری، بیمار اعتماد به نفس زیادی پیدا کرده و می‌تواند به راحتی صحبت کند و غذا میل نماید.

ایمپلنت فوری ماندگاری بسیار بالایی خواهد داشت. بنابراین افراد می‌توانند در طول مدت طولانی از این ایمپلنت استفاده نمایند. حتی افرادی که از تراکم استخوان کافی برخوردار نیستند نیز می‌توانند از این روش بهره ببرند. شما می‌توانید پیش از انجام ایمپلنت فوری از پیوند استخوان استفاده کنید. در این صورت امکان استفاده از ایمپلنت روی استخوان فک وجود دارد.

معایب ایمپلنت فوری

آشنایی با معایب ایمپلنت فوری سبب می‌شود که بتوانید تصمیم‌گیری بهتری در مورد استفاده از ایمپلنت انجام دهید. این ایمپلنت در کنار مزایای بسیار زیاد با معایب بسیار کوچکی نیز همراه است. به عنوان مثال برخی از دندا‌نپزشکان استفاده از ایمپلنت فوری را توصیه نمی‌کنند. در این روش احتمال دارد تاج موقت مورد استفاده در آن، فشاری را به استخوان فک و پایه ایمپلنت وارد نماید.

وارد شدن فشار ممکن است موجب بروز مشکلاتی برای شما شود. از دیگر معایب این روش می‌توان به هزینه بالای آن نسبت به روش معمولی اشاره نمود. البته بسیاری از افراد از هزینه آن چشم‌پوشی کرده و ترجیح می‌دهند هزینه بالایی برای ایمپلنت فوری پرداخت نمایند. بنابراین همه افراد نمی‌توانند از ایمپلنت فوری بهره برند. همان‌طور که اشاره کردیم، استفاده از این نوع ایمپلنت شرایطی دارد و باید شرایط لازم را داشته باشید.

سخن پایانی

اگر قصد استفاده از ایمپلنت فوری را دارید، باید به بررسی کامل ایمپلنت و پاسخ به سوال منظور از ایمپلنت فوری چیست؟ بپردازید. شما می‌توانید پیش از اقدام به این کار نزد متخصصان ایمپلنت مراجعه کنید تا انجام این کار را تایید نمایند. ایمپلنت فوری با درد بسیار کمی همراه است و پس ‌از انجام آن می‌توانید به راحتی به روند عادی زندگی بازگشته و به انجام کارهای روزمره خود بپردازید.

 

برچسب ها : ایمپلنت دندان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی