تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

یک مرگ دیگر و آثاری که موزه امانت‌داری نکرد!

اکبر صوتی هنرمند پیشکسوت در حوزه مشبک بود که چندی قبل به دلیل مشکلات ریوی دار فانی را وداع گفت. پرونده آثار این هنرمند، اما گویی تازه پس از رفتن او باز شده است.

کد خبر: ۱۳۰۶۵۶
۱۶:۴۹ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۱

یک مرگ دیگر و آثاری که موزه امانت‌داری نکرد!

دیدارنیوز ـ قصه‌ی از دنیا رفتن یک هنرمند، سرنوشت آثار او و مشکلاتش با موزه‌ها این بار درباره‌ی اکبر صوتی، هنرمند پیشکسوت مشبک تکرار شده است. او که تاکنون بیش از ۱۵۰ نمایشگاه در داخل و خارج از کشور برگزار کرده، حالا که مدتی از برگزار شدن مراسم خاکسپاری‌اش در شهر کرمان سپری می‌شود، به نظر می‌رسد که درباره آثار او با موزه هرندی اختلافاتی وجود دارد.

سیمین صوتی، فرزند این هنرمند پیشکسوت در گفت‌وگویی با ایسنا درباره این مشکلات گفت: «موزه هرندی برخی آثار پدرم را گرفته بودند که موزه کنند. البته کار‌ها را خریداری کرده بودند. پدرم که برای بازدید رفتند، متوجه شدند که آثار را طبق پروتکل‌های موزه نگهداری نکرده‌اند و در انباری موزه قرار داده‌اند.»

او ادامه داد: «حتی برخی از آثار نیز دچار آسیب شده بودند. پدرم زمانی که زنده بودند، خیلی تلاش کردند که این کار‌ها در موزه به نمایش درآیند. الان اطلاعی ندارم که آثار پدرم در چه وضعی هستند، چون ما آخرین بار در برنامه‌ای که میراث فرهنگی برای پدرم تدارک دیده بود، آثار را در حیاط دیدیم. پدرم خیلی پیگیر بودند و باور داشتند که آثار درحال آسیب دیدن هستند.»

صوتی در آخر خاطرنشان کرد: «پدرم خودشان کار‌ها را پیگیری می‌کردند و از زمانی که مریض شدند، ما درگیر کار‌ها شدیم.»

ماجرای سرنوشت آثار هنرمندان پس از فوت آنها، همواره از دغدغه‌های جدی عرصه فرهنگ و هنر است که نظارت برخی نهاد‌های فرهنگی، از جمله موسسه هنرمندان پیشکسوت در این مسیر بسیار می‌تواند راهگشا باشد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: هنرمندان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی