تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اعتراف یائیر لاپید در آستانه توافق هسته‌ای

اسرائیل با این «توافق» مشکل دارد!

در آستانه توافق برای احیای برجام بین ایران و کشورهای غربی، تحرکات اسرائیل برای مقابله با این توافق روز به روز بیشتر می‌شود. یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل گفته تل آویو مخالف توافق با ایران نیست، بلکه با توافق موجود مخالف است.

کد خبر: ۱۳۶۱۵۰
۱۷:۲۵ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۱

اسرائیل با این «توافق» مشکل دارد!

دیدارنیوز: در ادامه لفاظی‌های این روز‌های مقامات اسرائیلی، نخست‌وزیر این رژیم با بیان اینکه برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک کشور هسته‌ای تلاش خواهند کرد، گفت که تل آویو مخالف توافق با ایران نیست بلکه با توافق موجود مخالف است.

به نقل از الجزیره، یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که این رژیم مخالف توافق با ایران نیست بلکه مخالف توافق موجود است، مدعی شد: این توافق بد است و معیار‌هایی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وضع کرده است را برآورده نمی‌کند.

وی گفت که اگر توافقی که درحال تدوین آن هستند را با ایران امضا کنند اسرائیل به آن پایبند نخواهد بود و برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک کشور هسته‌ای تلاش خواهد کرد.

لاپید درآمد حاصل از این توافق توسط ایران را سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار خواند و مدعی شد که این درآمد باعث ایجاد بی ثباتی در خاورمیانه می‌شود.

بر اساس این گزارش با نزدیک شدن احیای توافق هسته‌ای ایران، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که برای برخی دیدار‌ها با مقامات دفاعی آمریکا، این هفته به واشنگتن سفر می‌کند.

گانتس همچنین گفت که رژیم اسراییل هم با آمریکا و هم با کشور‌های منطقه درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در ارتباط است.

او افزود: ما هر کاری بتوانیم برای اثر گذاشتن روی این توافق انجام خواهیم داد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به این که اسراییل عضوی از هیچ توافقی در این زمینه نخواهد شد، گفت که رژیمش «راه حفظ آزادی عملش در صورت لزوم» را پیدا خواهد کرد.

اظهارات گانتس در پی سفر اخیر ایال هولاتا، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به آمریکا و دیدار با مشاور امنیت ملی کاخ سفید انجام شده است که بر اساس گزارش‌های متعدد، موضوع احیای توافق هسته‌ای قرار بود از محور‌های رایزنی آن‌ها باشد.

در بیانیه کاخ سفید درباره دیدار جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با هولاتا آمده که سالیوان در دیدار با هولاتا، بر تعهد آمریکا نسبت به اطمینان یافتن از این که ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نکند، تاکید کرده است.

در برخی گزارش‌ها با اشاره به پیشرفت‌های انجام شده در روند احیای توافق هسته‌ای، به نگرانی مقامات ارشد رژیم صهیونیستی در مدت درباره بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای و «امتیاز دادن به ایران» اشاره شده است.

در همین راستا، وبگاه خبری –تحلیلی اکسیوس اخیرا در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی خبر داه بود: اگرچه دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روز‌های اخیر تلاش کرده است به اسرائیل اطمینان دهد که در مذاکرات احیای برجام امتیاز جدیدی به ایران نداده است، مقامات اسرائیلی می‌گویند که آن‌ها اطمینان ندارند.

بنابر این گزارش، مقامات کاخ سفید در روز‌های گذشته به همتایان اسرائیلی خود اطمینان داده‌اند که علی‌رغم وجود برخی گزارشات در رسانه‌ها مبنی بر امتیازدهی واشنگتن به تهران در جریان مذاکرات وین، آمریکا هیچ امتیاز جدیدی به ایران نداده است.

یک مقام آمریکایی به این پایگاه خبری گفت: توافق در وین ممکن است نسبت به دو هفته پیش نزدیک‌تر باشد، اما همچنان نتیجه مذاکرات دارای ابهام است، زیرا هنوز شکاف‌هایی وجود دارد. در هر حال، توافق قریب‌الوقوع به‌نظر نمی‌رسد.

اکسیوس افزود: مقامات اسرائیلی تایید کردند که در روز‌های اخیر گفتگو‌های زیادی با ایالات متحده صورت گرفته است و در حالی که بیشتر بحث‌ها پشت در‌های بسته انجام و دشوارتر شده است، هدف این بوده است که مطمئن شود کاخ سفید متوجه شده که نگرانی‌های اسرائیل چقدر جدی است.

اکسیوس در ادامه نوشت، «اما اسرائیل از این اطمینان‌بخشی‌های آمریکا راضی نشده است. یک مقام اسرائیلی در این باره گفت که مذاکرات با واشنگتن درباره تهران در روز‌های گذشته سخت‌تر شده است، اما یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل قصد ندارد به‌طور علنی به کارزار علیه بایدن پیرامون توافق هسته‌ای با ایران بپردازد».

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی