تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
دخالت سیدکریم حسینی و عبدالله ایزدپناه در مسائل اجرایی و انتصابات قومی:

از انتصاب داماد نماینده تا دخالت برای انتصاب اقوام!

گزارش‌ها و مستندات رسیده حاکی از دخالت چند نماینده مجلس خوزستانی، در امور اجرایی، انتصابات و فشار برای انتصاب اقوام خود در مراکز اجرایی استان خوزستان است.

کد خبر: ۱۳۲۶۱۴
۱۵:۱۸ - ۰۶ تير ۱۴۰۱

از انتصاب داماد نماینده تا دخالت برای انتصاب اقوام!

 

دیدارنیوز ـ خوزستان: طبق گزارش‌های رسیده به دیدارنیوز سیدکریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با استفاده از موقعیت نمایندگی تلاش‌های زیادی دارد، که انتصابات و استخدام‌های قومی را به مسئولان اجرایی تحمیل کند، تا جایی که مقاومت آن‌ها در برابر این درخواست‌های غیر مرتبط او را به همراه داشته است.

اعتراض فعالان اجتماعی و رسانه‌ها به این نماینده مجلس مبنی بر اینکه او به عنوان یک مسئول تقنینی و نظارتی حق دخالت در انتصابات را ندارد، موجب واکنش توییتری او شده است.

از انتصاب داماد نماینده تا دخالت برای انتصاب اقوام!

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «ما در انتصابات دخالت نمی‌کنیم، اما تبعیض و بی عدالتی را بر نمی‌تابیم.

وی در همین توییت خطاب به شهردار اهواز بیان کرد: «آقای شهردار بفرمایید چند نفر از شهرداران مناطق ۸ گانه، مدیران سازمان‌های ۱۵ گانه و چند نفر از مدیران میانی و معاونین از جوانان انقلابی، توانمند و پاک دست عرب اهواز هستند؟

حسینی افزود: «این مطالب را سعی کردم خصوصی بگویم که شهردار پاسخگو نبود».

از انتصاب داماد نماینده تا دخالت برای انتصاب اقوام!

به گزارش دیدار؛ سال‌ها است که بحث دخالت نمایندگان در انتصابات نقل و نُقل محافل رسانه‌ای و فعالان سیاسی و اجتماعی است و واکنش‌های اخیر فعالان اجتماعی خوزستانی و همچنین پاسخ توییتری سید کریم حسینی موید همین تحلیل است؛ و در اینجا، چون نماینده اهواز از شهردار اهواز انتقاد کرده، انتظار است شهردار اهواز به شفافیت کمک کند که مشخص شود مطالبه آقای حسینی قانونی است یا فشار قومی.

انتصاب آقا داماد، شاهکار یک نماینده دیگر

این تنها نیست. پشت سر یک نماینده دیگر خوزستان هم حرف و حدیث فراوان است و آن اینکه عبدالله ایزدپناه که ریاست مجمع نمایندگان استان خوزستان را هم بر عهده دارد، ضمن اینکه در انتصابات زیادی دخالت کرده، داماد خود را هم به عنوان معاون آموزش پرورش عشایر استان منصوب کرده است. دخالت‌هایی که با فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات و مسائل اجرایی در تضاد است.

بر اساس همین گزارش‌ها، رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان که به همراه ۱۷ نماینده دیگر استان طبیعتا باید پیگیر مصوبات و لوایح در مجلس، در جهت اشتغال و کمک به معیشت مردم باشد، متاسفانه درپی استخدام وانتصاب بستگان خود بوده است.

از انتصاب داماد نماینده تا دخالت برای انتصاب اقوام!

این در حالی است که وضعیت آموزش پرورش خوزستان در برخی شاخص‌ها فلاکت بار است، اما به نظر می‌رسد به جای اینکه تمرکز این نمایندگان بر رفع معضلات در آموزش و پرورش و نظارت بر امور مربوطه و مسئولان اجرایی باشد، وقت خود را صرف انتصاب نزدیکان خود و دخالت در امور اجرایی می‌کنند.

دولت سیزدهم با شعار کنار زدن عوامل وضع موجود سرکار آمد، اما به گفته یک منبع مطلع دیدارنیوز، ایزدپناه به جای چاره اندیشی در ارتقای سطح فرهنگ استان در حمایت یکی از معاونین مدیرکل "آ. پ" (آموزش و پرورش) بدون درنظر گرفتن شرایط فعلی آموزش پرورش وجایگاه سی‌ام استان در برخی از شاخص‌ها؛ با فشار بر سرپرست "آ. پ" قصد ابقای او (مدیرکل مذکور) را دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی