تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

آیا افراد «خوش‌‌بین» بیشتر عمر می‌کنند؟

بر اساس تحقیقات جدید که یافته‌های کامل آن‌ها از طریق وب ام‌دی قابل دسترسی است، افرادی که خوش بین‌تر هستند به احتمال زیاد عمر طولانی تری خواهند داشت. به گفته دانشمندان، در قرن بیست و یکم شواهد زیادی در مورد خوش بینی و مثبت اندیشی و اینکه چگونه می‌توانند بر سیستم ایمنی، عملکرد مغز و سلامت فیزیکی تاثیر بگذارند، پدیدار شده است.

کد خبر: ۱۳۲۹۸۰
۰۸:۴۷ - ۱۳ تير ۱۴۰۱

آیا افراد «خوش‌‌بین» بیشتر عمر می‌کنند؟

دیدارنیوز: افرادی که خوش بین‌تر هستند به احتمال زیاد عمر طولانی تری خواهند داشت.

به گفته دانشمندان، در قرن بیست و یکم شواهد زیادی در مورد خوش بینی و مثبت اندیشی و اینکه چگونه می‌توانند بر سیستم ایمنی، عملکرد مغز و سلامت فیزیکی تاثیر بگذارند، پدیدار شده است.

بر اساس تحقیقات جدید که یافته‌های کامل آن‌ها از طریق وب ام‌دی (یکی از محبوب‌ترین وب سایت‌های مراقبت‌های بهداشتی) قابل دسترسی است، افرادی که خوش بین‌تر هستند به احتمال زیاد عمر طولانی تری خواهند داشت. در مطالعه‌ای روی ۱۶۰۰۰۰ تن از بانوان داوطلب، افرادی که بالاترین میزان خوش بینی را داشتند ۵.۴ درصد طول عمر بیشتری نسبت به آن‌هایی نشان دادند که کمتر خوش بین بودند.

هیامی کوگا، سرپرست تیم تحقیقات توضیح می‌دهد: «بخش اعظم تحقیقات نشان می‌دهند که افراد خوش بین تر، غیر واقع بین نیستند و نباید این دو موضوع را به یکدیگر ارتباط داد».

کوگا اضافه می‌کند: در عوض آن‌ها همواره راهی می‌یابند تا آینده روشن تری را برای خود و دیگران متصور شوند. در واقع مردم خوش بینی را افزایش توانایی حل مشکلات و مقابله تاثیرگذار با چالش‌های پیش رو در زندگی می‌دانند.

مطالعات متنوع‌تر
این مطالعه اولین پژوهشی نیست که خوش بینی را با طول عمر مرتبط می‌داند. اکثر کار‌های قبلی عمدتا روی سفیدپوستان غیر اسپانیایی تمرکز داشتند.

به عنوان مثال، سایر محققان پیش‌تر گزارش داده بودند که خوش بینی با ۱۵ ٪ طول عمر بیشتر در میان زنان سفیدپوست که تا ۱۰ سال تحت نظر بودند، ارتباط دارد. مطالعه کنونی که در مجله جامعه سالمندان آمریکا منتشر شده است، یکی از اولین مطالعاتی است که خوش بینی را به طول عمر بالاتر در یک جمعیت متفاوت از نظر نژادی و قومیتی ارتباط می‌دهد.

محققان دانشگاه بوستون نیز پس از پیگیری ۲۳۳ داوطلب مرد طی ۲۲ سال، یافته‌های مشابهی را تایید کردند.

آن‌ها گزارش دادند که شرکت کنندگان خوش بین‌تر در مطالعه، سطوح بالاتری از بهزیستی عاطفی داشتند و استرس را به شکلی متفاوت و همچنین با شدت کمتر از آن‌هایی که بدبین بودند، تجربه می‌کردند.

این مطالعه نشان داد که شرکت کنندگان خوش بین، خلق و خوی مثبت پایدارتری داشتند.

دکتر Lewina O. Lee، نویسنده مطالعه و روانشناس بالینی در مرکز ملی اختلال استرس پس از سانحه می‌گوید: "مطالعه مد نظر یک سناریو احتمالی را ارزیابی می‌کند که آیا افراد خوش بین‌تر استرس روزانه را به نحو سازنده تری مدیریت می‌کنند یا خیر؟ این موضوع سبب می‌شود تا چنین افرادی از رفاه عاطفی بهتری برخوردار باشند و طول عمر بیشتری را تجربه کنند.

وی ادامه می‌دهد: استرس تاثیر منفی بر وضعیت سلامتی ما دارد. با بررسی اینکه آیا افراد خوش بین با استرس‌های روزانه به طور متفاوتی برخورد می‌کنند یا خیر، دانش ما در خصوص ارتباط خوش بینی با طول عمر بیشتر به طور قابل ملاحظه‌ای بالا می‌رود.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ توسط تیم تحقیقاتی دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون نشان داد که خوش بین‌ترین مردان و زنان ۱۱ تا ۱۵ درصد بیشتر از افرادی که کمتر خوش بین هستند، زندگی می‌کنند. این نتایج حتی با وجود عوامل زمینه‌ای اخلال‌گر مانند بیماری‌های مزمن، عدم پیشرفت تحصیلی، تحرک فیزیکی پایین و رژیم غذایی نامناسب هم ثابت بودند.

به گفته دانشمندان، در قرن بیست و یکم شواهد زیادی در مورد خوش بینی و مثبت اندیشی و اینکه چگونه می‌توانند بر سیستم ایمنی، عملکرد مغز و سلامت فیزیکی تاثیر بگذارند، پدیدار شده است.

استرس بیش از حد و حالات منفی ذهنی واکنش‌های عصبی غدد درون ریز و سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کنند و باعث آسیب پذیری در برابر بیماری می‌شوند. این موضوع همچون یک چرخه معیوب است و بدن نمی‌تواند پاسخی قوی به استرس و بیماری از خود نشان دهد.

به منظور تقویت قابلیت خوش بینی روی رفتار‌هایی متمرکز شوید که در یک بازه زمانی نسبتا طولانی، موفقیت و شادکامی آینده را برای شما تضمین می‌کنند. لازمه چنین رویکرد‌هایی انعطاف پذیری است و برای آن که بتوانید به فرد خوش بین تری تبدیل شوید، باید قدرت استقبال از تغییر را داشته باشید.

همچنین بهتر است مواجهه با اخبار رسانه‌های جمعی را کاهش دهید. طیف وسیعی از این برنامه‌ها سعی می‌کنند موقعیت‌های منفی را فراگیر، جهانشمول، دائمی و غیر قابل کنترل نشان دهند. این دیدگاه‌های موقعیتی به مرور زمان خوش بینی را تضعیف خواهند کرد.

منبع:بهداشت نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی