تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
پاسخ نماینده مجلس به دفاعیه مهدی تاج

خودتان باید پول جریمه «ویلموتس» را بدهید

قاضی‌زاده هاشمی عضو فراکسیون ورزش مجلس به دفاعیات مهدی تاج در مورد پرونده ویلموتس پاسخ داد و گفت: گفته‌اند پول را فیفا می‌دهد، اما فیفا از کدام منبع می‌دهد؟ فیفا از منبع پول فوتبال ایران می‌دهد که باید برای تیم ملی، باشگاه‌ها، فوتسال، فوتبال ساحلی، فوتسال زنان و... هزینه شود. ما این را از ابتدا گفتیم، مسببان این قرارداد، چه آمر چه مباشر، باید از منابع و جیب خودشان این پول را بدهند.

کد خبر: ۱۳۴۶۹۵
۱۳:۵۶ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

خودتان باید پول جریمه «ویلموتس» را بدهید

دیدارنیوز: احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی به دفاعیات مهدی تاج در مورد پرونده ویلموتس پاسخ داد.

تاج گفته بود: ۱- معرفی ویلموتس توسط وزیر ورزش سابق صورت گرفته و ایشان باید پاسخگو باشد. ۲- اگر ما تحت تعقیب قضایی قرار بگیریم نهاد‌های نظارتی فیفا و ای‌اف‌سی ورود می‌کنند. ۳-فسادی در پرونده ویلموتس رخ نداده ۴- پول محکومیت ایران در پرونده مربی بلژیکی را فیفا پرداخت می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا پروسه بررسی پرونده طولانی شده، گفت همه منتظر رای نهایی دادگاه حکمیت ورزش بودند و حالا که حکم صادر شده پرونده به جریان می‌افتد. نماینده مجلس گفت: «اکنون که رای صادر شده، دست نهاد قضایی ما برای رسیدگی به پرونده باز است. دستگاه‌های نظارتی در همان زمان راجع به این پرونده ورود کردند، برای هشت نفر گزارش و ایراد اتهام وارد کردند و سازمان بازرسی گزارشی را به دادسرای تهران داد و اکنون مراحل رسیدگی در دادسرا با صدور رای نهایی CAS شروع خواهد شد.»

قاضی‌زاده هاشمی در واکنش به این مساله که مهدی تاج اعلام کرده فسادی وجود نداشته و آیا این مساله قابل پذیرش است، گفت: «آقای ویلموتس یک سال و نیم تا دو سال قبل از قرارداد با تیم ملی ایران، از تیم ساحل‌عاج اخراج شده بود که از ۶ مسابقه چهار شکست داشت. مبلغ قرارداد او سالانه ۶۰۰ هزار یورو در سال بود. چطور می‌شود فردی با ۶۰۰ هزار یورو قرارداد سالانه، قراردادی دو میلیون و ۲۳۰ هزار یورویی می‌بندد که برای سه سال و نیم حدود هشت میلیون یورو می‌شود؟! جالب است که گفته‌اند پول را فیفا می‌دهد، اما فیفا از کدام منبع می‌دهد؟ فیفا از منبع پول فوتبال ایران می‌دهد که باید برای تیم ملی، باشگاه‌ها، فوتسال، فوتبال ساحلی، فوتسال زنان و... هزینه شود و همه برای توسعه فوتبال ایران است. آن منابع هم برای فوتبال ایران است و متعلق به یک شخص و دو شخص نیست.»

عضو فراکسیون ورزش مجلس درباره اینکه تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان ضرر قرارداد با مارک ویلموتس بوده که افزایش هم خواهد داشت و این مبلغ حقوق ماهیانه ۳۱ میلیون کارگر است و این پول از جیب ملت ایران خواهد رفت و مهدی تاج گفته جای او باید کسی که ویلموتس را پیشنهاد کرده است به دادسرا معرفی شود، گفت: «منظور او وزیر ورزش وقت است. وزارت ورزش در دولت جدید، خواهان رسیدگی به اقدامات وزارت ورزش در دولت سابق شده است و مجلس هم حمایت می‌کند. ما نقش مسببان، آمران و مباشران را می‌بینیم، اما ما قاعده حقوقی داریم. مگر اینکه، سبب قوی‌تر از مباشر باشد. وقتی از این سمت افرادی آمر بودند و دستور دادند، افرادی مباشرت کردند و این هشت نفر عاقل و بالغ بودند، این نبوده است که بگویند بدون عقل و بلوغ لازم به این موضوع رسیدگی کردیم. اکنون هم دفاع کردند و می‌گویند ما قرارداد خوبی بستیم و هر هشت نفر پای این قرارداد می‌ایستیم.»

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: «ما این را از ابتدا گفتیم، مسببان این قرارداد، چه آمر چه مباشر، باید از منابع و جیب خودشان این پول را بدهند.»

عضو فراکسیون ورزش مجلس در واکنش به این مساله که آیا ورود به موضوع قضایی پرونده انتخابات فدراسیون فوتبال تحت تاثیر قرار می‌گیرد، گفت: «به هیچ‌وجه. امروز که ما صحبت می‌کنیم، هیچ کدام از این هشت نفر سمت رسمی در فوتبال کشور ندارند و آخرین آن‌ها یک نفر بود که همین چند هفته پیش برکنار شد. هیچ کدام سمت رسمی ندارند که بحثی را پیش بکشند، اگر با ما برخورد قضایی شود یا مورد سوال قرار بگیریم، نهاد‌های بین‌المللی مثل AFC یا فیفا ورود می‌کنند، چون هیچ کدام درون فدراسیون فوتبال ما سمت ندارند.»

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی