تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

مرورگر اینترنت اکسپلورر پس از ۲۷ سال به خاطره‌ها پیوست

امروز (چهارشنبه) همان تاریخی است که مایکروسافت وعده اش را داده بود و بر طبق آن به خدمت حدود ۲۷ ساله مرورگر اینترنت اکسپلورر خاتمه می‌دهد.

کد خبر: ۱۳۱۷۸۱
۱۲:۱۹ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

دیدارنیوز: مرورگر قدیمی اینترنت اکسپلورر از امروز رسما به کار خود پایان می‌دهد.

نزدیک به یکسال پیش بود که مایکروسافت اعلام کرد که در تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۵ خرداد ۱۴۰۱) به پشتیبانی خود از مرورگر اینترنت اکسپلورر پایان خواهد داد.

امروز همان تاریخی است که مایکروسافت وعده اش را داده بود و بر طبق آن به خدمت حدود ۲۷ ساله این مرورگر خاتمه می‌دهد.

بنا به اعلام مایکروسافت از امروز کاربران دیگر قادر به استفاده از این مرورگر نخواهند بود و زمانی که بخواهند از اینترنت اکسپلورر ۱۱ استفاده کنند، به صورت خودکار مرورگر اج کرومیوم مایکروسافت بازخواهد شد. البته برخی از نسخه‌های خاص و خیلی قدیمی ویندوز که محبوبیت چندانی هم بین کاربران ندارند، کماکان از اینترنت اکسپلورر پشتیبانی خواهند کرد.

مایکروسافت، اما در برابر نگرانی برخی از کسب و کار‌هایی که برای دسترسی به خدمات و برخی از قابلیت‌های تعدادی ازسازمان‌ها هنوز الزام دارند که از این مرورگر قدیمی استفاده کنند، راه حلی ارائه کرده است:

در مرورگر جدید اج، حالت اینترنت اکسپلورر قرار گرفته شده است تا کاربران بتوانند از سرویس‌هایی که با این مرورگر سازگاری دارند استفاده کنند. این حالت تا سال ۲۰۲۹ مورد حمایت وپشتیبانی خواهد بود. برای استفاده ازاین قابلیت کاربران باید به مسیر edge://settings/defaultbrowser بروند و گزینه Allow sites to be reloaded in Internet Explorer را فعال کنند و حالا کافیست مرورگر را بسته و دوباره بازکنند.

برای نزدیک به یک دهه مرورگر IE حاکم مطلق دنیای مرورگر‌ها بود، اما در یک دهه اخیر و در پی بروزمشکلاتی پیرامون این مرورگر، گوگل کروم توانست اکسپلورر را به حاشیه براند و خود قدرت بلامنازع و بی رقیب مرورگر‌ها شود، موضوعی که مورد رضایت تیم مایکروسافت نبود و آن‌ها را مصمم به بازپس گیری بازار کرد.

مایکروسافت اکنون و با ارایه این مرورگر که مبتنی بر کرومیوم است و از ویژگی‌های تقریبا مشابه با گوگل کروم بهره می‌برد، امیدوار است که بازگشتی شکوهمند ومقتدرانه به دوران پیشین و پرافتخار خود داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی