تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
افاضات اضافه

ملکه انگلیس مرد؛ سایه ولادیمیر مستدام باشد

در هفته‌ای که گذشت وضع اروپا به وضعیت وخیم بعد از جنگ جهانی دوم نزدیک شد و ملک‌الموت نیز بالاخره در خانه ملکه الیزابت را زد. تحلیل عوام‌الملک از هفته گذشته را از دست ندهید.

کد خبر: ۱۳۷۰۲۸
۱۴:۵۳ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۱

عوام الملک

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱

تصاویری از یک برنامه تلویزیون بودجه‌بگیر که ظاهرا در مورد فوتبال ساخته می‌شود دیدم‌. مهمان به مجری چشمک زد. صحنه جالبی رقم خورد. معلوم است مهمانان با مجری‌ها راحت هستند و در کارگردانی برنامه‌ها به ایشان کمک می‌کنند. کلا در تلویزیون بودجه‌بگیر از این هماهنگی‌ها وجود دارد و به خاطر همین است که طرفدارانش زیاد هستند. محسن که مدتی بود حرف نمی‌زد نکاتی را درباره ادبیات دوران جنگ گوشزد کرد. فهمیدم اگر عوام همدیگر را پدر، مادر، خواهر، برادر صدا کنند خیلی از مشکلات حل می‌شوند.‌ خواص هم که کلا عوام را اطفال می‌دانند و خود به خود پدر و مادر عوام محسوب می‌شوند. فیلمی از جواد، خواص‌الدوله امور کشاورزی دیدم‌. یک خبرنگار فکر کرده بود می‌تواند راجع به کارهای خواص‌الدوله از ایشان سوال کند. دقتش کم بود. جواد به شکل مناسبی به او یادآوری کرد که نمی‌تواند هر سوالی را بپرسد‌ درستش هم همین است. خواص باید مدام همه چیز را به عوام آموزش بدهند.

علیرضا، خواص‌المله تبریز اعلام کرد میانگین معدل محصلان در کشور یازده ‌و نیم است. قابل قبول است. هنوز زیر ده نیامده است. خبرگزاری بودجه‌بگیر رادیو و تلویزیون بودجه‌بگیر مطلبی درباره حشرات خوراکی منتشر کرد. ظاهرا می‌شود این حشرات را جایگزین گوشت و منابع پروتئینی کرد. خبر مهم و خوبی‌ست. البته بعد از چند دقیقه خبر را برداشتند. احتمالا ترسیدند که دست زیاد شود. به هر حال در این چیزها هم باید اولویت با خواص و اهل بیتشان باشد. در اخبار شایعه دستگیری قاسم مشاور عالی و بازرس ویژه رستم همچنان مطرح است. بعید است مساله مهمی باشد. غربی‌ها و اذناب رسانه‌ای داخلی‌شان مثل همیشه الکی شلوغ می‌کنند. احتمالا قاسم را صدا کرده‌اند تا با او یک گپ دوستانه بزنند. چیز عجیبی نیست. حسین، خواص‌المله اصفهان درباره فرونشست زمین در اصفهان صحبت کرد و گفت به سران خواص پیشنهاد داده است استان اصفهان ساحلی تشکیل بدهند.‌ عجب فکر خوب و بدیعی! اصلا خوب است همه استان‌ها یک شعبه ساحلی ایجاد کنند‌. استان‌های ساحلی هم می‌توانند بروند وسط دریا برای خودشان شعبه بزنند تا جا برای شعبه‌های ساحلی بقیه استان‌ها باز شود. حیف است که بقیه جهان نمی‌توانند از این همه خلاقیت خواص ما استفاده کنند.

شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱

علیرضا اعلام کرد یک میلیون واحد مسکن در تهران کم است و برای رفع این مشکل قرارگاه تشکیل داده است. کار بزرگی‌ست. خیلی خوب است که ادبیات جبهه و جنگ همچنان وجود دارد. باعث حل مشکلات می‌شود. محسن هم گفته بود باید همدیگر را پدر، مادر، برادر و خواهر صدا کنیم‌. علیرضا حتما باید دستور بدهد این نکته را هم در قرارگاه جدیدش لحاظ کنند. البته برای اینکه مشکل مسکن عملیاتی‌تر حل شود می‌شود دستور داد در بعضی رده‌ها از اخوی و حاجی هم برای صدا کردن همدیگر استفاده کنند. خدا کند بعد از این عملیات و ساخت یک میلیون مسکن و گذر از مقطع حساس کنونی مشکل سایت "تهران من" هم حل شود. بالاخره گاهی برای بعضی کارها باید به آنجا مراجعه کرد. حالا درست است که اطلاعات عوام را بردند که بردند ولی لااقل بشود گاهی طرح ترافیک و جای پارک را از آن طریق خرید. رییس امور طبابت احشام از عوام خواست نگران فروش گوشت اسب و الاغ نباشند. ظاهرا میزان فروش آنقدر زیاد نیست. خیالم راحت شد. فکر می‌کردم الاغ داغ می‌کنند اما حالا معلوم شد واقعا بوی کباب است. خبر کشته شدن عده‌ای از نسوان کارگر در تصادف در جاده شوشتر را خواندم. چیز دیگری برای نوشتن ندارم.

یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱

صبح اعصابم خرد شد.‌ یک نفر از عوام خبری برایم فرستاد که نوشته بود فیفا از فدراسیون فوتبال خواسته برای داوری مسابقات ذکور از نسوان استفاده شود. آن روزی که اینجا قلم خودم را فشار می‌دادم که اگر در مورد ورود نسوان به ورزشگاه وا بدهیم باید تا آخر همه چیز را بدهیم همین جاها را دیده بودم. لابد اگر با این خواسته‌شان موافقت کنیم بعدش می‌خواهند اجازه بدهیم نسوان رییس هم بشوند. باید این بساط را جمع کرد. جلوی ضرر را از هر جا که بگیریم منفعت است. بهترین راه این است که یک فیفای بومی بسازیم و روی پای خودمان بایستیم. یا اینکه از روش‌های محمودی استفاده کنیم و بپرسیم کل هزینه‌های فیفا در سال چقدر می‌شود که خودمان بپردازیم و با جریان سلطه مقابله کرده باشیم. فیلمی از سخنرانی مهدی، بزرگوار بهارستانی دیدم. مطالب خوب و جالبی را گفت. واقعا ذخایر ما تمام‌نشدنی‌ست. آقای سردار اعلام کرد هشتاد و یک درصد از نسوانی که در خودرو کشف حجاب کرده‌اند و پیامک دریافت کرده‌اند متنبه شده‌اند.‌ اما اگر برای کسی سه بار پیامک برود خودرویش توقیف می‌شود. چقدر خوب است که هشتاد و یک درصد نسوان ما به پیامک‌های پلیس توجه می‌کنند. از آن بهتر این است که پلیس می‌تواند با این روش‌های نرم نسوان را‌ مجبور کند که در مورد انتخاب پوششان درست عمل کنند. سخنگوی ستاد امور بکن و نکن هم گفت ۳۰۰ سرشبکه دشمن که برای مبارزه با حجاب فعالیت می‌کردند بازداشت شدند. خوب است. این ۳۰۰ نفر همان‌هایی هستند که باعث شده‌اند نسوان فکر کنند می‌توانند در خودروهایشان کشف حجاب کنند. قاعدتا با دستگیری آن‌ها و متنبه شدن آن هشتاد و یک درصد مشکل حل خواهد شد. آن نوزده درصد باقیمانده هم وقتی مجبور شدند خودشان خودروهایشان را برای توقیف شدن به پارکینگ ببرند و در صف بایستند متنبه خواهند شد. تربیت عوام یعنی همین‌. خواص باید نقش بزرگتر را برای عوام‌ ایفا کنند و تا می‌توانند تنبیه‌شان کنند که درست زندگی کنند. گفتگوی یکی از خواص بالقوه با خبرگزاری بودجه‌بگیر را خواندم. اطلاعات تکان‌دهنده‌ای از وضعیت این روزهای اروپا داده بود. ظاهرا وضع اروپا شبیه بعد از جنگ جهانی دوم شده و زیرساخت‌ها از بین رفته و بیماری‌های فراگیر شیوع پیدا کرده است. بارها نوشته بودم که اروپا و غرب در حال فروپاشی هستند. اگر چه دل خوشی از غربی‌ها ندارم‌ اما باید پیشنهاد بدهیم برای درست کردن زیرساخت‌ها و مبارزه با بیماری‌های فراگیر به کمکشان برویم.

انسیه، معاون امور نسوان ابراهیم اعلام کرد در برنامه ششم توسعه قرار بوده میزان طلاق ۲۰ درصد کاهش پیدا کند اما ۸ درصد افزایش یافته است. عیبی ندارد.‌ نشان می‌دهد علاوه بر جراحی اقتصادی، جراحی اجتماعی هم در حال انجام است. در برنامه هفتم توسعه می‌توان درصد جدید اعلام کرد و چون در برنامه ششم افزایش داشته، رسیدن به عدد کاهشی در برنامه هفتم راحت‌تر خواهد بود. چون قاعدتا بیشتر کسانی که می‌خواهند طلاق بگیرند در طول برنامه ششم کارشان تمام می‌شود. شب حرف‌‌های ابراهیم درباره تالاب انزلی را خواندم.‌ دستور داد تالاب تا حد امکان احیا شده و به حالت قبلی برگردد. نمی‌دانم حد امکان چقدر است اما می‌دانم خواص تا حد امکانشان همه چیز را احیا کرده‌اند و می‌کنند. فرقی هم ندارد که تالاب انزلی باشد یا چیزهای دیگر‌. از بس همه خواص، همه چیز را از پنجاه سال پیش تا قبل از عصر ابراهیم، به جز دوران محمود، از بین برده‌اند ابراهیم و محمدباقر و خواص جدید مجبورند فقط احیا کنند. چه خوب است که هنوز اینجور خواص را داریم.

دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱

طرح جدید رستم به دستم رسید. باعث شد خیالم راحت شود که حالش خوب است چون بعد از ماجرای قاسم از او خبری نبود و خیلی‌ها نگران سلامتی‌اش شده بودند. می‌خواهد به عوام زمین بدهد که خودشان خانه بسازند.‌ واقعا طرح خوبی‌ست. باعث می‌شود هر کسی هر جوری با هر چیزی دلش خواست خانه بسازد و صاحبخانه شود. چقدر خوب است که در عصر ابراهیم از توانایی‌های نفتی رستم در مساله خانه و راه‌سازی استفاده می‌شود. روزنامه بودجه‌بگیر در حمایت از مهدی یادداشت نوشت. حرفش این بود که دلال‌ها از اینکه مهدی به فوتبال برگشته ناراحت هستند. به تلویزیون بودجه‌بگیر هم اشاره کرده بود. انگار منظورش این بود که بعضی برنامه‌های تلویزیون بودجه‌بگیر هم طرفدار دلال‌ها هستند. تعجب کردم. معمولا تلویزیون و روزنامه بودجه‌بگیر همدیگر را دوست داشتند. البته عیبی هم ندارد. در هر خانواده‌ای اختلاف و دعوا وجود دارد اما حل می‌شود‌. خود من و عوام‌النسا بارها وقتی سر سفره بوده‌ایم به خاطر یک تکه ته‌دیگ دعوا کرده‌ایم اما نهایتا وقتی خیالمان راحت شده که ته‌دیگ برای هر دویمان هست سر جایمان نشسته‌ایم و آخرش حتی ماستمان را با هم‌ خورده‌ایم. روزنامه بودجه‌بگیر خواص‌الدوله هم نوشت که عوام به خاطر رسانه‌ها واقعیت‌ها را نمی‌بینند. دقیقا نفهمیدم منظورش کدام رسانه‌هاست. شاید هم روزنامه بودجه‌بگیر خواص‌الدوله رسانه محسوب نمی‌شود. خوشبختانه منظورش دیدارنیوز نیست چون همین افاضات اضافه من برای دیدن واقعیت‌ها کافی‌ست.

سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱

خبر خشک شدن دریاچه ارومیه به دستم رسید. چیز مهمی نیست. شاید خیری در آن باشد. آبش شور بود و خیلی فایده‌ای نداشت ولی الان می‌شود زمینش را به عوام داد که در آن خانه بسازند. واقعا هم ایده خوبی‌‌ست. چرا زودتر به فکرم نرسید؟ خوب است پیشنهاد بدهم همین کار را با دریای خزر و خلیج فارس و دریای عمان هم بکنند. اینطوری مشکل مسکن هم حل می‌شود.‌ ایده خواص‌المله اصفهان را هم که گفته بود هر استان یک شعبه ساحلی داشته باشد بهتر می‌توان اجرا کرد. چون ساحل‌ها زیادتر می‌شوند و می‌شود خانه‌های بیشتری ساخت. میثم، عضو خواص‌البلد تهران پیشنهاد داد مخازن زباله‌ای که در عصر علیرضا خریداری شده را با رنگ متفاوتی مشخص کنند تا عوام تهرانی متوجه خدمات بلدیه و خواص‌البلد این عصر بشوند. ظاهرا ۵ هزار مخزن خریده‌اند. دستشان درد نکند. برای یک سال خیلی زیاد است. در دوره‌های قبلی از این خدمات ارائه نمی‌شد. اصلا خوب است برای اینکه عوام کاملا متوجه خدمات بشوند روی همه مخازن زباله که قرار است رنگشان متفاوت باشد با یک رنگ جیغ بنویسند "مخزن علیرضا و خواص‌البدش". محمد، خواص‌المله گناباد اعلام کرد برادر عیال خواص‌الدوله امور فلاحت به خاطر مسائل مالی بازداشت شده است. لابد الان رسانه‌های غربی می‌خواهند جار و جنجال راه بیندازند و وانمود کنند که فسادی اتفاق افتاده است. اصلا اینطور نیست. وقتی می‌گویند خواص برای پرداخت اجاره و تامین هزینه‌های زندگی دچار مشکل هستند منظورشان همین چیزهاست. لابد بعدا معلوم می‌شود برادر عیال جواد را به خاطر شکایت طلبکاران یا چک برگشتی بازداشت کرده‌اند. واقعا باید در بیان مطالب دقت کرد. غروب خبر خوب و امیدبخش تصویب بخش‌های مهمی از طرح صیانت از عوام در فضای مجازی را خواندم.‌ واقعا باید شادی کرد. الان دیگر فضای مجازی به هیچکدام از عوام، حتی من که عوام‌الملک هستم، ضربه نخواهد زد. کمی دسترسی‌ها به همه چیز کند و غیرممکن می‌شود که آن هم مهم نیست. مگر آن قدیم‌ها که فضای مجازی نبود چه اشکالی داشت؟ عوام زندگی نمی‌کردند؟ چرا! می‌کردند. مگر همین الان عوام کره شمالی و ازبکستان و ترکمنستان و اینجور ممالک دوست و برادر که از این فضاهای ولنگ و باز مجازی مصون هستند زندگی نمی‌کنند؟ چرا! اتفاقا خوب هم می‌کنند. اینها را می‌نویسم تا کسانی که می‌خواهند جوسازی کنند بفهمند که حرف‌هایشان باد هواست. آخر شب خبر مهمی که سردار ابوالفضل داد را خواندم. اعلام کرد طی پنجاه سال اخیر عوام آمریکا بالاترین کاهش سطح امید به زندگی را داشته‌اند که به نظر می‌رسد شروع این بحران از ۲۲ بهمن ۵۷ باشد. خیلی نکته مهمی‌ست. البته کمی با سردار ابوالفضل اختلاف نظر تاریخی دارم. به نظر من ۱۳ آبان ۵۸ تاثیر بیشتری در کاهش امید عوام آمریکایی به زندگی داشت. خواستم بخوابم ولی ترجیح دادم تشر مناسبی به عوام‌النسا بزنم. به او گفتم یک عمر گفته‌ام شام سنگین خوردن خوب نیست. گفت: "خوب نیست که نیست. به من و تو چه؟" تا صبح روی زمین سفت خوابیدم.

چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱

اول وقت یکی از عوام بخشی از صحبت‌های ابراهیم در وقتی که رییس خواص‌الرعایا بود اما داشت تلاش می‌کرد رییس خواص‌الدوله بشود را برایم فرستاد. سه چهار روز قبل از انتخابات رییس خواص‌الدوله گفته بود دریاچه ارومیه باید به صورت واقعی احیا شود. تازه منظورش را فهمیدم. آن موقع خیلی‌ها از جمله خود من فکر می‌کردند ابراهیم قرار است دریاچه را پر از آب کند. حالا می‌شود فهمید که منظورش احیای اراضی دریاچه بوده است. ابراهیم‌ آن موقع‌ها خیلی حرف‌های دیگر هم زد که به تدریج دارد معلوم می‌شود منظورش چیز دیگری بوده است ولی عوام از شدت عوامیت جور دیگری برداشت می‌کردند. از این نظرها ابراهیم اشبه‌الناس به محمود است. روزنامه بودجه‌بگیر فاش کرد که اصلاحیون خیلی از انتخاب رییس‌الوزرای جدید بریتانیا که یکی از اناث این کشور است و با ایران دشمنی دارد استقبال کرده‌اند. چه خوب است که در این سال‌ها روزنامه بودجه‌بگیر همیشه حواسش به این نکات بوده است و در بزنگاه‌ها مسائل را افشا می‌کند. خبر رفتن لوان، سفیر عزیز کشور دوست و برادر، روسیه از ایران را شنیدم. متاثر شدم. جز خاطره خوب از او و سایر برادران روسمان نداریم. باز جای شکرش باقی‌ست که به زودی یک برادر عزیز جدید روس جایش را می‌گیرد. صد شکر که آن می‌آید و صد حیف که این رفت. اخباری درباره رفتن حمیدرضا، پسر انسیه معاون ابراهیم به کانادا منتشر شد. چه عیبی دارد؟ اگر خواص ما به کشورهای غربی نروند و آنجاها برای رساندن پیام ما به جهان تلاش نکنند پس چه کسی برود و تلاش بکند؟ اصلا لازم است نسل دوم و سوم خواص ما در کانادا و آمریکا و جاهای دیگر باشند که در مواقع لزوم بشود از خدماتشان استفاده کرد. فیلم صحبت‌های یکی از خواص که دقیقا متوجه کارش نشدم را دیدم. توصیه‌هایی درباره سفر نکردن عوام با اتوبوس در داخل کشور داشت تا بتوان از اتوبوس‌ها برای جای دیگری استفاده کرد. راست هم می‌گوید. یک عده از عوام واقعا باید همیشه شرایط و خواسته‌های یک عده دیگر از عوام را درک کنند و کمک کنند که آن عده از عوام راحت‌تر بتوانند به علایق و کارهایشان برسند. بالاخره آن عده از عوام بیشتر می‌توانند به خواص در کارهایشان کمک کنند‌. مخصوصا وقتی که فرزندان خواص در خارج از ممالک محروسه در فرنگ در حال خدمت به مملکت هستند چشم‌ امید خواص به عده‌ای از عوام است. وگرنه امور مملکت لنگ می‌ماند. خبر تعطیلی آپارات‌گیم را خواندم. ظاهرا برای بازی کردن در فضای مجازی مورد استفاده بوده است. چیز مهمی نیست. اتفاقا یکی دیگر از چیزهایی که ابراهیم قبل از ریاست خواص‌الدوله نگرانش بود وضعیت بازی کردن اطفال در فضای مجازی بود. معلوم است در این مورد هم عوام منظور ابراهیم را خوب نفهمیدند. انشاالله رادیو و تلویزیون بودجه‌بگیر که در حال ایجاد فضای مجازی بودجه‌بگیر هم هست برای بازی کردن اطفال هم‌ مثل همه چیزهای دیگر فکری می‌کند. چه خوب است که این رسانه‌های بودجه‌بگیر در مملکت ما هستند و برای همه چیز طرح و برنامه دارند. قبل از خواب عوام‌النسا که می‌خواست ناراحتی دیشب را جبران کند از من پرسید واقعا ابراهیم می‌خواهد از اینجا تا آمریکا برود تا در مجمع ملل چه کار کند؟ جواب دادم می‌خواهد مطمئن بشود که آنجا همه خواص جهان ناهارشان را می‌خورند. بالاخره باید عوام جهان از طریق خواصشان دغدغه‌های بشردوستانه ما را بفهمند. عوام‌النسا قانع شد. خودم هم از جوابی که دادم قانع شدم‌.

پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱

در خبرها رفتن حمیدرضا پسر انسیه به کانادا همچنان مورد توجه است. انسیه اعلام کرد سفر پسرش به کانادا برای کارهای دانش‌بنیان است. نیازی به این توضیح نبود. من که دیروز هم نوشتم سفر فرزندان خواص به غرب و به خصوص کانادا و آمریکا قطعا برای خدمت و پر از برکت است. خدا جمیعا خیرشان بدهد. عده‌ای حرف چند وقت پیش ابراهیم را درباره رفتن فرزند یکی از معاونان خواص‌الدوله منتشر کردند که گفته بود اگر فرزند هر کدام از خواص‌الدوله‌ها از ایران رفت، پدر هم باید برود. حرف درستی‌ست. باید همینطور باشد. خوشبختانه انسیه پدر حمیدرضا نیست و می‌تواند بماند. ولی پدر حمیدرضا باید برای اطاعت امر ابراهیم در طول مدت سفر دانش‌بنیان با پسر برود که هم مراقب حرکات و سکنات اولادش در فرنگ باشد و هم اینکه اگر سفر آنقدر طول کشید که دوره خواص‌الدولگی ابراهیم و انسیه تا آن زمان تمام شد یک سرپناه کوچکی در آنجا فراهم کند که انسیه بتواند برای دیدن فرزندش به آنجا برود. خوشبختانه خواص‌الدوله کانادا هم نشان داده‌اند که با اینکه سفارتشان در تهران را برای عوام تعطیل کرده‌اند خدمات مربوطه را به خواص و کس و کارشان همچنان ارائه می‌دهند. اینها امدادهای غیبی‌ست که در خدمت خواص و آرمان‌ها قرار گرفته است. سخنان احمد، بزرگوار تهرانی درباره گرانی‌ها را خواندم. گفت اگر با اینکه همه چیز گران شده است عوام اعتراض نمی‌کنند برای این است که می‌بینند این بیچاره‌ها خدمتگزار هستند. منظورش از بیچاره‌ها ابراهیم و خواص‌الدوله‌اش بود. راست هم می‌گوید. اصلا تنها دوره‌ای که خواص در حال خدمت هستند بعد از دوران محمود همین عصر ابراهیم است. آن موقع هم عوام می‌دیدند که آن بیچاره‌ها خدمتگزار هستند. از یک جا به بعد یک سری از عوام‌ ندیدند. ولی محمود با کمک بقیه خواص به آن یک سری هم‌ نشان دادند و دیگر کسی اعتراض نکرد. اگر چه متاسفانه همان عوام بی‌بصیرت باعث شدند دوره حسن ایجاد شود و عصر ابراهیم به عقب بیفتد. هر چه بود که شکر خدا به خیر گذشت و الان در آستانه اوج لذت از عصر ابراهیم هستیم‌. غروب در رسانه‌ها خبرهایی درباره وضعیت سلامت ملکه انگلیس منتشر شد و نهایتا تایید شد که فوت کرده است. عجیب است. نباید این اتفاق می‌افتاد. مگر می‌شود کسی در این سطح از خواص یک کشور باشد و بمیرد. مرگ خوب و حق است ولی برای هر کسی غیر از خواص. اگر قرار باشد خواص نگران مردنشان باشند چطور می‌توانند خدمت کنند. البته شاید هم دلیلش این است که خواص بقیه ممالک و مخصوصا کشورهای مشکوک و مساله‌داری مثل انگلستان جز خوشگذرانی و خیانت و از اینجور کارها کار دیگری ندارند. وگرنه برای مثال چرا چنین اتفاق‌هایی برای ولادیمیر نمی‌افتد. خدا سایه‌اش را مستدام بدارد که برای حفظ نظم جهان مفید و ضروری‌ست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی