تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

ابلاغ بخشنامه دادگستری تهران برای تحقق منویات ٨ گانه رهبر انقلاب

رئیس کل دادگستری استان تهران از تهیه، تدوین و ابلاغ بخشنامه ۱۳ بندی به‌منظور تحقق منویات ۸ گانه رهبر انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان قوه قضائیه خبر داد.

کد خبر: ۱۳۴۳۵۱
۱۹:۵۸ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۱

ابلاغ بخشنامه دادگستری تهران برای تحقق منویات ٨ گانه رهبر انقلاب

دیدارنیوز: رئیس کل دادگستری استان تهران از تهیه، تدوین و ابلاغ بخشنامه ۱۳ بندی به‌منظور تحقق منویات هشت‌گانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار اخیر با مسئولان قوه قضائیه خبر داد.

نشست تعیین اعضای هیئت بازرسی موضوع ماده ٢٨ آیین‌نامه نحوه بازرسی، نظارت و ارزشیابی رفتار و عملکرد قضات با حضور علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در این نشست گفت: در اجرای ماده ۲۸ آیین‌نامه نحوه بازرسی، نظارت و ارزشیابی رفتار و عملکرد قضات، رؤسـای کل دادگسـتری‌ها مکلفند به‌عنوان نمایندگان قوه قضـائیه در استان‌ها در راستای وظیفه مدیریتی و نظارتی و به‌منظور حسن تمشیت امور در واحد‌ها و حوزه‌های قضائی خود هیئت نظارت و بازرسی استانی تشکیل دهند.

وی تصریح کرد: هیئت مزبور در طول سال و به تدریج همه واحد‌های قضائی استان را مورد بازرسی قرار می‌دهد و رئیس کل دادگستری استان نتایج بررسی و ارزیابی هیئت درباره عملکرد قضات و وضعیت واحد‌های قضائی مورد بازرسی را در فواصل زمانی معین به معاونت گزارش می‌دهد.

القاصی‌مهر هدف از انجام این بازرسی‌ها را احصای نقاط قوت و ضعف قضات و مدیران واحد‌های قضائی از حیث معلومات قضائی، رفتاری و عملکرد آن‌ها عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال با استفاده از اصل همفکری و با همکاری کلیه مدیران واحد‌های قضائی، ستادی و نظارتی لیستی از قضات باتجربه، دارای دانش قضائی بالا و خوشنام در زمینه‌های حقوقی، جزائی، خانواده، امور حسبی از میان همکاران قضائی دادسرا، دادگاه‌ها (بدوی و تجدیدنظر) که در حدود ۱۰۰ نفر هستند، تهیه شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه این لیست از بین افراد واجد صلاحیت‌های سه گانه از حیث رفتار، عمل و مدیریت احصاء شده است، اظهار کرد: پس از انجام بررسی‌های اولیه سوابق همکاران قضائی بر اساس بانک اطلاعاتی موجود و بررسی سوابق علمی و آموزشی آن‌ها جلسه توجیهی برگزار خواهد شد.

وی اذعان کرد: پس از صدور ابلاغ انتصاب اشخاص به‌عنوان بازرس در گروه‌های تخصصی با حضور مدیران و معاونین تعیین خواهند شد و ضمن حضور در تمامی واحد‌های قضائی استان و با ملاحظه سوابق موجود، مطالعه پرونده‌ها، استماع نظرات همکاران و مراجعان، اولاً آموزش‌های حضوری برای رفع خلأ‌های عملکردی ارائه خواهد شد و ثانیاً، نمره رفتاری، عملکردی، علمی و مدیریتی با اخذ نظر گروه‌ها استخراج و کارنامه قضائی برای قضات و مدیران تشکیل می‌شود.

القاصی‌مهر در بخش پایانی سخنان خود از تهیه، تدوین و ابلاغ بخشنامه ۱۳ بندی به‌منظور تحقق منویات هشت‌گانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار اخیر با مسئولان قوه قضائیه خبر داد و گفت: این اقدام یکی از راهبرد‌های مدیریت مجموعه قضائی استان تهران در راستای سنجش دانش قضائی و مهارتی همکاران است تا با برنامه‌ریزی و پیگیری، یکی از منویات معظم له با این برنامه بخشنامه اجرایی شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی