تیتر امروز

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.

فرستاده ویژه آمریکا در سوریه: اولویت ما خروج ایران از سوریه است

فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه با طرح ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که آمریکا در سوریه سه اولویت دارد یکی از آنها خروج نیروهای تحت فرماندهی ایران از آن کشور است.

کد خبر: ۱۳۲۴۱
۱۴:۴۱ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷

دیدارنیوز -  جوئل ریبرن ، فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه در حاشیه چهاردهمین نشست امنیتی منامه که در کشور بحرین درحال برگزاری است و تا فردا ادامه خواهد داشت گفت: آمریکا در حال حاضر  سه اولویت در سوریه دارد؛ تحقق شکست دائم برای داعش ، خروج تمام نیروهای تحت فرماندهی ایران و رسیدن به راه حل سیاسی برای درگیری‌های سوریه.

وی افزود: تداوم حکومت بشار اسد منجر به ایجاد راه حل سیاسی برای درگیری‌های سوریه نمی‌شود و تفکر برخلاف این امر اشتباه است. حمایت مالی از هیچ طرف منطقه‌ای به دمشق نمی رسد زیرا فشار تحریم‌ها از سوی آمریکا روز به روز علیه ایران گسترش خواهد یافت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دخالت ایران در سوریه گفت: آمریکا فشارهایش علیه ایران را افزایش می دهد تا تمام نیروی هایی که به نفع ایران فعالیت می کنند از سوریه خارج شوند همچنین به نکات منفی وجود ایران در سوریه تمرکز می کنیم و از ایجاد پایگاه نظامی در سوریه چه از طریق موشک و چه از طریق شبه نظامیان ممانعت می کنیم زیرا این مساله منبع خطرهای امنیتی در سوریه و کشورهای همسایه است .

 مساله غیرقانونی بودن حضور ایران در سوریه و لزوم خروج آن از این کشور درحالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می کنند جمهوری اسلامی ایران هیچگونه حضور نظامی در سوریه ندارد بلکه حضور ایران مستشاری بوده و به درخواست دولت قانونی آن کشور است و هر زمانی که دولت بشار اسد بخواهد ایران از سوریه خارج می شود.

ولیدمعلم ، وزیر خارجه سوریه پیش از این در این رابطه تصریح کرده است: ایران حضور نظامی در سوریه ندارد و تنها مستشاران نظامی که در کنار نیروهای این کشور و با هماهنگی با ارتش آن فعالیت می‌کنند،‌ در کشور هستند.تبلیغات رسانه‌ای غرب و آمریکا پیرامون حضور ایران نادرست است و بر خلاف حضور ترکیه، آمریکا و فرانسه، حضور ایران در خاک سوریه قانونی است.

وزیر خارجه سوریه افزود، از زمان آغاز توطئه علیه این کشور، جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تروریسم به کمک دمشق شتافته و دولت سوریه قدردان این کمک‌های ایران است

از سوی دیگر، واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل پیش از این اعلام کرد: ایران و سوریه دو عضو قانونی سازمان ملل هستند و ایران بنا به درخواست دمشق در سوریه حضور دارد. هیچکس نمی‌تواند این مسئله را تکذیب کند، چه آن را دوست داشته باشید و چه نداشته باشید.

نماینده روسیه همچنین با بیان اینکه بسیاری از کشورها در منطقه نقش بی‌ثبات کننده دارند، حضور آمریکا در سوریه را غیرقانونی توصیف کرد و گفت: ایران مدت‌ها است که تاکید می‌کند برای گفت‌وگو با دیگر کشورهای منطقه آماده است. باوجود اعلام آمادگی ایران برای انجام گفت‌گو، دیگر طرف‌ها هیچ تمایلی برای این کار از خود نشان نداده‌اند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی