تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
زلنسکی: کمک‌های نظامی دریافتی از بریتانیا تقویت می‌شود

تجاوز نظامی روسیه؛ این همان پوتین است که می‌گفت حمله نمی‌کنم

دمیترو کوله‌با، رئیس دستگاه دیپلماسی اوکراین روز دوشنبه در توئیتی به کشور‌های غربی درباره وعده‌های ولادیمیر پوتین در خصوص اودسا هشدار داد و گفت: این همان پوتین است که چند روز پیش از آغاز تهاجم نظامی (در ماه فوریه گذشته) به صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه وعده داده بود که کشورش به اوکراین حمله نمی‌کند.

کد خبر: ۱۳۱۰۹۹
۱۸:۱۶ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

تجاوز نظامی روسیه؛ این همان پوتین است که می‌گفت حمله نمی‌کنم

دیدارنیوز: در حالی که نبرد‌ها میان ارتش روسیه و نظامیان اوکراین در استان لوهانسک طی روز‌های اخیر شدت گرفته، کی‌یف مدعی است که همچنان کنترل نیمی از شهر کلیدی سیورودونتسک در منطقه دونباس را در دست دارد.

از سوی دیگر رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور برای حمایت از سربازان و روحیه بخشیدن به نیرو‌هایی که در برابر حملات ارتش روسیه مقاومت می‌کنند در خط مقدم جبهه‌های شرقی حضور یافته است.

وزیر خارجه اوکراین: این همان پوتین است که می‌گفت حمله نمی‌کنم
دمیترو کوله‌با، رئیس دستگاه دیپلماسی اوکراین روز دوشنبه در توئیتی به کشور‌های غربی درباره وعده‌های ولادیمیر پوتین در خصوص اودسا هشدار داد.

وزیر امور خارجه اوکراین در حالی این هشدار را مطرح کرده که رئیس جمهوری روسیه پیش‌تر اطمینان داده بود کشورش از مسیر‌های تجاری برای حمله به بندر اودسا استفاده نخواهد کرد.

آقای کوله‌با در این خصوص تاکید کرد: این همان پوتین است که چند روز پیش از آغاز تهاجم نظامی (در ماه فوریه گذشته) به صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه وعده داده بود که کشورش به اوکراین حمله نمی‌کند.

وی سپس یادآور شد: «نمی‌توان به سخنان پوتین اعتماد کرد، حرف‌های او تهی و بی معنا است.»

زلنسکی: کمک‌های نظامی دریافتی از بریتانیا تقویت می‌شود
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز دوشنبه با انتشار توییتی از تقویت کمک‌های دریافتی کشورش از سوی بریتانیا خبر داد.

وی با اشاره به گفتگو‌های اخیر خود در این خصوص با بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا یادآور شد که کشورش به زودی از برنامه کمک نظامی تقویت شده لندن بهره‌مند خواهد شد.

زلنسکی همچنین تاکید کرد که با نخست وزیر بریتانیا در خصوص «تضمین‌های امنیتی» و نیز راه حل‌های موجود برای جلوگیری از تشدید بحران غذایی گفتگو کرده است.

رم سفیر روسیه را در اعتراض به «اتهام تبعیض» مسکو احضار کرد
رم روز دوشنبه سفیر روسیه را در اعتراض به آنچه «اتهامات مطرح از سوی مسکو» مبنی بر تبعیض علیه شهروندان و مقامات این کشور در ایتالیا خوانده شد، احضار کرد.

اتوره سکی، مدیر کل وزارت خارجه ایتالیا «اتهامات غیراخلاقی» به برخی نمایندگان نهاد‌ها، موسسات و رسانه‌های کشورش از جانب مسکو را به شدت رد کرد و گمانه‌زنی‌های مطرح از سوی وزارت خارجه روسیه مبنی بر دخالت رسانه‌های ایتانیایی در راه‌اندازی یک «کارزار ضد روسی» را بی اساس خواند.

سفیر روسیه روز شنبه گزیده‌هایی از گزارش وزارت خارجه کشورش مبنی بر تبعیض علیه شهروندان و مسئولان روس در ایتالیا را در حساب فیسبوک سفارت منتشر کرده بود.

در این گزارش ادعا شده بود که «نمایندگی‌های دیپلماتیک روسیه در ایتالیا مرتباً از هموطنان خود اطلاعاتی درباره مواجه شدن با تهدیدات مختلف دریافت می‌کنند.»

دو سوم جمعیت کی‌یف به پایتخت بازگشته‌اند
بسیاری از اوکراینی‌های ساکن پایتخت که در ابتدای تهاجم نظامی روسیه در ۲۴ فوریه گذشته به تدریج کشورشان را ترک کرده و به مکان‌های امن در مجاورت این کشور پناه برده بودند به رغم ادامه حملات در شرق و نیز بمباران‌های پراکنده در نقاط مختلف به کی‌یف باز گشته‌اند.

یکی از این ساکنان بازگشته به پایتخت به خبرنگاران می‌گوید: می‌خواهم در کی‌یف باشم و از همینجا از کشورم حمایت کنم.»

این شهروند اوکراینی که کافه‌ای را در کی‌یف می‌گرداند به رسانه‌ها گفت: «پس از یک ماه و نیم سرگردانی در اروپا، در نهایت به خودم آمدم و متوجه شدم که باید اینجا در کیف باشم و با حمایت هرچه بیشتر از کشورم به کار خود ادامه دهم.»

به گفته شهردار اوکراین، نزدیک به دو سوم از جمعیت ۳.۵ میلیون نفری کی‌یف برای از سر گرفتن جریان عادی زندگی به پایتخت اوکراین بازگشته‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی