تیتر امروز

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
افاضات اضافه

چرا باید رجال یک چیز درازی به گردنشان آویزان کنند؟

در هفته‌ای که گذشت عوام‌الملک احساس آرامش بیشتری پیدا کرده و برخورد برخی خواص با برخی عوام در حوزه زیر پا نهادن عفاف و حجاب، موجبات فراغت ذهن ایشان را فراهم کرده است.

کد خبر: ۱۳۳۲۳۴
۱۴:۲۷ - ۱۷ تير ۱۴۰۱

چرا باید رجال یک چیز درازی به گردنشان آویزان کنند؟

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱

قبل از ظهر صحبت‌های ابراهیم در جمع ۲۰۰ زوج جوان در تالار وحدت تهران به دستم رسید. جوانان را به ازدواج تشویق کرد و گفت اصلا نگران معیشت هم نباشند چون هیچکس نبوده معیشتش بعد از ازدواج بدتر شده باشد. جمله خیلی درستی‌ست. مخصوصا الان. چون بعید است بالاتر از سیاهی رنگی باشد. جوسازی آمریکایی‌ها برای تحت‌الشعاع قرار دادن شکست‌شان در مذاکرات دوحه ادامه دارد‌. یکی از مقاماتشان که می‌خواسته جنگ روانی راه بیندازد گفته احتمال توافق کمتر شده و ایرانی‌ها باید اول با خودشان مذاکره کنند. به جهنم که احتمال توافق کمتر شده. انگار ما به توافق نیاز داریم. آن کسی که قیمت پولش بعد از مذاکرات دوحه در حال افزایش است آمریکایی‌‌ها هستند نه ما. بعد هم خوب است یادش باشد که ما نه تنها با خودمان که با هیچکس دیگر، حتی آن‌ها هم مذاکره نمی‌کنیم. اصلا دیدار بعدی ما با آمریکایی‌ها باید موکول شود به مسابقه فوتبالمان در جام جهانی در قطر. قبلا یک بار در پاریس مشت محکمی به دهانشان کوبیدیم. این بار علاوه بر مشت محکم بر دهان، یک اردنگی هم به ماتحتشان می‌زنیم. ناسلامتی مسابقات در منطقه ما برگزار خواهد شد. دیشب هم سه کشور اروپایی بیانیه صادر کردند و شلوغ کردند. آن‌ها هم باید به جای تهدید از سرنوشت آمریکایی‌ها عبرت بگیرند. احمد، بزرگوار مشهدی همین حرف‌های من را به شکل دیگری به آمریکایی‌ها گفت. یوسف، بزرگوار اصفهانی تذکر داد بهترین شکل فرزندآوری داشتن چهار فرزند شامل دو دختر و دو پسر است تا بچه هم عمه داشته باشد و هم خاله و هم عمو و هم دایی. نکته مهمی‌ست. تعدادش را می‌توانیم تنظیم کنیم اما هنوز آنقدر بلد نیستم که بفهمم جنسشان را چطوری باید جور کنم. امشب وقت خوبی هم برای در میان گذاشتن با عوام‌النسا نیست. بالاخره فردا شنبه است. اخباری درباره انتشار سوالات کنکور امروز، قبل از امتحان به دستم رسید. نباید شلوغش کرد. حالا ممکن است چند نفری هم سوال و جواب‌ها را قبل از امتحان گرفته باشند. به خاطر یک دستمال که نباید قیصریه را آتش زد. مهم‌ این است که آن‌ها که سوال‌ها را داشتند و آن‌ها که سوال‌ها را نداشتند بتوانند در کنار هم در دانشگاه درس بخوانند و مشکلات کشور را حل کنند. غروب اخباری درباره اوج گرفتن دوباره کرونا خواندم. قاعدتا دروغ است. می‌خواهند وانمود کنند آن همه واکسنی که در عصر ابراهیم به عوام زدند و باعث شد کرونا برود بی‌اثر بوده است. عوام نباید نگران باشند. کرونا با حسن و اسحاق رفت.

شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱

اولین خبر هفته مرا خیلی خوشحال کرد. زهره، خواص‌المله تهران اعلام کرد که محمدباقر قول داده طرح صیانت از عوام در فضای مجازی تا دو هفته آینده در دستور کار قرار بگیرد. ظاهرا علاوه بر خود محمدباقر، متعلقه و صبیه و دامادش هم خیلی پیگیر هستند و زهره گفت به زودی خبرهای خوبی به عوام می‌دهند. احتمالا شکر خدا، خانواده محمدباقر راضی شدند برای خریدن دو تکه سیسمونی که مجبور شده بودند در بیست چمدان جای بدهند و به همین خاطر هم شکسته بود به ترکیه بروند. لابد بلیط را هم برای بعد از دو هفته آینده رزرو کرده‌اند. چه خبری از این بهتر. تصاویری از سفر علی به روسیه به دستم رسید. ظاهرا بعد از شکست دادن آمریکایی‌ها در دوحه بلافاصله به مسکو رفته است تا شادی‌هایمان را با خواص روسیه که به خاطر اشغالگری اوکراینی‌های غاصب خیلی حال روحی خوبی ندارند تقسیم کند. خوشبختانه تلویزیون بودجه‌بگیر امروز هم برای خاطرات من تولید محتوا کرد. یک فیلم آموزشی در مورد کاشت ناخن دیدم که خیلی آوانگارد بود. تمامی مفاهیم و مرزهای سکسیسم را از بین برد و نشان داد که رجال هم‌ می‌توانند ناخن بکارند اما درستش این است که حتی نسوان هم نکنند. همین خلاقیت‌ها و پیشرو بودن‌هاست که تلویزیون بودجه‌بگیر را جذاب کرده است. فاطمه، خواص‌المله مشهد اعلام کرد دنبال آن هستند که به تولید چادر در کشور یارانه تعلق بگیرد تا این صنعت خیلی مهم رونق بگیرد. کار مهم و ماندگاری‌ست. تنها صنعت کشور که هنوز رونق لازم را پیدا نکرده همین تولید چادر است. اتفاقا اخباری مربوط به یک قرارگاه عفاف‌پراکن در مشهد خواندم. آن‌ها هم مثل تلویزیون بودجه‌بگیر خیلی آوانگارد و آنتی‌سکسیست هستند و برای پراکندن عفاف فقط سراغ نسوان نرفته‌اند و برای رجال هم قوانینی دارند. کار درستی‌ست. دلیلی ندارد مثلا بعضی از رجال یک چیزهای درازی به گردنشان آویزان کنند و در ملاء عام ظاهر شوند. خلاف عفاف است و سبب تحریک می‌شود. تکلیف نسوان هم طبیعتا از اول معلوم بوده. باید کامل و تیره بپوشند که کمتر باعث تحریک باشند. چون نسوان به ما هو نسوان بودنشان باعث تحریک هستند.‌ غروب یکی از عوام فایلی را در تلگرام برایم فرستاد و زیرش نوشت تنها ببین! آخر شب منتظر ماندم تا عوام‌النسا بخوابد و فایل را یواشکی باز کردم. متاسفانه مثلا تبلیغ بستنی بود ولی باعث می‌شد آدم دلش واقعا بستنی بخواهد. شانس آوردم عوام‌النسا خواب بود وگرنه تا آخر عمر فقط باید خواب بستنی را می‌دیدم که البته آن هم سخت بود. واقعا این وضع خوبی نیست. قدیم‌ها برای تبلیغ بستنی از گاو و گوساله استفاده می‌شد که در نهایت آدم بفهمد بستنی از شیر خوشمزه‌تر است اما امروز تبلیغ بستنی طوری شده است که بیننده مجبور می‌شود همزمان هوس شیرکاکائو و توت فرنگی و بستنی کند و این اصلا کار خوبی نیست. باید جلوی این مفسده‌ها را محکم بگیرند و حتی برای مدتی مغازه‌ها را مجبور کنند بستنی‌هایشان را در یخچال‌هایی که در معرض دید هست نگذارند. الان خطر بستنی هم از نظر رفتارهای پرخطر، کمتر از وسایل پیشگیری از بارداری نیست که قراردادنشان در مقابل دید عوام ممنوع شد. اصلا باید فروش بستنی در مغازه‌ها در کیسه‌های مشکی مجاز باشد.

یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱

محمدهادی، رییس خواص‌الدوله فارس اعلام کرد مسائل مرتبط با حجاب باید تا پایان تیر ماه حل شود و عوامی که نمی‌توانند آنطوری که باید باشند، بروند مرخصی بدون حقوق بگیرند. واقعا معنای این همه مدارای محمدهادی با این عوام مساله‌دار و بحران‌آفرین را نمی‌فهمم. تا آخر تیر ماه به ایشان وقت داده و بعد هم گفته اگر نمی‌توانند رعایت کنند مرخصی بدون حقوق بگیرند. خواص باید قاطع باشند. باید اعلام می‌کرد از همین فردا هر کسی که نمی‌تواند اخراج است. هیچ مشکلی هم پیش نمی‌آید. این همه عوام رعایت‌کنِ متعهد هستند که به درد همه کاری هم می‌خورند. حتی اگر هیچ کاری هم بلد نباشند لااقل رعایت می‌کنند. صحبت‌های علی، سخنگوی ستاد امور بکن و نکن را درباره فیلم به اصطلاح تبلیغ بستنی خواندم. گفت علیه شرکت بستنی‌سازی اعلام جرم کرده‌اند که دیگر شرکتی جرات نکند از این نوع تبلیغات بسازد. کار خوب و درستی‌ست. اگر جلوی این مفاسد را در همین بستنی‌سازی‌ها نگیرند مجبور می‌شوند در فرآورده‌های گوشتی یا جاهای دیگر بگیرند و واقعا سخت می‌شود. یک فیلم تبلیغاتی دیگر از یک شرکت لبنیاتی هم به دستم رسید‌. متاسف شدم. معلوم است هنوز نفهمیده‌اند علیه شرکت قبلی اعلام‌ جرم شده است وگرنه جرات نمی‌کردند از این فیلم‌ها بسازند. خوشبختانه شنیدم فیلم را از روی فضای مجازی برداشته‌اند اما هنوز برخورد لازم و محکم با عواملش و خود شرکت نشده است. حبیب، خواص‌البلد تهران، اعلام کرد بلدیه تهران برای پرداخت حقوق کارکنانش ساختمان اتوبوسرانی را به مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد تومان فروخته است و از حالا برای پرداخت حقوق ماه‌های بعدی یک سری ساختمان دیگر را نشان کرده‌اند. تبدیل دارایی‌های بلدیه به حقوق کارکنان جزو تکنیک‌های جدید مدیریتی‌ست که باید به اسم علیرضا و خواص‌البلد تهران ثبت شود. خیلی خوب است که دستشان را در جیب خودشان کرده‌اند. دستشان درد نکند.

دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱

امروز ادارات تهران به خاطر آلودگی هوا تعطیل شد و تهران به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان شناخته شد. دلیلش مهم نیست. مهم این است که تهران اول شده است. خوشبختانه از وقتی علیرضا آمده این چندمین بار است که تهران روی سکو می‌رود. پرویز، نایب‌رییس خواص‌البلد تهران هم اعلام کرد کدام رییس بلدیه ۹ ماه روی کار بوده و کار خاصی انجام داده است. راست هم می‌گوید. دستاوردها خوشبینانه در پایان ۹ ماه روی کار بودن به دست می‌آیند‌. اگر چه علیرضا هم در زمینه پرداخت حقوق دستاورد داشته است و هم تهران را بارها در زمینه‌های مختلف روی سکو برده است. علی گفت دلیل اینکه بعد از شکست دادن آمریکایی‌ها در مذاکرات دوحه به مسکو رفته این بوده که روس‌ها محدودیت کرونایی ندارند و به همین خاطر یا آن‌ها می‌آیند و یا ما می‌رویم. راست می‌گوید. به این نکته توجه نکرده بودم. تازه روس‌ها اتاق‌های بزرگ با میزهای طولانی دارند که باعث می‌شود نیازی هم به محدودیت کرونایی نباشد. روزنامه بودجه‌بگیر خواص‌الدوله گزارشی درباره نظرسنجی دروغی که محبوبیت ابراهیم را ۲۸ درصد نشان می‌داد نوشت و اعلام کرد ۶۹ درصد عوام از وضع زندگی راضی هستند و ۵۲ درصد از عوام‌ هم حسن و خواص‌الدوله‌اش را مقصر مشکلات فعلی می‌دانند. خیلی خوشحال نشدم. از عوام انتظار بصیرت بیشتری داشتم. یک سال هست که ابراهیم و خواص‌الدوله‌اش آمده‌اند و تقریبا همه مشکلات را همانطور که قول داده بودند حل کرده‌اند. توقع داشتم حداقل ۹۰ درصد از عوام از وضع زندگی راضی باشند و حداقل همان ۹۰ درصد هم‌ فهمیده باشند که مقصر مشکلات فعلی حسن و خواص‌الدوله‌اش هستند. روزنامه بودجه‌بگیر بلدیه هم اعلام‌ کرد عوام دلایل گرانی‌ها را می‌دانند و یارانه مناسب با آن را می‌گیرند و به آینده اقتصاد کشور امیدوارند. راست است. به همین خاطر هم نوشتم که از گزارش روزنامه بودجه‌بگیر خواص‌الدوله خوشحال نشدم. عوام چون می‌دانند اگر از هر زمانی، دو سال صبر کنند، مشکلاتشان کامل حل می‌شود از همه چیز راضی هستند. شب فیلم صحبت‌های اعظم‌السادات، عضو خواص‌البلد بجنورد را دیدم‌. تاسف‌انگیز بود. غصه خوردم و کم مانده بود گریه کنم. ظاهرا چند وقت پیش، صبح به یک اداره مراجعه کرده و دیده که اناث و ذکور در کنار هم صبحانه می‌خورند و خیلی چندشش شده بود. عجیب است که اجازه می‌دهند عده‌ای به شکل مختلط و با هم چیزی را بخورند و حتی برای هم لقمه بگیرند. باز خوب است بجنورد مشکل دیگری ندارد وگرنه‌ اعظم‌السادات با این نگرانی و حال بدی که برایش ایجاد شده نمی‌توانست پیگیر این وضعیت چندش‌انگیز شود.

 سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱

صبح خبر حمله سایبری به متروی تل‌آویو را در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های بودجه‌بگیر خواندم. خیلی خوشحال شدم. باعث بی‌آبرویی و فضاحت اسرائیلی‌ها شده است. خبر را همه جا به اشتراک گذاشتم که شادی‌هایم با دیگران تقسیم شده باشد. عده‌ای از عوام خبر دادند که تل‌آویو اصلا مترو ندارد. نشان می‌دهد اسرائیلی‌ها حتی نمی‌توانند زیر زمین‌هایشان تونل حفر کنند ولی دیگران را تهدید می‌کنند. یک نفر پرسید چطوری به‌ مترویی که وجود ندارد حمله سایبری شده است؟ توضیح دادم که اگر حملات اینچنینی نبود که تا حالا متروشان را ساخته بودند. قانع شد. با این حال خبر را پاک کردم که دستمان رو نشود. فیلمی از تلویزیون بودجه‌بگیر به دستم رسید. یک نفر توضیح داد که سامانه املاک و اسکان هک شده و اطلاعات روی آن که متعلق به ۳ میلیون نفر بوده از بین رفته است. چیز مهمی نیست. اطلاعات شخصی عوام بوده است. دوباره مجبورشان می‌کنند که اطلاعات را ثبت کنند. عوام از وضع زندگی‌هایشان رضایت دارند و چون به خواص هم اعتماد کامل دارند هر کاری که از ایشان بخواهند انجام می‌دهند. خیال خواص راحت باشد. نامه یکی از خواص‌الرعایای مشهد درباره ممنوع کردن ورود نسوان بی‌حجاب به مترو را خواندم.‌ متن خوب و مستدلی بود. اگر نسوان بی‌حجاب را به مترو راه ندهند مجبور می‌شوند پیاده بروند و ون‌هایی که برای حمل رایگان نسوان در همه جای کشور تدارک دیده شده می‌توانند خدماتشان را بهتر ارائه کنند. فضای مترو هم طیب و طاهر می‌ماند.

چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱

یادداشت روزنامه بودجه‌بگیر خواص‌الدوله درباره مذاکرات را خواندم. روشنگرانه بود. رسانه‌ها و تحلیلگران اصلاحی سعی می‌کنند توپ را در زمین ایران بیندازند و با افکار عوام بازی کنند تا نگران شوند و فکر کنند لازم است به صورت فوری یک توافق بد شکل بگیرد. اصلا عجله‌ای نیست. حتی به خود توافق هم نیازی نیست. ما که در جای خودمان راحتیم و خواص آنقدر حواسشان به همه چیز هست که آب در دل عوام تکان نمی‌خورد. آمریکایی‌ها باید نگران توافق باشند که دلارشان روز به روز گرانتر می‌شود. اتفاقا ابراهیم هم گفت که خواص‌الدوله‌اش بدون توجه به خارجی‌ها کارهای بزرگی کرده است که عوام به زودی نتایج آن را می‌بینند. از اول هم می‌دانستم ابراهیم مرد کارهای بزرگی‌ست که بعدا دیده می‌شوند. غلامرضا، خواص‌المله بستان‌آباد گفت که روی گوشی ۸۰ درصد از عوام فیلترشکن نصب شده و همین باعث شده فرزندان عوام به هر چیزی که نباید هم دسترسی داشته باشند. اگر با خواص مقایسه کنیم برای عوام آمار بالایی‌ست. چون صد در صد خواص روی گوشی‌هایشان فیلترشکن دارند که بتوانند از طریق توئیتر با عوام ایران و جهان صحبت کنند ولی فرزندان آن‌ها به خاطر ژنشان باید از همان بچگی به همه چیز دسترسی داشته باشند. باید سریع، فوری و انقلابی دستوراتی بدهند که درصد استفاده عوام پایین بیاید ولی خواص مشکلی پیدا نکنند. عصر خبر تکان‌دهنده‌ای از مشهد به دستم رسید. ظاهرا در آزمایشگاه‌هایی که اسپرم رجال را بررسی می‌کنند عده‌ای از نسوان مشغول کار هستند. به شکل‌های مختلف ماجرا را تصور کردم. اصلا نمی‌شود. یعنی اینکه یک عده‌ای از رجال برای یک سری کارها می‌روند و بعد عده‌ای از نسوان هستند که نتیجه را ولو در لوله آزمایش ممکن است ببینند و حتی آن را بررسی کنند؟ باورکردنی نیست. اگر به جای عوام‌الملک جزو طبقه خواص بودم تا اطلاع ثانوی اعلام عزای عمومی می‌کردم. این اتفاق از چیزی که دو هفته پیش در شیراز اتفاق افتاد هم بدتر است. قبل از خواب در خبرگزاری‌های بودجه‌بگیر خبر پیروزی بزرگ جدیدی را خواندم. ظاهرا معاون سفیر انگلیس و عده‌ای دیگر از دیپلمات‌های خارجی در حال جاسوسی کردن در کویر بازداشت شده‌اند. مهم است. غربی‌ها باید حساب کار دستشان بیاید. اگر حسن و جواد وا نداده بودند و اجازه نمی‌دادند سفارت انگلیس در تهران باز شود الان این مشکلات را نداشتیم.‌

پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱

در خبرها خواندم که قرار است قیمت دارو ظرف چند روز آینده زیاد شود. چند روز پیش ابراهیم در تلویزیون بودجه‌بگیر گفت دارو گران نمی‌شود. اتفاق است دیگر. می‌افتد. مهم این است که ابراهیم دلش نمی‌خواست گران شود. البته هیچکدام از گرانی‌های عصر ابراهیم بی‌حکمت نیست. گرانی دارو باعث می‌شود عوام بیشتر مراقب سلامتی خودشان باشند و اگر هم مشکلی پیدا کردند به دنبال روش‌های سنتی درمان باشند. باید به خودمان برگردیم و عصر ابراهیم عصر بازگشت به خود است. گزارش نرخ بیکاری بهار را خواندم. ظاهرا بیکاری کمی افزایش یافته و جمعیت شاغل و مشارکت اقتصادی کم شده است. عیبی ندارد. جای نگرانی نیست. وسط جراحی اقتصادی، نمی‌توان به فکر ایجاد شغل هم بود. بعدش وقت کافی برای سر کار گذاشتن عوام هست. یادداشت روزنامه بودجه‌بگیر را خواندم‌. ابراهیم برای خود و خواص‌الدوله‌اش تعطیلی را حرام کرده است و منتقدانش نقاق دارند و رفتار قبیله‌ای می‌کنند. حرف درستی‌ست. نظرسنجی‌ها هم نشان می‌دهد ۹۰ درصد عوام از وضع زندگی‌هایشان رضایت دارند و نشاط دل‌ها خیلی زیاد است. منتقدان ابراهیم نمی‌خواهند این چیزها دیده شود. اما مهم این است که عوام این مسائل را هم احساس می‌کنند و هم مشاهده. سفیر انگلیس در تهران اعلام کرد معاونش حدود هفت ماه پیش از ایران رفته و اصلا اینجا نبوده که بازداشت شود. من باور نمی‌کنم. این هم بخشی از نقشه‌های این انگلیسی‌های مکار است. احتمالا معاونش به بهانه خروج از کشور در این هفت ماه در جایی در کویر قایم شده بوده و حالا که بازداشت شده می‌خواهند بگویند او نبوده است. وگرنه وقتی خبرگزاری‌های بودجه‌بگیر ما می‌گویند بازداشت شده ما هم می‌گوییم بازداشت شده. همزمان خبر استعفای بوریس، رییس‌الوزرای انگلیس منتشر شد. قطعا این بی‌آبرویی باعث شده بترسد. الان در کاخ‌های باکینگهام و ویندسور همه چیز به لرزه افتاده است. این کارهای بزرگ را نباید ندیده گرفت. حتی اگر انگلیسی‌ها تکذیب کنند. این می‌تواند آغاز فروپاشی آمریکا باشد که از انگلستان شروع شده است. باید آماده جشن و پایکوبی باشیم. فیلم صحبت‌های رییس خواص‌الدوله در استان کرمانشاه را دیدم. برای اولین بار فهمیدم معنای پنج به اضافه یک در مذاکرات چیست. نمی‌دانستم آن یک، ماییم‌ و با اینکه شش کشور روبروی ما می‌نشینند ما فقط پنج تایشان را حساب می‌کنیم. چه خوب است که خواص به ما عوام همزمان سیاست و ریاضی را آموزش می‌دهند.

برچسب ها: افاضات اضافه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی