تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

عبور سیارکی به بزرگی یک آسمان‌خراش از کنار زمین

سیارکی به اندازه یک آسمان خراش فردا (یکشنبه) از کنار زمین می‌گذرد.

کد خبر: ۱۳۳۶۸۳
۱۶:۵۰ - ۲۵ تير ۱۴۰۱

عبور سیارکی به بزرگی یک آسمان‌خراش از کنار زمین

دیدارنیوز ـ به نقل از لایوساینس، خوشبختانه سیارک "۲۰۲۲ KY ۴" از چند میلیون مایلی سیاره ما گذر خواهد کرد. این سیارک که اندازه‌ای مشابه یک آسمان خراش ۵۰ طبقه دارد در روز یکشنبه (۱۷ ژوئیه/ ۲۶ تیر) در نزدیک‌ترین فاصله خود نسبت به زمین طی ۱۰۰ سال اخیر قرار خواهد گرفت.

به گفته ناسا، این سیارک به راحتی از فاصله حدود ۳.۸ میلیون مایلی (۶.۱ میلیون کیلومتری)، یا به بیان دیگر از فاصله بیش از ۱۶ برابر میانگین فاصله بین زمین و ماه از کنار زمین عبور خواهد کرد. این فاصله بسیار بیشتر از فاصله سیارک "۲۰۲۲ NF" است که در روز هفتم ژوئیه به فاصله ۵۶ هزارمایلی (۹۰ هزار کیلومتری) از زمین رسید.

به گفته ناسا، سیارک "۲۰۲۲ KY ۴" حدود ۲۹۰ فوت (۸۸ متر) قطر دارد و سرعت آن ۲۷ هزار کیلومتر بر ساعت تخمین زده می‌شود که هشت برابر سریع‌تر از یک گلوله است.

این سنگ فضایی پیش از این نیز چندین بار به زمین نزدیک شده است که آخرین آن‌ها طی سال‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۵۹ رخ داده است. ناسا محاسبه کرده است که این سیارک تا ماه مه سال ۲۰۴۸ دیگر به سیاره ما نزدیک نخواهد شد.

ناسا و دیگر آژانس‌های فضایی هزاران جرم نزدیک به زمین مانند این مورد را زیر نظر دارند. حتی اگر مسیر یک سیارک آن را میلیون‌ها مایل از سیاره ما دور کند، احتمال بسیار کمی وجود دارد که مدار سیارک پس از برهم کنش با گرانش یک جرم بزرگتر، مانند یک سیاره، کمی تغییر کند. حتی چنین تغییر کوچکی می‌تواند به طور بالقوه یک سیارک را در مسیر برخورد با زمین قرار دهد.

به این ترتیب، آژانس‌های فضایی دفاع سیاره‌ای را بسیار جدی می‌گیرند. در نوامبر سال ۲۰۲۱، ناسا یک "فضاپیمای منحرف کننده سیارک" موسوم به ماموریت "دارت" (DART) را به فضا پرتاب کرد که مستقیماً به سیارک ۵۲۵ فوتی (۱۶۰ متری) دیمورفوس در پاییز ۲۰۲۲ برخورد خواهد کرد. این برخورد سیارک را نابود نمی‌کند بلکه می‌تواند مسیر آن را کمی تغییر دهد. این ماموریت به آزمایش امکان منحرف کردن سیارات بالقوه خطرناک کمک می‌کند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: فضا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی